Kiderült, miért hagyja ki a Sony az idei E3-at!

Shawn Layden, a Sony Interactive Entertainment egyik vezetője a CNET-nek adott interjújában több témát is érintett.

Kezdjük az E3-mal – szerinte ma már nem arról szól az E3 mint a 90-es években (az értékesítők belőhetik, hogy mekkora készlet kell nekik; az újságírók pedig írhattak az új, készülő játékokról): „Most lesz eseményünk februárban, aminek a neve Destination PlayStation lesz. Ide elhozzuk az összes értékesítőt és a külsős, third-party partnerünket, hogy meghallgassák a 2019-es év előrejelzését. Februárban és júniusban vannak vásárlási tárgyalások – most túl késő van a karácsonyi értékesítésről beszélni velük. A [bolti] értékesítés igazán lecsökkent, az újságírók számára pedig az internet és a játékhírek napi 24 órában történő felbukkanása miatt vesztette el a hatását az E3. Úgy érezzük, hogy ha mi kongatjuk meg a harangokat, és az emberek tömegesen feltűnnek, akkor nekik olyan elvárásuk lesz, hogy „oh, ők most mondani fognak valamit”. Mi arról beszélünk, hogy miként lehetne az E3 relevánsabb? Egy kereskedelmi show-ról van szó, de kevés kereskedelem történik ott. Képes az E3 egy olyan, játékokkal foglalkozó rajongói fesztivállá változni, ahol nem a hírek miatt gyűlünk össze? Nem lehetne egy játékokat ünneplő esemény, ahol közelebb hozhatjuk a fejlesztőket a játékosokhoz, akik kérdezhetnek ott tőlük?”

Layden arról is beszélt, hogy ők kevesebb, de kifinomult játékkal készülnek, de nem kizárt, hogy a Microsoft példáját követve ők is felvásárolnak pár stúdiót: „Minden ütemen támadunk, ahol szeretnénk, és most kereskedelmi és kritikai értelemben is sikeresek vagyunk. Nézzük, hogy most mit adhatjuk az arzenálunkhoz. […] Mindig felfedezzük a lehetőségeinket. Ha egy olyan partnert vagy csapatot találunk, vagy egy olyan jelentőségteljes és érdekes címre bukkanunk, akkor megnézzük, miként hozhatjuk be magunkhoz őket/azt. Az ilyen élmény iránt mindig nyiltottak vagyunk.”

Szóba került a PlayStation Now, és ennek révén a játékok streamelése is: „A streamelés körüli kihívás az, hogy bár viszonylag gyorsan el tud jutni például Szöulba vagy Stockholmba, de ha te vagy a PlayStation, és világszerte 168 országban vagy jelen, akkor a streamelés olyan dolog lesz, ami bizonyos embereknek bizonyos helyen lesz érdeklődést keltő. A játékosközösség jelentős részéből, a 94 millió „kinn” levő PlayStation 4-ünkből kiindulva szerintem bőven van még élet egy „helyi” konzolban. Ha a PlayStation [brand] ilyen mértékben növekszik tovább, akkor nem hagyhatunk magunk mögött játékosokat. A PlayStation aktív a játékstreamelésben, és biztosra akarunk menni abban, hogy eme technológiában is képesek tudjunk lenni lépést tartani.” Szóval nem tervezik elhanyagolni a PlayStation Now-t.

A Sony Interactive Entertainment amúgy most váltott vezetőt, erről külön értekezünk.

Forrás: GameSpot, WCCFTech, DualShockers

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu