A brit parlament bejelentette, hogy az „immerzív és addiktív technológiák” (mint például a virtuális és az augmentált, kiterjesztett valóság) iránt tudakozódik, vizsgálódik.
A digitális, kulturális, média- és sportbizottság tagjai indítványozták, hogy az eSportot, a videojátékok és a szerencsejátékok közötti kapcsolatot, továbbá a közösségi médiával kapcsolatos függőséggel kapcsolatban is meg fogják vizsgálni. A bizottság főleg a fiatal emberekre koncentrálva az immerzív technológiák hatását nézik meg, hogy a növekvő digitalizációval, és az emberek életeinek „játékosításával” lépést tartsanak és szabályozást és infrastrukturát alkossanak. A határidő január 14-e, és a bizottság tagjai írásos bizonyítékokat várnak cégektől, jótékony alapítványoktól és magánszemélyektől.
Az Ofcom, az Egyesült Királyságbeli rádiós/televíziós hatóság adatai szerint az emberek átlagosan 12 percenként, tehát óránként ötször megnézik az okostelefonjukat, és minden ötödik ember hetente 40-nél több órát tölt online. Az Egyesült Királyságban a videojátékokra az utóbbi évben 12,4%-kal többet, 5,11 milliárd fontot (ez 2000 milliárd forint magasságában lenne…) költöttek, továbbá világszerte az eSport-ipar az előrejelzések szerint 2020-ra már egy milliárd fontnyi pénzt termel, és a brit eSport-szövetség szerint addigra már 600 millió nézővel rendelkezik.
Tehát az Egyesült Királyság komolyabb szabályozásra készülhet a VR/AR technológiák, vagy akár a videojátékok (és esetleg az internet?) irányába.
Forrás: Gamesindustry