Még az idén, 2019-ben kerül piacra…
4K, 60 FPS-t ígérnek a fejlesztők és olyan platformokon keresztül is el lehet majd érni, mint a Google saját Youtube-ja.
Sundar Pichai, az amerikai cég CEO-ja kezdte a bemutatni a 2019 még egyelőre határozatlan időpontjában induló játékstreamelő szolgáltatást. A bemutatót az Assassin’s Creed: Odyssey-vel kezdték, amely a Stadia által streamelt játékok „első fecskéje” lesz.
A Stadia leginkább reklámozott tulajdonsága, hogy lag, patchek, szagattás, várakozás és sok egyéb, a játékot még jó hardveren is megkeserítő bosszúságok nélkül lehet majd egyetlen, a képernyő közepén történő klikkel indítani és az azonnal el is indul. (Mint a Youtube esetében.)
A Stadia funkciói alapvetően hasonlatosak olyan klasszikus streaming szolgáltatásokéhoz, mint az anno jól indult, ám később óriásit bukott OnLive, vagy a gaikai, amelyet később felvásárolt a Sony, és olyan termékeinél használta, mint a PS Vita PS4 streamje, vagy a PlayStation Now. Csakúgy, mint a két klasszikus (és azóta okostelefonokra már megjelent újabb és újabb) streamapplikáció esetében, a felhasználó birtokában lévő hardver (például: PC, tablet, vagy okostelefon) minősége nagyjából teljesen mindegy, hiszen minden streamen keresztül megy.
A felbontással, illetve a képminőséggel kapcsolatban persze voltak és még mindig vannak fenntartások, ám a Google fejesei garantálták az előadás során, hogy legalább 4K felbontásban, HDR-rel és 60 FPS-sel futnak majd a játékok. Az előadók azt is ígérték, hogy később már 8K felbontásban és 120 FPS-sel is „elszaladnak”, hála 10.7-os GPU-nak, amely sokkal erősebb, mint a PS4Pro a maga 4.2 és az Xbox One X a 6.0 terteraflopjával.