SoulCalibur VI – En garde!

TESZT – A játék, amiben Ríviai Geralt is felbukkan a The Witcherből. A verekedős játékok egyik olyan tagjáról van szó, ami a kezdők felé is kihegyezett, és körítésben általában nem gazdag. Ettől függetlenül a célját teljesíti, és mindezt elfogadható minőségben teszi.

 

A SoulCalibur (Soul Calibur… komolyan megszokásból külön szoktam írni…) franchise hatos római számú tagja szerintem jól tette, hogy visszakanyarodott a korábbi részek után ahhoz, aminek lennie kellene: egy tempós, 3D-s harchoz, amiben könnyen képesek vagyunk megtalálni a ritmusunkat függetlenül attól, hogy ebben a műfajban éljük az életünket vagy sem.

Lélekkrónika

Két fő egyjátékos mód van a játékban (jó, három, az Arcade mód egy bunyós játéktól talán elvárható, és az is van) – az egyik a Libra of Souls, ahol egy saját karaktert is létre lehet hozni. Nos, ennek megvolt az a gyönyörű bája a megjelenéskor, hogy a gyíkembernek egy hatalmas falloszt is lehetett kreálni. Legalább ezzel a témával elkummantok pár karaktert, úgyhogy itt egy videó róla:

Amúgy a karakteralkotás eléggé változatos, és ez a fenti videó egy elrettentő, de ezzel egy időben ötletes példája a kreativitásnak, viszont előre szólnék: a töltési idők zavaróak lehetnek eközben. De visszatérve a Libra of Soulsra, ez egy RPG-stílusú kaland, amiben fő- és mellékküldetések mellett véletlenszerű ellenfeleket is le kell ütni az út során, és eközben a fegyverünket is fejleszthetjük azon túl, hogy a karakterünket is szint léptethetjük – ha esetleg bajba kerülnénk egy meccs során, lesznek olyan tárgyak, amit harc közben bevethetünk HP-töltésért, vagy akár felbérelhetünk egy NPC-t, hogy inkább ő harcoljon helyettünk…

Aztán ott a másik, talán fő sztorimódként elkezelhető, a XVI. század során játszódó Soul Chronicles, ami karakterektől függően eltérő szemszögből mutatja be a Soul Edge karddal kapcsolatos eseményeket. (Ezt lehet elvárni a Soul… na majdnem megint külön írtam, SoulCaliburtól – a legenda megmaradt!) Újrajátszhatóság? Van. Nem is kevés. Tehát az antiszociális játékosok internet nélkül is eltölthetnek nem kevés időt a SoulCalibur VI-tal, ami talán a kevés költségvetés miatt nem valós jelenetek során adja elő a történetet, hanem egyfajta rajzolt koncepciókalapján, és ezen nem segít az, hogy a szinkron minősége kifogásolható itt-ott, továbbá néhol szerintem túlzottan hosszúra nyúlt jelenetek fogadtak. Itt nem találták meg az egyensúlyt a fejlesztők.

Időzítés

Verekedős játék révén általában az a szükséges, hogy jól időzítsük a mozdulatainkat. Nos, itt pontosan ezen van a legnagyobb hangsúly. Tudnunk kell, hogy mikor kell védekezni, hogy mikorra kell időzíteni a támadásunkat, és hogy mikor is kell kell kicsit távol tartanunk magunkat a riválisunktól. Ehhez hozzájárul az eddig nem látott Reversal Edge mozdulat, amivel kivédhetjük, elháríthatjuk a felénk mért mozdulatokat – mindezt egyetlen gombbal lehet megoldani, és ezt lenyomva tartva feltölthetjük, hogy aztán egy jelenet formájában egy függőleges vagy vízszintes rúgás következzen.

Mindegyik karakternek eltérő megközelítése van ehhez, és valahol izgalmas az, hogy ki hogyan tippel, mert akár ez is eldöntheti, hogy mi győzünk, vagy mi repülünk-e ki a ringből – egyfajta kő-papír-ollónak tűnik ez szerintem. A fegyveres harcok megmaradtak, és a kábítás is nagy szereppel rendelkezik. Aztán ott van a Soul Charge mozdulat is, aki két csíkkal jön – újabb támadásokat, kombókat lehet ezzel a „speckóméterrel” összehozni, a „húdefasza „befejező támadásokat pedig egy csíkkal lehet aktiválni. Ez egy újabb réteget vág az amúgy is tempós játékmenetre.

A SoulCalibur VI megérdemel egy nyolcast azért, mert a harcok kifejezetten izgalmasak és a játékmenet bárki számára sikert nyújthat egy nagyon kevés gyakorlás/technika-elsajátítás után. Ha esetleg a sztorival kapcsolatos körítése gy kicsivel több figyelmet kapott volna, a harmadik oldal tetején egy nagy kilences virítana. Az online esetében is remek netkód vár, így az erre igényesek is nyugodtan megnyithatják azt a pénztárcát, legyen az képletes vagy valós – bár nem tudni még, hogy a Bandai Namco a római hetesig eljut a franchise-zal, mindenféleképpen meg kellene fontolniuk. Még a vendégszereplők(igen, többes szám – Geralt mellett már bejelentésre került 2B is a NieR:Automatából!) is biztatóak. Úgyhogy a SoulCalibur VI-nak egy nagy taps jár – ez egy olyan bunyós játék, ami egy kis házi bajnokságban is gyakran megfordulhat a PlayStation 4-en, ahol a frame rate még a sima konzolon is nagyon keményen ottmarad a 60-on. Na elértem a karakterszámot, agyő.

-V-

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ Karakteralkotás

+ Reversal Edge

+ Soul Charge

Kontra:

– A karakteralkotás lassú

– A történet előadása nem valami minőségi

– Talán a szinkron is kicsit… gyenge a jelenetek alatt


Kiadó: Bandai Namco

Fejlesztő: Bandai Namco

Stílus: 3D, Action, Fighting

Megjelenés: 2018. október 19.

SoulCalibur VI

Játékmenet - 8.4
Grafika - 7.9
Történet - 8.6
Zene/Audio - 6.9
Hangulat - 8

8

KIVÁLÓ

A SoulCalibur VI jó.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu