Helheim – Nemdiablo

TESZT –  Egy olyan indie játékról van szó, ami próbált nagy lenni, és valamelyest ez sikerült is neki. Megvannak a hibái, ez kétségtelen.

 

Először viszont felvetném azt, hogy mi is ez a nyomkövetés a játékban? A Steamen itt egy topic erről. Úgy tűnik, hogy a Unity engine (ugyanis a Nilheim azon fut!) valamiféle követéssel rendelkezik, de a fejlesztők épp azon dolgoznak, hogy beépítsék az ebből való kilépéses gombot.

Hel

…a játék címének rövidítésének is nevezhető, és bizony az északi mitológiáról van ezúttal szó. Aki tehát tavaly áprilisban God of Warozott, nem jár olyan messze, leszámítva a minőség-, és platformbeli különbségeket. A sztoriban kb. az a lényeg, hogy segítsünk az uralkodónak visszaszerezni a trónt, de általában ezen nincs akkora hangsúly.

Persze mindenki átváltozott, és nekünk kell legyakni a sereget, hogy aztán a trónfosztóval is végezhessünk. Addig is visszaszerezzük elveszett erőnket, meg hentelünk, ugyanis a három, egy végigjátszás után pedig négy nehézségi szinten elérhető játékmenetében többnyire a Diablo-t tudom felhozni összevetésképp, igaz, itt azért vannak problémák rendesen, de erre még később visszatérek – emiatt is van egy kérdőjel a végén. Azért van egy kis Furi is, hiszen egyetlen gomb lenyomásával tudunk dashelni, azaz egy helyről gyorsan átszökkenni egy másikra – ez megnöveli a tempót, ami alapból sem tűnik lassúnak. Számomra kifejezetten tetszetős volt.

Tetszetős a felvezetés – bár minimális animációval rendelkező állóképek vezetik fel a történetet, a szinkron és a zene is szerintem rendben van, de talán a harci zene hosszabb távon idegesítő tud lenni… Az összkép ott kezd szétesni, amikor a játékmenetbe kerülünk. Az animációk ugyanis eléggé „kemények” – nem nevezném ezeket kifinomultnak, és nem, a nehézségi szintet csak azért sem hozom fel negatívként, mert szerintem én vagyok a hülye. Van másik, mondta anno Eötvös Gábor: vannak ugyanis ezek a kék lángok, amik arra kényszerítenek, hogy bizony öljünk meg mindenkit az adott területen, különben ott ragadunk. És bakker, egyszer leragadtam a játékban! Eljutottam egy inkubátoros részig a hajós pálya után, és azok állandóan respawnoltak. Minden egyes pixelt végigkaslattam legalább kétszer, de nem, csak azért sem tudtam tovább jutni.

Na ez mi a rosseb, gondoltam magamban. És bingó, a Steamen látom, hogy mások is elakadtak! Nem szidom én a Not a Numbert (ők lennének a fejlesztők), ugyanis egy, jelenleg 9 euróért, kb. 3000 forintért megvásárolható játékról van szó, de azért ez egy pöppet kínos, ahogy az is, hogy a játékmenetben korlátlanul dashelhetünk és a kardunkkal visszaverhetjük a lövedékeket büntetés nélkül (talán valamelyest korlátozhatná a manahasználatot mondjuk, mert anélkül teknős módjára kibekkelhető az egész). Itt gyorsan megjegyzem: egy kis bullet hell ízesítése is van a Helheimnek. Ha egy rakat lövedéket látunk egyszerre a képernyőn (szerencsémre az izometrikus nézet itt nem hátrány!), az nem glitch, nem feature, hanem megszokott dolog. Ne feledjük a rúnákat felvenni, mert nem lehet visszamenni értük, és ezekkel a fejlesztő tárgyakkal is talán lenne egy kis balanszolási hiba.

Hell

És akkor itt kellene értékelést adnom a játéknak. Adnék én rá egy hetest, de a hétvége során senkinek sem sikerült végigjátszást sem feltöltenie YouTube-ra, és mivel elakadtam (erre a témára a fejlesztő nem válaszolt még a posztolónak…!), a halál istennője most arra vár, hogy kapjon egy patchet. Ezért mostani állapotban egy öt és felest kap. Hibái és ára ellenére szórakoztatónak tűnik, és ez az izometrikus bullet hell Diablo egyfajta Furi-lighttá teszi az egészet, igaz, talán a lábamat-a-földhöz-verem támadásnak mintha nem lenne tökéletes a hitboxa. Most komolyan nincs jobb ötletem, mint várni egy patchre, mert ez azért fura. (Jó, volt már olyan, hogy egy játék oltári gány állapotban jött ki, de a patchek után is gyenge minőségű maradt, viszont a fejlesztő legalább próbálkozott, és figyelembe vette a feedbacket tőlem. Azt a játékot 40 perc alatt csuklóból végigvinném most is, és abból tíz percet az utolsó két pálya taktikázása teszi ki…)

Ettől függetlenül a Furi jobbnak tűnik, mint a Helheim jelenlegi állapotában. Hibái ellenére az ára miatt is ajánlom vételre, de patch nélkül nem biztos, hogy a befejezés elterül-e előttünk.

-V-

Pro:

+ Tetszetős, gyors játékmenet
+ Diablo+Furi-szerelemgyerek
+ Az északi mitológia

Kontra:

– Szerintem glitches, mert elakadtam (és mások is!)
– Unity nyomkövetés – szerencsére ezt tervezik kikapcsolni
– Balanszolási, animációs hibák


Kiadó: 34BigThings

Fejlesztő: Not a Number

Stílus: hack ‘n’ slash

Megjelenés: 2019. február 1.

Helheim

Játékmenet - 6
Grafika - 5.1
Történet - 4.2
Zene/Audio - 6.4
Hangulat - 6.2

5.6

KÖZEPES

Lenne még mit kijavítani rajta.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu