Kínában létrejött az online játékok etikai bizottsága, de ez nem fog gyorsítani a kommunista országba hivatalosan is belépni kívánó játékok várakozásán, állítja az IHS Markit.
A bizottság már 20, meg nem nevezett, és nagy eséllyel népszerű játékot átnézett – 9-et elutasított, 11-től pedig változtatásokat kért -, ami talán arra is utalhat, hogy hamarosan véget érhet a tilalom, ami főképp a Tencentet érintette (hiszen az új játékok nem kapnak licenszet Kínában már több hónapja…). A feltételes mód nem véletlen: az IHS Markit elemző cég szerint az áttekintett játékok között olyan van, ami az országban már funkcionál, és ez azt jelentheti, hogy az új játékok belépése előtt a régebbiek között teremtenek rendet a kínai cenzorok.
Az IHS Markit szerint nincsen kivételezés, ami azt jelenti, hogy a kereskedelmi licensszel rendelkező fejlesztők és kiadók költsége nőni fog, és így a várólistán ülő játékok még több ideig várhatnak a kínai, hivatalos rajtra az országon belül, ami ugye több száz millió potenciális játékossal, és ebből adódóan lehetséges profittal rendelkezik. Kínai online játék-rendőrállam?
Nem lenne meglepő, ha a Rainbow Six: Siege-et is behúzzák elemzésre a cenzorok, holott nemrég volt abból közösségi botrány, hogy világszerte valamelyest módosulásra került volna a játék az ottani rajt érdekében (ezt persze leredukálták csak arra a régióra)…
Forrás: Gamesindustry