TESZT – Ezúttal kicsit más formátumban elmélkedem a The Walking Dead – The Final Season: Episode 3 – Broken Toys utolsó előtti epizódjáról. A szokásos, valamennyire spoilermentes összefoglaló meglesz, de azért lesz másról is talán szó benne. Talán nem.
Szóval a második részben Lilly brigádja letámadott minket, elrabolt pár gyereket, és lett egy rabunk. A tábor fogyatkozik, és van egy új, rejtélyes karakter, aki nagyobb szerepet játszik itt mint a kettes felvonásban.
Uno
Szóval az iskola a támadás után védtelen maradt, de nekünk van egy túszunk, akit ki kell hallgatni. Ilyen-olyan módon is, de végül megkapjuk a szükséges információt az elvitt karakterek hollétéről, így elindulunk oda. Persze a lokáció erősen védett, emiatt pedig egy bonyolultnak hangzó tervet rak össze a csapat, amiben közre fog működni James.
Itt jött talán az egyik, nem éppen egyszerű kihívás – addig körbe-körbe járkálni és NEM megölni a walkereket, amíg ő megszerzi a maszkját, de a Telltale (urambocsá, Skybound, akiknek eléggé hülyén van a neve a szezon intróban elhelyezve, vagy azon belül is a StillNotBitten…) stílusához hasonlóan persze nincsen ott. Na mi volt még… ja igen, AJ karakterfejlődése tovább folytatódik, ami főleg a felvonás végén fog kifejezetten nagy szerepet játszani. Az epizódnak van egy igazán karakteres jelenete, amikor is Clementine James maszkjában a walkertömegben előrehaladva eljut a szélharangokhoz.
Ez a The Walking Dead – The Final Season: Episode 3 – Broken Toys (törött játékok… na erre a kifejezésre visszatérek még) egyik kulcsfontosságúnak tűnő, és kifejezetten hangulatos jelenete. Az iskolában lesz egy kis buli, ahol több személy is karakterfejlődésen mehet át, aztán végül visszatérünk a rablók táborához. Itt volt egy másik nem éppen könnyű feladat, amikor is azt kellett elkerülni, hogy lelőjenek. Na most, szerintem a játék picit bugos: ha van egy hang, miközben a fény ránk van vetve erősen, akkor már, igen, ezt így leírom, és nem, nem érdekel, kurvára mindegy, hogy bejutunk-e egy walker mögé, ugyanis akkor is lelőnek, sőt, eközben volt szerencsém egyen átmenni is, ami illúzióromboló volt, és itt bukta el a kilencest a Broken Toys.
A hajón – jó, ezt itt le kell írnom – csinálhatunk egy kis szabotázst, találkozunk valakivel, aki átejt a palánkon, jön az obligát erőszak, és a végén a döntéseinktől függően eléggé robbanékony módon érhetnek véget az események. A Telltale-től gyakori volt, hogy a sorozatok utolsó előtti része gyenge volt, hogy aztán a fináléra összekapják magukat. Nos, a Skybound/StillNotBitten (akik a menüben le is írták, hogy március 26-án jön a finálé!) erősen eltörölte ezt a gondolatot, ugyanis a jó két órás menet során remek zene, korrekt szinkron, egy visszatérő álombeli karakter, akit nem csak a trailerben használtak fel, továbbá ígéretes fináléra felvezető események voltak. Not bad.
Dos
Mindannyian töröttek vagyunk. Ilyen-olyan értelemben is, de másokon verjük le a saját tökéletlenségünket. Mindenkinek van, volt az életében egy balfasz, idegesítő főnöke, felettese, tanárja, vagy bármi – hülyeségekkel traktálnak, túlterhelnek, figyelembe nem véve, hogy a másik illető is ember, aki talán szeretne a saját dolgaival is foglalkozni, nem pedig hálátlanul csak csinálnia azt, amit kérnek tőle. Mi köze van ennek a játékhoz?
Az epizód végén ez egy motívum. Ez megemlítésre kerül, és ezt idézem: „Másokra erőlteted a te elképzelésed, mert félsz, mert gyenge vagy.” Ez egy olyan motívum, amit valószínűleg sokan észre sem vesznek, de abszolút igaz. A The Walking Dead – The Final Season: Episode 3 – Broken Toys felhozza azt, amiben sokan szenvedünk – mások teljes figyelembe nem vételén, elhanyagolásán, hálátlanságán elcsúsznak a napok, hetek, hónapok egy rossz irányba, mert mi magunk vagyunk a hibás láncszemek, amik nélkül sok változás lehetne. Akaratlan szociális kritika a játékban? Lehet.
Tres
És egy erős nyolc és felest kap is a The Walking Dead – The Final Season: Episode 3 – Broken Toys, ugyanis a Telltale megszűnése után ugyanazt a színvonalat kaptuk (jó, volt egy elírás a feliratban, amikor négy pont volt kiírva, meg egyszer Lilly egyik „Uh”-ja talán hiányzott), amit eddig. Clementine története lassan véget ér, és már most is esélyes egyeseknek, hogy már lesérült. AJ a szemünk előtt nő fel és alakul valamivé. Várom a finálét – talán nem fogunk csalódni benne, hogy a Telltale utolsó műve (aminek az első évada volt a katalizátor a Telltale nagyobb sikerei mögött…) megfelelő befejezést kapjon. Bár 2018-ban az epizodikus játékok trónját a The Council behúzta, 2019-ben talán a Life is Strange 2 ellen megtartja valameddig Clementine és AJ. Hopp, karakterlimit.
-V-
Pro:
+ James
+ Louis
+ AJ
Kontra:
– Lilly
– Violet
– Glitches hajó felé tartó jelenet
Kiadó: Skybound Games
Fejlesztő: Skybound Games / StillNotBitten
Stílus: Epizodikus, kaland
Megjelenés: 2019. január 15.
The Walking Dead - The Final Season: Ep. 3 - Broken Toys
Játékmenet - 8.3
Grafika - 7.8
Történet - 9.2
Zene/Audio - 9.2
Hangulat - 9.5
8.8
KIVÁLÓ
...és ez még nem a vége.