Epic Games Store: védekezik a főnök!

Tim Sweeney, az Epic vezérigazgatója/alapítója a Twitterén védte meg a cégét és az általa meghozott döntéseit.

„Az alapállás az, hogy a [digitális] boltok szabadon versenghessenek, és az, hogy a játékosok, fejlesztők szabadon használhassák az általuk választott platformot, és ma pontosan ez történik. Persze, a versengés a boltok között egészséges, főleg úgy, ha a fejlesztők több pénzt spórolnak meg (30% vs. 12% – ennyit visz el a Steam és az Epic a bevételekből), és azt a pénzt újra befektethetik jövőbeli játékaikra, vagy átpasszolhatják a játékosoknak.

Szerethettek vagy utálhattok bennünket, de biztosan elősegítjük a pénzügyi versengést a boltok között pusztán azzal az elgondolással, hogy ez végülis mindegyik fejlesztőnek és játékosnak kedvezni fog. Egy bolt csak akkor tud a 30%-os bevételkulccsal sikeres lenni, ha mindenkinek (fejlesztőknek és játékosoknak egyaránt!) jó indokot ad a használatra. Ingyenes játékok, jobb árak, és az exkluzívok – ezek a nagy dolgok.

Vessétek össze, hogy miként finanszírozza az Amazon Prime Video, a Netflix, a HBO és a többiek az exkluzív tartalmakat, hogy az indokot adjanak a szolgáltatásaik használatára. Ha mindenki pontosan ugyanazt kínálja, akkor a leginkább megalapozottabb boltok maradnak évtizedekig az élen. Van-e vásárlói jog arra, hogy bármilyen terméket megvehess az általad kiválasztott boltban? Jogunk van-e Toyotát venni egy Ford márkakereskedésben? Egy [Burger King] Whoppert a McDonald’sban? Nem – a boltok a termékkínálatukkal, az áraikkal és a vonásaikkal küzdenek egymással.

Ezt figyelemmel követtem, és megértem, hogy az emberek, akik Steamen szeretnek venni játékokat, nem akarnak egy második [online] boltban vásárolni, de a fejlesztők nem fognak elmenekülni a Steam 300-500%-os működési költséges emelésétől, ha a Steamen minden játék azonos áron lenne. A Steamnek joga van megvétózni az árakat, szóval, ha egy fejlesztő, aki több boltban is jelen van, de olcsóbban akarja a Steamhez képest értékesíteni a játékát az Epic Games Store-on, akkor a Valve egyrészt szimplán nemet mondhat, másrészt az árbeli különbségek felidegesíthetik a Steam-felhasználókat, ami többek között ott negatív értékeléses „bombázáshoz” vezethet,” írta Sweeney.

Sweeney korábban a Microsoft Windows Store-jának is nekiment, és erről is mondott néhány gondolatot: „A Microsoftot kritizáltam, mert megfosztja a fogyasztókat attól, hogy teljeskörű PC-s szoftvereket telepítsenek, és felforgatja a fejlesztők és kiadók a fogyasztóikkal való direkt kapcsolatának jogait. Nem az exkluzívokat kritizáltam, hanem azt, hogy a Microsoft a Windowstól leblokkolná a rivális boltokat.”

Az Epic főnöke haza is beszélt – az Epic Games Store-ra érkező funkciókról is írt: „Több érdekes dologba is befektetünk, és a hosszabb távúaknak jóval több lehetősége lesz a finomhangolásra, ahogy több online funkciót és a boltot építjük, hogy több időnk legyen a fejlesztőkkel együttműködni. Azon dolgozunk, hogy az Epic Games Store offline is működjön. A csak online működéssel való rajt egy olyan döntésünk eredménye volt, miszerint dinamikus web-alapú keretet (framework-öt) használtunk a bolt felépítéséhez, és ennek sajnos az volt a mellékhatása, hogy az offline támogatás további munkát igényel. Egy olyan értékelési rendszeren is dolgozunk, ami az Unreal Engine piacterén már létező megoldáson alapul. A fejlesztők maguk dönthetnek arról, hogy belépnek-e [ebbe a programba]. Szerintünk ez a legjobb [megoldás], mivel a [negatív] „tesztbombázás” és a rendszer kihasználása valós probléma.

[A Steamen] sok funkció van, de ezek együttes működtetési költsége valószínűleg kevesebb mint egy százalékot tesz ki [a költségvetésből] – azon dolgozunk, hogy kiadjuk őket, mert még nincsenek készen. Vedd figyelembe, hogy a fejlesztők kisebb mint 30%-os profittal dolgoznak, és úgy döntöttek, hogy nem oké, ha a boltok több profitot termelnek a játékaikból, mint ők maguk.”

Mondjuk az a „bármilyen termék bármilyen boltban” gondolat nem éppen helyt álló, mert például egy üveg Pepsit minden élelmiszerboltban megvehetünk – és a Metro: Exodus is pont egy külsős játék, amit nem az Epic fejlesztett. A szabad felhasználás is valamelyest ellent mond az exkluzivitásnak… Na mindegy, emésszük az Epic-vezér gondolatait…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu