Tim Sweeney, az Epic vezérigazgatója/alapítója a Twitterén védte meg a cégét és az általa meghozott döntéseit.
„Az alapállás az, hogy a [digitális] boltok szabadon versenghessenek, és az, hogy a játékosok, fejlesztők szabadon használhassák az általuk választott platformot, és ma pontosan ez történik. Persze, a versengés a boltok között egészséges, főleg úgy, ha a fejlesztők több pénzt spórolnak meg (30% vs. 12% – ennyit visz el a Steam és az Epic a bevételekből), és azt a pénzt újra befektethetik jövőbeli játékaikra, vagy átpasszolhatják a játékosoknak.
Szerethettek vagy utálhattok bennünket, de biztosan elősegítjük a pénzügyi versengést a boltok között pusztán azzal az elgondolással, hogy ez végülis mindegyik fejlesztőnek és játékosnak kedvezni fog. Egy bolt csak akkor tud a 30%-os bevételkulccsal sikeres lenni, ha mindenkinek (fejlesztőknek és játékosoknak egyaránt!) jó indokot ad a használatra. Ingyenes játékok, jobb árak, és az exkluzívok – ezek a nagy dolgok.
Vessétek össze, hogy miként finanszírozza az Amazon Prime Video, a Netflix, a HBO és a többiek az exkluzív tartalmakat, hogy az indokot adjanak a szolgáltatásaik használatára. Ha mindenki pontosan ugyanazt kínálja, akkor a leginkább megalapozottabb boltok maradnak évtizedekig az élen. Van-e vásárlói jog arra, hogy bármilyen terméket megvehess az általad kiválasztott boltban? Jogunk van-e Toyotát venni egy Ford márkakereskedésben? Egy [Burger King] Whoppert a McDonald’sban? Nem – a boltok a termékkínálatukkal, az áraikkal és a vonásaikkal küzdenek egymással.
Ezt figyelemmel követtem, és megértem, hogy az emberek, akik Steamen szeretnek venni játékokat, nem akarnak egy második [online] boltban vásárolni, de a fejlesztők nem fognak elmenekülni a Steam 300-500%-os működési költséges emelésétől, ha a Steamen minden játék azonos áron lenne. A Steamnek joga van megvétózni az árakat, szóval, ha egy fejlesztő, aki több boltban is jelen van, de olcsóbban akarja a Steamhez képest értékesíteni a játékát az Epic Games Store-on, akkor a Valve egyrészt szimplán nemet mondhat, másrészt az árbeli különbségek felidegesíthetik a Steam-felhasználókat, ami többek között ott negatív értékeléses „bombázáshoz” vezethet,” írta Sweeney.
Sweeney korábban a Microsoft Windows Store-jának is nekiment, és erről is mondott néhány gondolatot: „A Microsoftot kritizáltam, mert megfosztja a fogyasztókat attól, hogy teljeskörű PC-s szoftvereket telepítsenek, és felforgatja a fejlesztők és kiadók a fogyasztóikkal való direkt kapcsolatának jogait. Nem az exkluzívokat kritizáltam, hanem azt, hogy a Microsoft a Windowstól leblokkolná a rivális boltokat.”
Az Epic főnöke haza is beszélt – az Epic Games Store-ra érkező funkciókról is írt: „Több érdekes dologba is befektetünk, és a hosszabb távúaknak jóval több lehetősége lesz a finomhangolásra, ahogy több online funkciót és a boltot építjük, hogy több időnk legyen a fejlesztőkkel együttműködni. Azon dolgozunk, hogy az Epic Games Store offline is működjön. A csak online működéssel való rajt egy olyan döntésünk eredménye volt, miszerint dinamikus web-alapú keretet (framework-öt) használtunk a bolt felépítéséhez, és ennek sajnos az volt a mellékhatása, hogy az offline támogatás további munkát igényel. Egy olyan értékelési rendszeren is dolgozunk, ami az Unreal Engine piacterén már létező megoldáson alapul. A fejlesztők maguk dönthetnek arról, hogy belépnek-e [ebbe a programba]. Szerintünk ez a legjobb [megoldás], mivel a [negatív] „tesztbombázás” és a rendszer kihasználása valós probléma.
[A Steamen] sok funkció van, de ezek együttes működtetési költsége valószínűleg kevesebb mint egy százalékot tesz ki [a költségvetésből] – azon dolgozunk, hogy kiadjuk őket, mert még nincsenek készen. Vedd figyelembe, hogy a fejlesztők kisebb mint 30%-os profittal dolgoznak, és úgy döntöttek, hogy nem oké, ha a boltok több profitot termelnek a játékaikból, mint ők maguk.”
Mondjuk az a „bármilyen termék bármilyen boltban” gondolat nem éppen helyt álló, mert például egy üveg Pepsit minden élelmiszerboltban megvehetünk – és a Metro: Exodus is pont egy külsős játék, amit nem az Epic fejlesztett. A szabad felhasználás is valamelyest ellent mond az exkluzivitásnak… Na mindegy, emésszük az Epic-vezér gondolatait…
Forrás: WCCFTech