Izgalmassá teszi a mesterséges intelligencia a streameket!

TECH HÍREK – A Microsoft által kifejlesztett Hypezone jelenleg csak a redmondi cég streamelő szolgáltatásán érhető el.

A Mixer nem annyira népszerű mint a Twitch, de nem lehet elhanyagolni, főleg úgy nem, ha a Hypezone technológia szóba kerül. Ez a program mesterséges intelligenciát használ, hogy a streamen több dolgot is megfigyeljen. Például a Fortnite esetében a játékost, annak épületét, azt, hogy csapatban vagy szólóban játszik-e, a halálos mezőt, a lelőtt játékosok és a még meccsben levő játékosok számát, a pajzs és az életerő mértékét, az aktív fegyvert, a streamer webkameráját és az általa használt platformot (pl. Xbox One) elemzi. Ezekből kiindulva meghatározza, hogy mennyire izgalmas a meccs, és így a legizgalmasabb mérkőzést/streamet mutatja meg, a játék vége után pedig vált egy másikra. Persze itt még bőven van hová fejlődni (gépi, mély tanulás), hiszen több játék is van a Fortnite-nál, de ettől függetlenül igencsak komoly gondolatról van szó. A BBC egy rövid, egy perces videót is készített a témáról.

A StreamElements (a streamelőknek technológiát, pl. adományozási funkciót biztosító cég) közzétette a State of the Stream című tanulmányát, ami a Twitchet és a YouTube Gaminget elemezte. A Twitchen 2018-ban 9,36 milliárd órányi (az, ha nem tévedünk, 390 millió napi, több mint 1 millió 68493 évnyi…) tartalmat néztünk, ami 2017-hez képest 25%-os növekedés. A YouTube Gaming 2,3 milliárd órát hozott össze, de itt 104%-os emelkedésről van szó. Megemlítésre került a Mixer is – mindössze 167,96 millió órányi tartalom, de itt is masszív, 179%-os emelkedésről beszélhetünk. (Talán a Hypezone-nal több is lehet majd.)

Összevethetjük a 2017-es és a 2018-as év legtöbbet streamelt játékait is – a PlayerUnknown’s Battlegrounds a 2. helyről az 5. helyre esett vissza, a rivális Fortnite pedig tavaly az élen végzett, trónfosztva a League of Legendset, ami a második helyre csúszott le. Érdekesség, hogy az IRL streamek (webkamerás, életbemutató vlogszerű közvetítések) a hetedik helyről előre jöttek a harmadikra, de itt mindegyik kategória hozzáadódott tavaly, mivel a Twitch 2018-ban szétbontotta három kategóriára (beszélgetés, evés/ivás, utazás/kinti közvetítések).

Szóval a streamelés egyre inkább teret nyer, ahogy a mesterséges intelligencia is fejlődik hozzá…

Forrás: BBC, VentureBeat

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu