TESZT – Az Onrush leginkább azoknak az autóversenyfanoknak szeretne a kedvében járni, akik a hagyományostól eltérő módon szeretnének a gyakran igencsak elvadult pályákon száguldozni. Itt nem az számít, hogy hányadik vagy, mikor érsz be a célba. Itt a pályákat és a versenyt az igazi káosz uralja, másik a járgánnyal félrelökni, felöklelni: sokszor ez a játék cél, de épp ettől élvezetes az Onrush.
Ha kategorizálni kellene az Onrush-t, akkor kapásból a Motorstorm sorozat, vagy talán a Hero Racer jutna eszembe, a hagyományosabb arkád versenyektől, autós játékoktól, mint például a Need for Speed, Paul Rustchynsky üdvöskéje elég messze jár. Akár szingli, akár multis játékmódban játszunk, alapvetően csapatokban küzdhetünk meg a különböző játékmódokban és minden sikeresebb verseny pontot eredményez a teamek tagjainak. A járgányunk kiválasztása hatással van a csapatban az eredményességünkre és vezetési stílusunkra egyaránt. A motorokkal például nemcsak nagyszerűen tudunk hasítani, hanem irányíthatóságuk is példás, ugyanakkor sérülékenyebbek is. A nagy karosszériával bíró autóknak előnyük van, amikor az ellenséget fel akarjuk lökni, borítani, ugyanakkor nyilván lassabbak is a többihez képest.
A változatosság gyönyörködtet
Amikor először vetsz egy pillantást a járgányaid képességeire, a járművek kicsit egyszerűnek tűnnek, de ahogy egymás után végeztem a versenyekkel, úgy jöttem rá, hogy mennyire változatosak a járművek. Nyolc típusú járgány van az Onrush-ban és ezeket négy kategóriára osztották fel a súlyuk alapján, de mindegyikük tulajdonságokkal bír, amelyeket, ha a megfelelő játékmódban alkalmazol, akkor te lehetsz a pálya sztárja. Igaz, hogy néha ezek a képességek annyira nem hangsúlyosak, hogy azért ne legyen túl erős semelyik verda, de szükség is van egyensúlyra, illetve, ha elég sokat játszunk, amúgy is megtanuljuk kezelni mindegyiket.
Úgy gondolom, hogy ennek az egyensúlynak, illetve annak a ténynek köszönhetően, hogy az igényeink szerint váltogathatjuk a verdákat, különlegessé teszi ezt az alapjáratban elég egyszerű autós játékot, abból a szempontból is, hogy a győzelem, vagy vereség mindig csapatmunka eredménye – még szingli játékmódban is, ahol a mesterséges intelligencia irányítja társainkat.
Nincs ki a négy kerekünk
A négy játékmód sajnos annyira nem erősíti a változatosságot. Overdrive a legjellemzőbb játékmód, amelyben pontokat kell összeszednünk a nitrót – szó szerint – „égető” csapatunk számára, a Rush mód aktiválása révén pedig a járművek különleges képességeit aktiválhatjuk. A játék egyik fontos része mások járműinek amortizálása, melyek ugyan teljesen nem tűnnek el, csak a „sofőrök” pontokat veszítenek, amíg ismét fel nem tűnnek a pályán…
Ami egyáltalán megőrizte a hagyományos autóverseny jelleget, az a visszaszámlálás, hogy időben beérjünk a kontrollpontokra, miközben megpróbáljuk megúszni a többi autó agresszióját.
Céltalanság
Ami egy kicsit visszavesz a játék élvezetéből, az a céltalanság érzése. Igazából nincs itt se karrier, se normális kampány, csak a futamokon belül pontokat gyűjtögetünk. Valahogy bizarr érzés, hogy nincs hagyományos versenyzés. Örültem volna neki, ha legalább egy külön játékmód keretein belül lehetőséget kapunk arra, hogy klasszikus futamokban is részt vehessünk.
Az autó fizikája sem az igazi: súlytalanok érződnek, inkább olyan érzésünk van, mint valamilyen Nintendós, vagy Segás, fiatalabbaknak készült járgányaiban ülnék.
Egy kicsit furcsa és nem feltétlen jól sikerült koncepció az sem, hogy egy co-op akciójátékot próbáltak keverni a multplayerrel.
A játék grafikája kellemes, viszonylag látványos, de azért nem korszakalkotó, anno PS 3-on a Motorstormé nagyobb durranás volt.
Összességében azoknak tudom ajánlani a játékot, akik valami újdonságra vágynak még a Motorstorm recepten belül is és nem riasztja el őket, hogy bizonyos játékelemek kevésbé emlékeztetnek egy hagyományos autóversenyre.
-BadSector-
Pro:
+ Szórakoztató és eredeti játék
+ Ha bírod az újdonságot és nem zavar a „káosz”
+ Sokféle járgány
Kontra:
– Egy idő után elég repetitív a játék
– Kevés játékmód
– Nincs semmi fejlődés
Kiadó: Deep Silver, Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Stílus: Arcade, Driving/Racing
Megjelenés: 2018. június 5.
Onrush
Játékmenet - 7.6
Grafika - 8.2
Fizika - 7.2
Zene/Audio - 6.6
Hangulat - 7.5
7.4
JÓ
Összességében azoknak tudom ajánlani a játékot, akik valami újdonságra vágynak még a Motorstorm recepten belül is és nem riasztja el őket, hogy bizonyos játékelemek kevésbé emlékeztetnek egy hagyományos autóversenyre.