Crackdown 3 – Padlógáz, de milyen?

TESZT – Négy évet vártunk rá és végre egy itt egy új Crackdown cím: konkrétan egy Xbox konzolexkluzív játék, amelyik végre-valahára megérkezett. Ezúttal egy igazi amerikai celeb is erősíti a Crackdown legújabb részét: Terry Crews-ról van szó, aki külsejét és hangját adta az egyik főszereplőnek. Emellett egy rakás fegyver, változatos ellenségek, járgányok és egy hatalmas város is beautózható lesz benne. Ennyi vajon elég az üdvösséghez?

 

Régi szép 2007-es idők – így gondolhatták a fejlesztők, amikor úgy döntöttek, hogy telepakolják régi játékelemekkel a játékot Crackdown ból. Sajnos, az a nagy helyzet, hogy 2019 van és a játékipar azóta sokat fejlődött. Nézzük, hogyan állja meg a helyét a Crackdown 3 ezen a kemény piacon, ebben a sűrű megjelenésekkel teli időszakban… Illetve az is érdekes kérdés, hogy a 2014-es traileréhez vajon fel tud-e nőni a játék.

Pacific City? Nem! New Terranova!

A Crackdown 3 története pár évvel a legutóbbi játék után játszódik és a világot ezúttal a Terranova nevű velejéig romlott, hatalmas cég támadásai tizedelték meg. Konkrétan egy olyan cégről van szó, amely az emberiség irányítására törekszik, azáltal, hogy politikai uralomra törekszik, miközben a városokat bombázza. A menekülteket, akik a szigetre érkeznek, egy fasiszta diktátor üdvözli, aki azonnal arra kényszeríti őket, hogy a cégnek dolgozzanak. Válaszul a The Agency nevű cég akcióba lép, és Terry Crews által megszemélyesített Jaxon parancsnok vezetésével harcba szállnak a Terranovával, de csúfos kudarcot vallanak. A helyi ellenállás újraéleszti a főszereplőt (nos, ezen a ponton kérdeztem meg Dantét, hogy akkor most tényleg jól olvastam-e az angol szöveget… Sajnos igen… – BadSector), de mivel elveszítette a képességeit, ezért újra vissza kell szereznie őket.

A Crackdown 3 eseményei tehát a Terranova szigeten játszódnak, amely ugyan egyetlen helyszín, de legalább változatos. Vannak ipari részei, szórakoztató negyed, és felhőkarcolók. Az kezdeti oktatóküldetés után a játék során gyakorlatilag azt csinálhatsz, amit akarsz. (Ilyen megakretén sztorival még szerencse… – BadSector) Átvezetők alig vannak és a történet rettenetes. Ügynökként az a feladatod, hogy a sziget ipari létesítményeit egymás után lerombold, ezek a logisztikai, az ipari és a biztonsági épületek. Ahogy megsemmisíted ezeket, a különféle készüléket felrobbantva, felszabadítva a helyi milíciát, vagy egyszerűen csak „rosszalkodva” mindenhol, információkat szerzel, amelyek réven a helyi boss-okkal tudsz szembeszállni.

Maguk a boss harcok közepestől egészen a viszonylag élvezetesig tartanak, de mire odáig elérsz, az kicsit unalmas. Sok feladat csak egyszerűen arra korlátozódik, hogy robbants fel dolgokat, de nem túlzottan kreatív módon. A régi 2014-es trailer fantasztikus akrobatamutatványokat ígért, és sok egyéb nyalánkságot is, de ezekből semmi sem maradt a játékban. Bizonyos épületeket ugyan „fel kell törni”, hogy bejuss és megsemmisítsd, aztán jön a boss és az elkerülhetetlen összecsapás. Rengeteg fegyvert és gránátokat is szerezhetsz, amelyek különböző raktárakban hevernek, illetve az ellenségtől is elszedheted ezeket. Mondjuk túlzott kreativitástól ezek sem tengenek túl: pisztolyok, puskák, rakétavetők lehetnek a repertoárodban, illetve néha hozzájutsz olyan „egzotikus” mordályokhoz is, mint az savat kilövellő puskák, illetve a vállról irányítható rakéták.

Középszerűség… Középszerűség mindenütt!

Miközben a fegyverek változatossága igazán rendben van Crackdown 3-ban és az alapszintű játékmenet papíron funnak tűnik, addig a valóság sajnos az, hogy a játék borzasztóan repetitív. Annyit szövegelt a Microsoft a Cloud technológiáról és a rengeteg szétszedhető, darabjaira felrobbantható épületről, még a tavalyi E3-on is, hogy csak kicsit kételkedve csóváltuk a fejünket, hogy lesz-e ebből valami. És mi lett ebből a valóság? Tessék kapaszkodni: igazából nincs is semmilyen szétrobbanható épületelem a single-player játékban. A Crackdown 3 multiplayerében ugyan van, de még az is eléggé csökevényes. Nem igazán értem, mi szükség akkor a felhőtechnológiára ehhez, vagy miért nem képesek enélkül darabjaira szétrobbantható épületeket a játékba rakni, hiszen erre még az ezeréves Red Faction-sorozat, vagy az Earth Defense Force is képes volt. (Hogy csak két példát említsünk.) Mindkét játék előző generációs, de a Crackdown 3-ra is inkább a 2014 előtti PS3/Xbox 360-as éra a jellemző sajnos.

Igaz, a textúrák általában élesek, különösen, amikor Xbox One X-en játszunk és a város is szép színes, ugyanakkor a térkép elképesztően kicsi. Az eredeti Crackdown játékkal összehasonlítva is szánalmas a kép: ott három sziget volt, sokkal változatosabb ellenfelekkel, itt viszont csak egy van és az egész játékot 5-7 óra alatt be lehet fejezni.

Nem túl változatos, vagy összetett a játékmenet mellett a fejlődés sem: az ügynökünk úgy lép szintet, hogy puskákkal és gránátokkal öldökli az ellenfeleket, esetleg lepofozza, vagy elgázolja őket – persze a mi segédletünkkel. A boss harcok mellett az átlagellenséget könnyű legyilkolni és megfelelően fejleszted az arzenálodat akkor gyerekjáték az egész Crackdownon keresztülszlalomozni. Persze, egy ideig, valamennyire azért fun ez a sok összecsapás, de egy a szétrombolható épületek hiányában azért elég önismétlővé és egysíkúvá válik, arról nem is beszélve, hogy a helyszínek sem túl változatosak.

Szivárványszínű robbanások

A játékban van multiplayer mód is, ami ugyan nagyszerű, de annak ellenére is gyorsan unalmassá válik, hogy itt legalább az épületeket is felrobbanthatjuk. A grafika erős közepes, a hangok úgyszintén, egyedül a zene pörgős, dinamikus és viszonylag színvonalas. Legalább annyi elmondható, hogy eddig ez 2019 legszínesebb játéka és az grafikus effektek viszonylag hozzák a megfelelő szintet, de még ennek sincs túl sok jelentősége, ha minden más annyire középszerű. Egyébként érdemes a Terry Crews által „alakított” karaktert irányítani Crews remek hangja miatt.

A játék Gamepass-szal ingyenes, legalább ennyi pozitívum elmondható róla. Négy évig fejlesztették és ehhez képest olyan, mint egy budget cím. Nem borzalmas, de amikor összehasonlítjuk azzal, amilyennek pár éve bemutatták, akkor ritka nagy csalódás az egész. Lehet, hogy negyedik részt hanyagolni kellene és ha a Microsoft ennyire ragaszkodik ehhez a franchise-hoz, talán egy alapjaiban átírt rebootnak több értelme lenne.

Egy szó, mint száz: ha Gamepass-od van, akkor szerezd be, de ezért semmilyen Xboxot sem érdemes venni és önmagában emiatt a Gamepass-t is inkább felejtsd el, emiatt külön ne vegyél, a teljes árról már nem is beszélve.

Dante(fordította: BadSector)

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ Rengeteg fegyver és járgány
+ Eleinte viszonylag élvezetes játékmenet
+ Remek zene

Kontra:

– Kis térkép, egy idő után borzasztóan önismétlő
– Nincs az egyjátékos módban szétrombolható épület
– Olyan, mint egy 2007-es cím


Kiadó: Xbox Game Studios

Fejlesztő: Sumo Digital

Stílus: Akció-kaland

Megjelenés: 2019. február 15.

Crackdown 3

Játékmenet - 7
Grafika - 6.3
Történet - 4
Zene/Audio - 7.5
Hangulat - 6.8

6.3

KORREKT

Egy szó, mint száz: ha Gamepass-od van, akkor szerezd be, de ezért semmilyen Xboxot sem érdemes venni és önmagában emiatt a Gamepass-t is inkább felejtsd el, emiatt külön ne vegyél, a teljes árról már nem is beszélve.

User Rating: 0.3 ( 1 votes)

Spread the love
Holt hősök társasága
Bence is a Senior Staff Writer for our site. He is an avid gamer, that enjoys all genres, from Indie to AAA games. He mostly plays on the PS4 or on the laptop (since some indies get a preview build there faster). Loves obscure Japanese games that no one else dares to review on this site.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu