A jelenlegi vezérigazgató alatt ekkora kirúgási hullámra még nem volt példa…
Hiába volt az előző negyedéves pénzügyi eredményei gyengék az Electronic Artsnak, így is 262 millió dollárnyi nettó jövedelme volt a cégnek (és ez biztosan jóval magasabb lesz az azóta elindult Apex Legends miatt… de eközben a BioWare új játéka, az Anthem nagy eséllyel nem hozza az elvárt szintet). Emiatt pedig az EA úgy döntött, hogy leépítésekre kell sort keríteni. Komoly leépítésekre. Ezt írta Andrew Wilson, a cég vezérigazgatója:
„Ma fontos lépéseket tettünk meg cégként, hogy a kihívásainkra reagáljunk, és felkészüljünk az előttünk álló lehetőségekre. Ahogy körbenézünk a változó világban, világos, hogy változnunk kell nekünk is. Meghatározott lépéseket teszünk, hogy az elkötelezettségeinkkel jobban teljesítsünk, hogy átszervezzük a szervezetünket, és hogy a játékosaink igényeit kielégíthessük. Ennek részeként változtattunk a marketinges és kiadói ágazatainkon és a operációs csapatainkon. A mostani jelenlétünket csökkentjük Japánban és Oroszországban, hogy azokon a piacokon más módon szolgáljuk ki a játékosainkat. A szervezeti változásokon túl mélyen arra koncentrálunk, hogy a játékainkban és szolgáltatásainkban megnöveljük a minőségünket. Továbbra is az lesz az alapja mindennek, hogy remek játékokat készítsünk, és máshogy gondolkodunk arról, hogy miként inspiráljuk és nyűgözzük le a játékosainkat.
Ez egy nehéz nap. A változások, amiket ma végrehajtunk, a kilencezer fős cégünkben 350 személyt érint. Ezek fontos, de nagyon nehéz döntések, amiket nem veszünk könnyedén. Barátok, kollégák vagyunk az Electronic Artson belül, értékeljük és örömmel vesszük mindenki közreműködését, és tőlünk minden lehetséges dolgot megteszünk, hogy törődjünk az embereinkkel ebben az időszakban, hogy megtalálják következő lehetőségüket. Ez számunkra csúcsprioritású.”
A PR-szöveg második felében van a lényeg: 350 embert bocsátanak el az Electronic Artstól, ami majdnem 4%-os leépítés a szervezeten belül. A japán és orosz dolgozókon túl tehát a marketingesek és a kiadással foglalkozók jártak rosszul, és akárhogy is nézzük, ez bizony kemény döntés. (És nemrég az Activision Blizzard is kb. 800 embert rúgott ki a rekorddöntögető eredményeik ellenére…)
Forrás: WCCFTech