Lebutították a megjelenés óta a Red Dead Redemption 2 grafikáját?

Visszavettek a Red Dead Redemption 2 grafikából! Nocsak, ilyesmit azért ritkán látunk : a megjelenés után vesz ki grafikai effekteket a játékból egy fejlesztőcsapat!? Régebben, PC-n pl. a Valve tette meg ugyanezt a Team Fortress 2-vel…

A Rockstar úgy tűnik, hogy kivette az ambient occlusion-t a játékból. Mi is ez? „Az Ambient Occlusion [AO] egy kifinomult sugárkövetéses számítási mód ami globális világítást szimulál hamis árnyékok érzékeltetésével a sarkokban az objektumok metszéspontjaiban. Gyűrődéseinél és a résekben ahol a fény – általában – szóródik vagy a felület koszos, poros. Használatával sötétebb sarkok, rések és érintkezési felületek jönnek létre ezért is emlegetik gyakran úgy, mint dirt shader.” [forrás] Ez kínainak hangozhat, úgyhogy szerencsénkre van pár összehasonlító kép is, amin igazán észrevehető, hogy az 1.06 patch óta mi a helyzet. Előtte-utána [forrás]:

Grafikai különbség: Red Dead Redemption régi és új

Ugye, hogy érzékelhető a különbség a kettő között? Az 1.00 (bolti lemezes) kiadásban sokkal élénkebb színek, és kicsit realisztikusabb látványvilág terül el már ezen az egy képen is, ami az 1.06-os update-tel messze nem hozza már azt a színvonalat. De a GamingScan összehasonlítását (ami nem ebből a játékból származik) is érdemes megvizsgálni:

Ez azért még mindig gyanús, ugyanis az IGN oldalán egyetlen betű sem említi meg azt, hogy bizony csendben kivették az AO-t a játékból! Persze a Rockstar védelmére kelhetünk – lehet, hogy az időjárás és a napszak okozhatta ezeket az eltéréseket, szóval ez is közrejátszhat a feltűnő eltérésben.

Ha pedig nem, akkor a butítás igencsak elképesztő, pláne a Rockstartól, akik több éven át dolgoztak a tavaly októberben PlayStation 4-re és Xbox One-ra megjelent (és nagy eséllyel csendben már PC-re készülő…?) játékon…

Tesztünket a Red Dead Redemption 2-ről itt olvashatjátok.

BadSector méltatta benne, hogy „a Red Dead Redemption 2 egészen elképesztő játék szinte minden téren. Arthur Morgan minden idők egyik legjobban megírt játékhőse, akit egy olyan Oscar-díjas filmeket is alázó történetben ismerhetünk meg,”

Forrás: DualShockers

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu