Kemény rajtnak néz elébe az Anthem

Különösen, hogy a kritikák irgalmatlanul lehúzták a játékot…

A BioWare új játéka ma jelent meg (leszámítva a PC-s Origin Access Premier-előfizetőket…), és meredek rajt vár rá.

A csapatos, külső nézetes looter-shooter (amit egyedül is lehet játszani, de nem teljes egészében) a Javelin névre hallgató exoskeletonjaival messze más a BioWare-től, amit eddig láthattunk tőlük (Dragon Age, Mass Effect-széria például), és néhány elemző szerint az ipar más címei miatt nehéz dolga lesz az elvileg hat évig fejlesztett Anthemnek, hiszen nem biztos, hogy sok játékost be tud majd vonzani.

Nem a földön (vagy Földön) járunk, ugyanis ez az idegen bolygó tele van veszélyes lényekkel, de mégis valamelyest sikerült kolonizálni. Mi pedig szabadúszóként (angolul Freelancer az elnevezés) a mikrotranzakciókkal vizuálisan, anélkül pedig fegyverekkel testreszabható, és repülésre is képes Javelinünkbe ugorva több küldetést is elvégezhetünk az emberiség javára. „Az Anthemet olyan játékosoknak szánjuk, akik egy egy erős, közösségi élményt keresnek, és szeretnének egy olyan nagyobb történet része lenni, amiben ők lehetnek a hősök. Egy közösségi, szociális játékot szeretnénk az Anthemből, hogy a játékosok idővel elmesélhessék történeteiket és élményeiket. Ez nem egy olyan játék, hogy megjelenik, és ennyi az egész,” mondta a BBC-nek Zachary Beaudoin, a BioWare egyik producerassisztense.

„Az Anthem egy szokatlanul kompetitív, versenyképes környezetben indul el. Sosem volt ennyi nagy méretű, élő szolgáltatásos akciójáték, ami a játékosok figyelmét szeretné elnyerni konzolokon és PC-n,” mondja Steve Bailey, az IHS Markit játékipari elemzője. A probléma ott van, hogy a játék első kritikái nem valami biztatóak. „Az Anthem gyönyörűen néz ki, a Javelinekkel izgalmas repülni, és a harc, illetve a karakterépítés alapjai stabilak, de a játékmenetében és a küldetésekben kevés változatosság van, ami miatt a kampány inkább házimunkának érződik. Az endgame (a játék vége) ugyanezt ismétli, csak nagyobb nehézségi szinten, és emiatt kétlem, hogy [az Anthem] képes lesz lekötni hosszabb távon a közönség nagyobb részét. Kritikus, hogy az érdeklődést felkeltse egy erős, jó első benyomással – az Apex Legends ezt már elérte, és az Anthem már most rázós ezen a téren,” mondta a BBC-nek a PCGamesN-nél dolgozó Richard Scott-Jones.

A kritikákra visszatérnénk még – a Metacriticen a PC-s változat 18 kritika alapján a maximális 100 pontból mindössze 62-t (!!!) ért el, a 185 felhasználói értékelés átlaga egy 10-es skálán pedig mindössze 2,7… és nem jobb a konzolos körkép sem, igaz, itt nem tudunk még kritikai átlagpontot írni. A PlayStation 4-en az 54 felhasználói pontszám átlaga 3,1/10, Xbox One-on pedig a 36 értékelés 1,7/10. Átugrottunk az Opencriticre is. Ez a site mindegyik platformot együtt veti össze, és a 29 kritika alapján a pontszám még rosszabb: 59/100, és mindössze a kritikák 14%-a ajánlja a játékot. (Pár külföldi médium értékelését megemlítjük: IGN – 6,5/10, PCGamer – 55/100, GameSpot – 6/10… úgyhogy nem nagyon látunk 8-as, 9-es pontszámokat!)

Nos, ezek után tényleg érdekes lesz látni, hogy az 5-6 millió eladást március végére egyáltalán össze tudja-e hozni az Anthem…

Forrás: BBC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu