TECH HÍREK – A Microsoft által kifejlesztett Hypezone jelenleg csak a redmondi cég streamelő szolgáltatásán érhető el.
A Mixer nem annyira népszerű mint a Twitch, de nem lehet elhanyagolni, főleg úgy nem, ha a Hypezone technológia szóba kerül. Ez a program mesterséges intelligenciát használ, hogy a streamen több dolgot is megfigyeljen. Például a Fortnite esetében a játékost, annak épületét, azt, hogy csapatban vagy szólóban játszik-e, a halálos mezőt, a lelőtt játékosok és a még meccsben levő játékosok számát, a pajzs és az életerő mértékét, az aktív fegyvert, a streamer webkameráját és az általa használt platformot (pl. Xbox One) elemzi. Ezekből kiindulva meghatározza, hogy mennyire izgalmas a meccs, és így a legizgalmasabb mérkőzést/streamet mutatja meg, a játék vége után pedig vált egy másikra. Persze itt még bőven van hová fejlődni (gépi, mély tanulás), hiszen több játék is van a Fortnite-nál, de ettől függetlenül igencsak komoly gondolatról van szó. A BBC egy rövid, egy perces videót is készített a témáról.
A StreamElements (a streamelőknek technológiát, pl. adományozási funkciót biztosító cég) közzétette a State of the Stream című tanulmányát, ami a Twitchet és a YouTube Gaminget elemezte. A Twitchen 2018-ban 9,36 milliárd órányi (az, ha nem tévedünk, 390 millió napi, több mint 1 millió 68493 évnyi…) tartalmat néztünk, ami 2017-hez képest 25%-os növekedés. A YouTube Gaming 2,3 milliárd órát hozott össze, de itt 104%-os emelkedésről van szó. Megemlítésre került a Mixer is – mindössze 167,96 millió órányi tartalom, de itt is masszív, 179%-os emelkedésről beszélhetünk. (Talán a Hypezone-nal több is lehet majd.)
Összevethetjük a 2017-es és a 2018-as év legtöbbet streamelt játékait is – a PlayerUnknown’s Battlegrounds a 2. helyről az 5. helyre esett vissza, a rivális Fortnite pedig tavaly az élen végzett, trónfosztva a League of Legendset, ami a második helyre csúszott le. Érdekesség, hogy az IRL streamek (webkamerás, életbemutató vlogszerű közvetítések) a hetedik helyről előre jöttek a harmadikra, de itt mindegyik kategória hozzáadódott tavaly, mivel a Twitch 2018-ban szétbontotta három kategóriára (beszélgetés, evés/ivás, utazás/kinti közvetítések).
Szóval a streamelés egyre inkább teret nyer, ahogy a mesterséges intelligencia is fejlődik hozzá…
Forrás: BBC, VentureBeat