Resident Evil 2 – Jogában áll hörögni

TESZT – Úgy látszik, ez tényleg a meglepetések generációja. Nem önmagában azért, mert annyi remake és remaster készült, hanem azért, mert a sok igénytelen feltuningolt lehúzás mellett kétségtelenül készültek igazi klasszikusok is. Ilyen volt például a Ratchet and Clank, a Shadow of the Colossus, most pedig a Resident Evil 2.

 

A klasszikus és eredeti 1998-as túlélőhorrort alapjaiból alkották újra, nem csak feltuningolták magas felbontású textúrákkal, ahogy azt már eddig megszokhattuk. A ’98-as klasszikus teljes újra értelmezéséről van szó. Más remake-ekkel ellentétben tehát ez nem egy olcsó lehúzásról van szó, hanem egy igazi, elsőrangú és teljesen új túlélőhorror élményről. Lássuk, hogy miért is…

Élőhalott rendőrörs

A Resident Evil 2 két hónappal az első rész rezidenciáján történő események után játszódik, és ezúttal Raccoon City-ben járunk, amely zombik által lerohant pokollá vált. A két új hősünk: Leon Kennedy és Claire Redfield a városba érkeznek, és sokként éri őket, hogy emberek helyett márcsak a hörgő, rothadozó, agresszív élőhalottakkal találkoznak, akik szét akarják marcangolni őket, miután egy rendőrautóval balesetet szenvednek. Mindketten a rendőrörsre igyekeznek, ahol a túlélés mellett rá kell jönniük, mi a fene is történt a városban, továbbá ki kell deríteniük egy összeesküvés okait is. A sztori csak alapjaiban követi az eredetit, már csak annak okán is, mert rengeteg új átvezető jelenettel gazdagodott a játék és másmilyen az a mód is más, ahogy a két történetszál (Leoné és Claire-é) egymás mellett, párhuzamosan fut. Ahelyett, hogy ide-oda ugranánk a karakterek között, itt még egyszer végig játszhatjuk a játékot Claire-rel, ha már Leonnal kivégeztük.

Mindkét oldal története másmilyen, mint az eredeti játékban, más útvonalakkal, befejezésekkel és átvezetőkkel. Másféle fegyvereket is kapunk és másfajta kihívásoknak kell megfelelnünk. A két hadjárat – a játék nehézségétől függően 6-8 óráig tart, szóval összesen 14-16 órát kapsz, ha mindkét hőssel végigtolod a Resident Evil 2-őt. Állítólag emellett még DLC-ket is kapunk a Capcomtól. Végsősoron tehát ez a „remake” az eredeti Resident Evil 2 „újraképzelése” és kiterjeszti és megváltoztatja a sztorit, méghozzá jó és nem rossz irányba (ahogy ezt már vacakabb remake-eknél megszokhattuk).

Csak a fejét, de a lábába is mehet, hogy megsántuljon!

Ami alapvetően változott a Resident Evil 2 játékmenetében, az az irányítás és célzás rendszere. Csakúgy, mint a Resident Evil 4-ben (ahol szintén Leont irányíthattuk) váll fölötti célzást kapunk, illetve a játéknak új sebzésrendszere is van. A fejlövés persze adott, emellett lábba, karokba is trafálhatunk és a zombik ennek megfelelően sebződnek.

Az újdonságok közé tartozik még az ablak bedeszkázásának mechanizmusa is: a rendőrörsön találhatunk összeszögezett deszkákat, amelyekkel betakarhatjuk az ablakokat, így kevesebb előhalott tör az életünkre a sötét, vértől mocskos folyósókon. Ezekre szükség is van, lévén az élőhalottak nem a tipikus „bumm a fejbe, oszt’ annyi” zombik. Helyette tökéletesen passzolnak a Resident Evil lore-hoz, abban a tekintetben, hogy bioorganikus fegyverek és nagyon sok golyóba kerül, amíg elintézzük őket. Változott az inventory rendszer is, amely sokkal inkább hasonlít a Resident Evil 7-éhez: letisztult és egyszerű rendszer, különösebb bonyolítások nélkül.

A Dead Risinggal, vagy más zombi túlélőhorror játékokkal ellentétben, egyszerűen ignorálhatod is a zombikat és úgyis megléphetsz a legtöbb harc elől. Igazából a lőszer gyűjtése, és a lábba lövés (ezáltal az élőhalottak lebénítása) sokszor sokkal észszerűbb megoldás, mintha mindegyiket megpróbálnád kivégezni. Mivel kevés a lőszer, így a játékosnak sokszor nehéz döntéseket kell hoznia a történet során, illetve sokszor óvatos tervezés és a lopakodás sokkal életszerűbb, mintha minden zombit lepuffantanál.

A Resident Evil 2 játékmenete ugyanakkor alapvetően nem változott, csak új és érdekes megoldásokkal bolondították meg, továbbá egy új kamerarendszerrel, amely még inkább kiemeli a sokkal szebb grafikát. Végsoron a Resident Evil 4 és a Resident Evil 7 keverékéről van szó, megváltoztatott sztorival és helyszínekkel, de azért azt sem mondhatjuk, hogy a játék csupán „nyomokban tartalmaz némi Resident Evil 2-őt”, hiszen a gyökerek nem változtak. A lényeg, hogy ez a régi és új keveréke nagyszerűen működik.

Igazi horrorélmény

A Resident Evil sosem készült érzékeny lelkületű gamereknek, de ezzel a résszel a fejlesztők aztán tényleg apait-anyait beladtak, hogy minden véres és gusztustalan legyen – persze művészi szintű ábrázolással. Nem csak a klasszikus Resident Evil-játékok jutnak eszünkbe, de kemény horrorfilmek, vagy horrorsorozatok is, mint például a The Walking Dead. A végeredmény igazi technológiai csoda, a környezet, az ellenségek és általában véve (pár kivétellel) még a hangeffektusok is nagyon rendben vannak.

Minden lövésnek látható hatása van a zombikra és legtöbb ellenfél nemcsak darabjaira esik, hanem húscafatok is leszakadnak róluk, amikor a lövésekkel eltaláljuk őket. Sikoltoznak, amikor gyújtógolyókkal eltaláljuk őket, vagy amikor puskatöltény trafálja őket telibe. A környezetet is teljesen átdolgozták és elképesztően jól néz ki, emellett alternatív útvonalakat, tiktos részeket is találunk, mindezt tűéles, magas felbontásban. Mindez persze hatványozottan igaz, ha 4K-s tévén tolod a játékot, bekapcsolt HDR-rel.
Sajnos a hangeffektusok nem az igaziak, különösön a pisztolylövések esetében, amelyekre éppenséggel minden, csak nem a „realizmus” a legjellemzőbb kifejezés. Emellett nem éppen kielégítő a zenei rész sem: elég kevés zenei betét található a játékban, és egy különösebben ütős zenei téma is hiányzik belőle. Egyedül talán Mr. X üldözös jelenetét, vagy a „HUNK” témáját érdemes kiemelni, de ezeket leszámítva sokkal nem fogunk találkozni. Különsen hiányzott még a „menedékszobás” zenei téma is, igaz, kicserélhetjük a zenét a DLC-vel, tehát ha a Deluxe Editiont vásároltad meg, vagy külön vetted meg, akkor egy is nosztalgikus élményben is részed lehet.

Remek remake

Féltünk tőle, hogy nem lesz az igazi ez a remake, hiszen moziadaptációk nagy csalódást okoztak és a Resident Evil 6 sem volt ott a topon, de a Capcom ezúttal mindent megtett, hogy egy nagyon különleges játékkal ajándékozza meg a rajongókat. Végsősoron ez a rész nem csak egy nagyszerű visszatérés a franchise-hoz, de egyben a túlélőhorror igazi királya is, amelyet egyetlen rajongónak sem szabad kihagynia.

Dante(fordította: BadSector)

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ Hosszú, szórakoztató, két külön fősztori
+ Nagyszerű grafika
+ Igazi félelmetes horror

Kontra:

– A hanghatások és zene nem az igazi
– A zombik kicsit „gólyófogók”, különösen nehéz szinten
– Mr X idegesítő lehet


Kiadó: Capcom

Fejlesztő: Capcom

Stílus: Túlélőhorror TPS

Megjelenés: 2019. január 25.

Resident Evil 2

Játékélmény - 9.4
Grafika - 9.3
Sztori - 9.4
Zene/hangok - 7.6
Hangulat - 9.5

9

SZÉDÜLETES

Féltünk tőle, hogy nem lesz az igazi ez a remake, hiszen moziadaptációk nagy csalódást okoztak és a Resident Evil 6 sem volt ott a topon, de a Capcom ezúttal mindent megtett, hogy egy nagyon különleges játékkal ajándékozza meg a rajongókat. Végsősoron ez a rész nem csak egy nagyszerű visszatérés a franchise-hoz, de egyben a túlélőhorror igazi királya is, amelyet egyetlen rajongónak sem szabad kihagynia.

User Rating: 4.45 ( 1 votes)

Spread the love
Holt hősök társasága
Bence is a Senior Staff Writer for our site. He is an avid gamer, that enjoys all genres, from Indie to AAA games. He mostly plays on the PS4 or on the laptop (since some indies get a preview build there faster). Loves obscure Japanese games that no one else dares to review on this site.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu