Dangerous Driving – Nem Burnout

TESZT – Hogyan bukjunk el mindent, ami korábban hozzánk volt köthető, és majd a marketing révén, nem beszélve az Epic Games Store által hozzánk vágott pénzből dézsmálva reménykedünk, hogy az emberek mégis megveszik a játékunkat, kitudjahányadik rész. Főszerepben három ex-Criterionos. Ez nem Burnout.

 

Itt szívesen cseréltem volna formátumot, ám mivel nincs kedvem egy panaszregényt olvasni, nem fogom dialógus formátumban előadni azt, hogy a Dangerous Driving nem egy olyan játék, ami a PlayStation 2-n a Burnout-széria volt (jó, hozzávehetjük a Burnout Paradise-t is…), mivel több olyan sarkalatos pontja van, ami miatt nem nagyon érdemel kiemelkedő pontszámot.

Szép

A Dangerous Driving az Unreal Engine 4-nek köszönhetően igazán látványosan néz ki, és egészen remek teljesítménnyel fut, ami ebben a műfajban igazán örömmel töltheti el azt, aki a forgalmat kikerülve, a szembe sávban nitróval feltankolva képes kikerülni a forgalmat, hogy aztán ne kelljen másodpercekig bámulja azt, hogy totálra törte a verdát. Nos, történet nincs, azt nem tudom taglalni, helyette úgyhogy beszéljünk valami másról, amire tényleg nem tudok másképp reagálni mint úgy, hogy: na kérem, a beállításokban van a gombkiosztáson olyan, hogy zeneváltás. Elindítom a versenyt. Nincs zene.  A PC-s verziót nyúzva nincsen soundtrackje a játéknak.

Mi a csudára ment akkor el a pénz az Epictől? Komolyan, nincs zene! Az pedig meghatározó hangulatot adott a Burnoutban! Legalább a hangok jók-e, kérdezné az, aki még nem nyomott az X-re a böngésző adott fülében (pedig ezt ajánlom!) – nem. A nitró hangja, és itt most előtör belőlem a hangmérnök, túlzottan hangosra  keverték a többi hangeffekthez képest. és mindig csak egy hangja van a nitró belövésének, úgyhogy ha nem hallgatunk közben valami háttérzenét, tuti, hogy fel fog tűnni az a már-már zaj. A kocsik hangja elmegy, és bezzeg a menüben van zene. Jól van, gratulálok.

Három mezők szórakoztatás

A Three Fields Entertainment játéka elvileg a Burnout szellemi folytatása kíván lenni – miért? Mert Paul Ross, Fiona Sperry és Alex Ward a csapat alapító hármasa, és ők anno a Criterionnál dolgoztak. Ezért is érthető az elképzelésük. És rajtuk kívül annyira sokan nincsenek a csapatban – heten vannak összesen! -, s bár úgy hangzik, hogy kb. egy két és fél pontos játékról beszélek, ennél azért többet kap a Dangerous Driving, mert bár érezhetően kifinomulatlannak érződik a játék, annyira nem gagyi, hogy két és fél perc után röhögve kerüljön ki a kezeim közül.

Az irányítás viszont szerintem túlzottan is érzékeny. Nagyon óvatosan kell kezelni a kocsit (hat osztály a szedánoktól egyenesen a Formula DD autókig), amik kategóriánként más törődést igényelnek (van olyan, ami lazán 300 km/h felett is tud, egy ilyet már a második versenyen kipróbálhatunk a karrier módnak is nevezhető Dangerous Driving Tourban), úgyhogy ha versenyt kapunk, azaz az első helyen való célba érés számít, ha a három érem közül az aranyat szeretnénk megszerezni, akkor bizony meg kell szokni azt, hogy mennyire lebegősnek érződik a kezelés. Ez pedig kicsit gáz szerintem.

Látványos, ahogy az ellenfelünket kiütjük, de rövid idő után unalmas lesz látni a lassított felvételeket, így érdemes kikapcsolni ezt – ha mi szívjuk meg, akkor pedig nem tudjuk elkerülni ezt, és a feketére kisötétítést is megvárhatjuk. Több versenytípus van – a shakedown a time trial korlátlan nitróval, amíg nem rongyolunk egy falnak, a face off 1v1, a survivalban a célunk az autó össze nem törése, a road rage-ben pedig a forgalomnak nem kell kegyelmeznünk. És van ott még bőven – a Burnout szinte jelentős része jelen van. A pályákból van összesen 31, 7 területen – nagyon korrektül néznek ki, és változatosságot is nyújtanak. Közben azért felbukkanhat itt-ott egy-két hülyeség. Egyszer például a fal mellett nitróztam teljesen távol minden kiszögelléstől, de hirtelen felrobbantam…

Sztímosan mikor lesz?

Nincsen a karrier módon kívül más lehetőség játszani jelen pillanatban. Ez gáz! A karrier módot kell nyúzni, és bizony szinte minden eseményen legalább húzni kell egy bronzot, és bár értem az elképzelést, itt hiányos a Dangerous Driving. Még online sincsen. (Ha az bekerül, lehet egy felest adni a pontszámhoz.) Nincsen online ranglétra. Nincsen achievement – ez pedig mind az Epic Games Store-hoz köthető hiányosság, konzolon persze minden rendben van ezen a téren. (Úgyhogy a PC-s kiadásból emiatt lehet az értékelésben levonni egy felest. Általában nincs megkülönböztetés, de itt ez szükséges. Szóval a kisebb felbontáson a játék logója eltakar pár pontot a beállításokban. És miért kell véletlenszerű Nagy kezdőbetű a töltőképernyőkön?)

A mindössze 7 fő által készített Dangerous Driving egy korrekt Burnout-bootleg, de egy kicsit élettelennek tűnik, és itt-ott nem éppen fair a játékossal szemben. Alapjaiban véve jó, de a multira májusig várnunk kell. Hat és fél pont…

-V-

Pro:

+ Látványosan néz ki
+ A Burnout hangulata valamennyire megvan
+ Pályákból és szórakozásból van elég annak, aki erre éhezik

Kontra:

– Hol a csudában van a soundtrack?
– Miért kell egy hónapot várnunk az online-ra?
– Kicsit befejezetlennek érződik, ez pedig a fizikán és a kezelésen kimutatkozódik


Kiadó: Three Fields Entertainment

Fejlesztő: Three Fields Entertainment

Stílus: autós, versenyzős, török-zúzok

Megjelenés: 2019. április 9.

Dangerous Driving

Játékmenet - 8.3
Grafika - 8.2
Fizika - 4.7
Zene/Audio - 6.8
Hangulat - 5

6.6

KORREKT

Kicsit élettelennek érződik.

User Rating: 2.5 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu