TESZT – Tovább folytatva az ezen a héten zajló wtf kört, ezúttal a The Council végére került egy pont. A Big Bad Wolf játéka véget ért, és bár kicsit csalódott módon teszi ezt, az epizodikus játékok új szintre léphetnek, ha a fejlesztők formuláját átveszik – RPG-szintű fejlődésre ugyanis egy ilyen játékban nem nagyon láttunk még példát.
A The Council története a negyedik részben kezdett hajmeresztő formát ölteni, és ez a fináléra még inkább kierősödött. Kár, hogy ezúttal – legalábbis számomra – a megszokotthoz képest rövidebb felvonással lett vége a történetnek.
Meggyőzés
Első feladatunk az lesz az epizódban, hogy a másik csapat tagjait a mi oldalunkra állítsuk. Az én esetemben a lista eléggé rövid volt – mindössze három fős, és egyikükhöz csak oda kellett mennem, hogy megerősítsük a szavazatát -, de legalább egy (de inkább kettő) konfrontációban így is részünk lesz. Ezek után kezdődik a történet fontos része, a szavazás, amiről ugye tudni kell, hogy csak akkor záródik sikerrel, ha mindenki azonosan szavaz, tehát már egyetlen eltérő szavazat is megbuktatja az adott megbeszélést.
Itt kezd az epizód alaposan kiborulni, ugyanis itt kezd a történet kibontakozni előttünk. Az én esetemben sorrendbe kellett rakni a karaktereket (előtte pedig találkoztam két személlyel, vagy az utána volt?), aztán jött egy még bonyolultabb puzzle, ahol az emlékeket kellett szintén sorba rakni úgy, hogy vannak redundáns, felesleges emlék is a területen. Eközben találkozni fogunk valakivel, akiről nem mondanám el pontosan, hogy milyen szerepet játszik a sztoriban, de megnevezem: Asahel. Ő egy ajánlatot fog tenni nekünk, ami a végén erősen kedvező helyzetbe hozhat minket. Röviden: isteni harc. Talán ez nem lő le poént.
Aztán hárman maradunk egy teremben, ahol még inkább szétesik minden. Itt beléphet a képbe Asahel, hogy aztán a történet a végén még egyszer összehozzon valakivel – ebben az esetben nem tudtam hibátlanul a beszélgetést letudni, de az első és az utolsó alkalmat igen, és az számított végül -, aztán egy kis jelenet, epilógus a karaktereknek, majd stáblista. Mindez az én esetemben kb. 75 perc alatt lement, úgyhogy szerintem a Checkmate epizód lett a legrövidebb az öt közül, ami azért kicsit csalódás. A vége is (és itt több is van…) nem biztos, hogy számunkra megfelelő lehet, de éppen ezért is érdemes újrajátszani a játékot, vagy esetleg egyszerre két elmentést nyúzni, ugyanis van változatosság, amit például a Telltale játékaiban olyan hatalmas mértékben nem biztos, hogy láthattunk…
Szóval a démoni játék (Daemoni… nehéz nyelv a magyar, a magyar nyelve nehéz) színjátékká módosul, és ennek mi is részesei lettünk a történet utolsó 30-35%-ában. Messze jobb lett így is, amire eleinte számíthattunk.
Megvásárlás
A The Council az év egyik kellemes meglepetésének tekinthető. Igaz, hogy itt-ott vannak hibák (például szokatlan fény egy-két ruhán/testrészen, feliratok hibásak vagy eltérőek, az animáció néhol furcsa, és esetleg a grafika is furcsa, csúnya lehet a karakterek esetében), a Big Bad Wolf játéka szerintem meghatározó lehet az epizodikus játékok jövőjében. Bár volt egy-két röhejes pont a szinkronban (a negyedik rész esetében ezt ki is emeltem, még mindig beröhögök, ha az a hanglejtés az eszembe jut!), a soundtrack tette a dolgát, és az animációk is TÖBBNYIRE helyükön voltak. (Persze az, ha távol voltunk egy ajtótól, de az azon való távozásra klikkeltünk, akkor Louis odavonzódik, ami szerintem igencsak nevetségesen tud kinézni!)
Szóval maga az epizód egy jószívű hetest kap, de, ahogy ez általában lenni szokott az epizodikus játékok esetében, a végén a TELJES játék kerül elbírálásra. És én 8,5-lel zárom. Ez egy igencsak korrekt ötlet, aminek lett volna még egy-két javítható szempontja, de ettől függetlenül ez kifejezetten korrekt lett. Tény, nem egy Life is Strange 2-színvonal, de egy kis csapattól nagy bátorságra vall egy ilyen koncepció. Úgyhogy ezt a játékot ajánlom mindenkinek, aki az ilyen epizódosdit kedveli – akár két végigjátszást is összehozhat, és az úgy 18-19 óra meglesz. Több az sok AAA játéknál! (És itt nincsen élő szolgáltatás, pEAnis szívás, meg első napi 50 gigabyte-os patch, ahogy szerverről ledobás sem!) Steamen most épp féláron, 15 euróért dobják. Na behúztuk a karakterlimitet, holnap folytatjuk a Soul Calibur VI-tal. (Vagy SoulCalibur VI-tal. Miért van ez egybe írva? Megszokásból megy külön.)
-V-
Pro:
+ Kifejezetten remek ötlet az RPG-sítés
+ Újrajátszhatóság
+ Többnyire korrekt szinkron
Kontra:
– Kisebb hibák az animációkban, feliratokban és itt-ott a szinkronban
– A történet kicsit merész fordulatot vesz, amit nem könnyű megemészteni
– Nem biztos, hogy jó a karakterek kinézete
Kiadó: Focus Home Interactive, Cyanide
Fejlesztő: Big Bad Wolf Games
Stílus: Epizodikus, kaland, puzzle
Megjelenés: 2018. december 4.
The Council - Episode 5: Checkmate
Játékmenet - 9.3
Grafika - 7.7
Történet - 7.9
Zene/Audio - 8.6
Hangulat - 9
8.5
KIVÁLÓ
Louis de Richet szigeti túrája és felemelkedése.