A Nintendo Switch portról is megtudtunk pár dolgot.
Hideg/melegvizes zuhany a NetherRealmtól – először bemondják, hogy „ja, PC-seknek és Switcheseknek nincs béta”, most meg egy pozitív infót is megosztottak. A WCCFTech megkérdezte Derek Kirtzicet, a NetherRealm játéktervezőjét arról, hogy mi a helyzet a cross-play-jel. Azt válaszolta, hogy bár részleteket nem árulhat el, megfontolják és talán meg is oldhatják valamikor.
Bár ez valamelyest kitérő válasznak tűnik, van indoklás is emögött – a Mortal Kombat 11 ugyanis az eddigi NetherRealm-játékokhoz képest (Mortal Kombat (9), Mortal Kombat X, Injustice, Injustice 2…) nem Unreal Engine 3-at, hanem az engine négyes variánsát fogja használni. Szintén a WCCFTech írt arról, hogy 2019 során mind a hét érintett platform (PC, Mac, iOS, Android, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch) cross-platform funkciókat kap a bejelentkezéstől a hangos kommunikáción át a matchmakingig, a trófeákig/achievementekig és adattárolásig/felhő alapú elmentésekig. A fejlesztők pedig valószínűleg pont erre várnak, hogy az Unreal Engine-en keresztül képesek legyenek cross-play-t csinálni, hogy a PlayStation 4/Xbox One/PC/Nintendo Switch négyes egymás ellen játszhasson. A cross-platform csapatos, matchmakinges UE4-frissítés 2019 második felében lesz.
Ha már szóba került a Nintendo Switch, nos, erről megtudtuk, hogy ezt közvetlenül nem a NetherRealm fogja fejleszteni. A GameRevolutionnek Trevor Traub, a játék producere ezt nyilatkozta: „Különleges geometriabeli csökkentések vannak a Switchen, hogy működjön rajta a játék. A végeredmény amúgy igazán fantasztikus! Nem belsőleg fejlesztjük, ugyanis a Shiver Studios fejleszti egy időben velünk, úgyhogy egyfajta társfejlesztésről van szó. Nincsen kivételezett platform a fejlesztésben. Alig várom, hogy játszhassak vele, mert én Xboxon játszom, de a Switchen gyakorolni fogok!” A geometriabeli csökkentés magyarul kb. annyit takar, hogy például kisebbek lehetnek a karakterek, kevesebb háttérbeli grafika van, vagy akár maguk a karakterek is kevesebb részből épülnek fel (azaz mondhatni a „csontvázuk” egyszerűsödik). A Shiver Studiosról pedig nem nagyon hallottunk még – ők korábban a Scribblenauts szérián dolgoztak.
A Mortal Kombat 11 április 23-án jön ki PlayStation 4-re, Xbox One-ra, PC-re és Nintendo Switchre.