Kursk – Talált, süllyedt

TESZT – Egy videojáték-adaptációt egy katasztrófából csinálni hm… finoman szólva is meredek elképzelés, főleg úgy, hogy egy orosz eseményből egy lengyel csapat hozta ezt össze. Már ez is megadja az alaphangulatot, hát még az, hogy egy amerikai kémet irányítva egy összeesküvés-elméletbe csöppenünk.

 

2000. augusztus tizenkettedikén, a Barents-tengeren történt a Kursk tengeralattjáróval a katasztrófa, ami során a személyzet mind a 118 tagja meghalt. Körülményes helyzetet hozott ez össze Vladimir Putyinnak (igen, ő már akkor is Oroszország elnöke volt!), mivel ez volt lényegében az első húzós helyzete. (Meg is látszott: először az oligarchákat, majd a médiát támadta meg.)

Rekreáció

Az ötlet maga nem is butaság, de megvan az a hibalehetőség, hogy túlzottan egyedi, kitalált eseményeket épít a valódi sztori köré, és az összhatás nem biztos, hogy a lehető legjobb lesz. S mégis, a tengeralattjárót a Jujubee megpróbálta a lehető legrealisztikusabb módon újraalkotni, és bizony kémként az adatgyűjtés a cél a belső nézetes játékmenet során. Azért lehettek volna egy kicsit megfontoltabbak is az oroszok, mert a legtöbbször teljesen egyszerű helyen tartottak számunkra lefotózandó dolgokat a Kurskon. (Nem tudtak volna valami jobban kitalálni a Top Secret jelzőnél?) Aztán az is felettébb logikus, hogy nyomozóként megyünk oda álcánkkal, és mégis nem mindig odaillő kérdéseket teszünk fel a brigádnak – kiváló a logika.

Gyorsan szétesik az egész, ugyanis több helyen is erős szkriptelés érzékelhető, és ez elrontja a hangulatot rövid időn belül. Az animációk is eléggé… furcsák. Nem tudom, talán túlzottan a realizmus felé gurultak el a lengyel fejlesztők itt, de eközben az arcok animációinak mennyisége pedig a nulla felé konvergál, úgyhogy baromi jó a keverék, ahogy a gépigény is. Oké, rendben van valamennyire a grafika (azt azért nem mondanám, hogy JÓ), de ez az elmosódás (és az átlag alatti sebességű animációk túlzásba vitele) elképesztő, és nem túlzok – megfájdult tőle a fejem. Egy nappal később direkt belenéztem egy rövid videóba a játékkal kapcsolatban, és teljes képernyőn ott is sikerült ugyanúgy az aszpirin felé nyúlnom. Szóval a szovjet/poszt-szovjet környezet mellé (ez amúgy szerintem el lett találva) van egy kissé beteg vizualitás, ami mellé a kitalált történet (ugyanis nem nagyon derült ki, hogy mégis MI okozta a tengeralattjáró katasztrófáját…) nem éppen jó.

Azt mondtam már, hogy három óra sem kell a végigjátszáshoz? Hiába patchelték már legalább négyszer a fejlesztők, a végeredményen ez nem változtat (azért a befejezés annyira nem lett rossz, ezt elismerem…), ahogy a játékmeneten sem. Egy rakat kapcsoló/gomb/stb. lesz körülöttünk, úgyhogy érdemes lesz felkészülni arra, hogy pixelvadászat után végre felbukkanjon a parancs, hogy lecsapjunk az E gombra…

Panaszkodás

Szerintem egészen jó az, hogy orosz szinkron mellé angol feliratok vannak. Ezzel életszerűbb élményt nyújt a Kursk – jobb is mint ha tört angolt adnának elő a hajón levő személyek. (És ebben szerintem a Wolfenstein-rebootok is egészen frankóak.) És nem lesznek restek megszólalni, hogy unatkoznak, vagy esetleg valamit ennének, innának. Ránk is fér majd, ugyanis itt-ott grafikai glitchek révén átláthatunk egy-két dolgon (vagy az, hogy néha a lépcsőn nem mentem le, hanem egyenesen mentem tovább…), ami nem éppen tetszetős látvány, ahogy az arcok kinézete is igencsak furcsa. Olyan… viaszfejű mindenki. Nem tudom jobban leírni, komolyan.

De megmenti-e a játékmenet az egészet? Nem. Egyszerűen túlzottan faék lett az, és tény, gyakran használom ezt a kifejezést, de itt nem lehetséges más definíciót alkalmaznom. Egyszerű pixelvadászat, tárgykeresés, semmi más.

Nem.

A Kursknak van egy asztali társasjáték DLC-je. Ezen túl pedig jelenleg 11 eurót kérnek az alapjátékért. Nem tudom, hogy ennyit megér-e a játék. Gyakran nézzük majd a kis kém-PDA-nkat, és szintén gyakran kell adott pozícióba kerülnünk, nem túl közel, nem túl távol, hogy interakcióba lépjünk pl. egy ajtóval. Egyszerűen az a promóduma, hogy a fejlesztők szerint „itt az ideje valódi történeteket mesélni”, nem aggatható a Kurskra, mert csak egy robot vagyunk gépi mozgással. Azért adok rá egy ötöst, mert az elképzelés maga nem badarság, csak szerintem a kivitelezésen (grafika, animációk, játékmenet…) szépen elhasalt az egész. A játék hossza sem segített. Úgyhogy nem tudom ajánlani a vételt, sőt, még egy videó megtekintését sem – ez a tengeralattjáró elsüllyedt, és nem kutat utána senki sem. Talált, süllyedt, karakterlimit.

-V-

Pro:

+ Ebből ritkán látunk játékot
+ Orosz szinkron, angol felirattal
+ Kursk-rekreáció

Kontra:

– Játékmenet
– Fejfájást okozó grafikai effektek (és gépigény…?)
– Glitches, rövid


Kiadó: Jujubee

Fejlesztő: Jujubee

Stílus: Akció, kaland

Megjelenés: 2018. november 7.

Kursk

Játékmenet - 1.2
Grafika - 4.8
Történet - 7.9
Zene/Audio - 7.1
Hangulat - 4

5

KÖZEPES

Jó ötlet, rossz kivitelezéssel.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu