Ennek a játéknak egyszerűen nem jön össze semmi sem…
A Techland volt a Dead Island eredeti fejlesztőcsapata, de ők a Deep Silver helyett a Warnerrel folytatták tovább hasonló stílusban, de új IP-vel (ez lett a Dying Light). Eközben a fejlesztést a Deep Silver (amit most már THQ Nordicnak is mondhatunk: a cég február közepén vásárolta fel a DS-t is birtokló Koch Mediát) áttolta a 2012-ben a Spec Ops: The Line-nal emlékezetest, ám nem valami jól fogyót alkotó YAGER-nek, ahonnan a februárban talán végre meg is jelenő Crackdown 3-at is fejlesztő Sumo Digitalhoz került át a fejlesztési munkálat.
Jan David Hassel, aki a YAGER-nél korábban a Dead Island 2-n is dolgozott, egy, azóta már törölt tweetben azt írta, hogy szerinte a Deep Silver továbbította a fejlesztést a Dambustersnek, akik a Homefront: The Revolutiont hozták létre szintén egy nehézkes fejlesztés után. Milyen véletlen: eközben pont egy AAA franchise-hoz keresnek programozókat és animátorokat, akik az Unreal Engine 4-ben jártasak…
Szóval a 2014-ben bejelentett Dead Island 2 lehet, hogy nem csak engine-t váltott (a CryEngine volt eredetileg tervben), hanem megint stúdiót is? El fog ez valaha készülni?
Forrás: Jeuxvideo-Live