TESZT – Egy rövid kaland, ami igazán élvezetes, s ámbátor hamar végetér, valószínűsíthetően a tavasz egyik kellemes nem-AAA meglepetéseként talán a nyár egyik sleeper hitje is lehet. Bár a mű, ami az Unruly Heroes-t inspirálta, már gyakran lett játékokban használva, továbbra is maradandó eredményeket képes felmutatni.
A Nyugati utazás című mitológiai regény Wu Cheng’en „tollából” (XVI. század végén nem voltak tollak… és nem, nem fogom magyarosítva leírni a nevet!) származik, és bizony több alkalommal is felhasználásra került videojátékokban is a története – ahogy az Unruly Heroes-ban is. Például az Enslaved esetében is ezt az elképzelést láthattuk. (A Dragon Ball manga/anime is innen merített!) Most is frissnek érződik az egész, és ez jó kiindulópont, bár szerintem a történet nagyon minimálisra vétele hátulütője az egésznek. (A könyvet nem kell ismerni a játékhoz.) Annyi az egész, hogy van egy szent tekercs, ez darabokra esik, mi meg nyugatra indulunk, hogy a világ békéjét helyreállítsuk.
Sun Wukong
Nos, van négy karakterünk, és bizony itt is Wu alkotása tűnik fel. A majom, a monk, a disznó és a tábornok eltérő képességekkel és előnyökkel/hátrányokkal rendelkezik. (A neveik kicsit meg lettek változtatva az eredeti műhöz képest, a leadek mind onnan származnak: Wukong, Sandmonk, Kihong, és Sanzang.) Köztük egy gombnyomással bármikor válthatunk (ez egy, például már a The Lost Vikings-ben is látott játékelem), és nekik különálló HP- és speciális támadásos csíkjuk van, és ezzel is bátorít minket a játék arra, hogy közöttük gyakran váltsunk. Előre szólnék azért, hogy a mozgás sebessége nem tűnik valami igazán gyorsnak. Talán pont emiatt is bekövetkezhet az, hogy valamelyikük kifekszik – itt viszont a fejlesztők a Cupheadtől átvett ötletet alkalmazták: támadjuk le az adott buborékot, ami a kiütött karakter lelkét tartalmazza. (Abszolút hülyeségnek hangzik, elismerem, de tényleg így van, és működik is ez.)
A négy karakter a puzzle-k megoldásában is szerepet kap (lesz azért olyan is, amit bármelyikük meg tud oldani, és a frissesség kedvéért még olyasmit is láthatunk, hogy egy ellenfél segítségével háríthatjuk el az előttünk tornyosuló akadályt), és ez egy újabb indok arra, hogy ne korlátozzuk magunkat például kizárólag Wukong (a majom) használatára, mert az hosszú távon nekünk fog ártani.
Tang Sanzang
A két dimenziós platformernek egyik igazán erős pontja a vizualitás. Úgy néz ki mintha egy Ori and the Blind Forestet látnék (ESETLEG mondjuk a Rayman Origins vagy a Rayman Legends is megemlíthető itt), de távol-keletibb stílusban. Nagyon szép az Unruly Heroes, ez kétségtelen. Világonként más-más tónust láthatunk, akár dinamikusan váltakozó háttérrel és effektekkel, és – ha nem vagyunk balfékek – akkor gyorsan letudjuk a világonkénti hat pályát. Nagyon korrekt élményben lehet részünk.
S az audio? Az is valamelyest problémás. Szerintem a szinkron minősége megkérdőjelezhető, és ennél azért talán jobbat is elvárhatunk. Húsz éve ez még talán nagyon jó lett volna, ma már inkább a „lol” szintje felé tart.
Zhu Bajie
Az Unruly Heroes akkor mutatja ki, hogy mennyire szórakoztató tud lenni, ha három barátunkkal együtt játszunk. Kooperatívan igazán öröm leülni vele foglalkozni, és így akár több érmét is összegyűjthetünk, hogy aztán több skint vehessünk a karaktereknek. Vannak rejtett tekercsek is, amikkel koncepciós rajzokat is megnyithatunk, és milyen lenne egy 2D-s platformer bossfightok nélkül? Abból is van néhány. Változatosan kidolgozottak ezek is.
És mégis, a kaland gyorsan véget ér. Jó, száz százalékra ennyi idő alatt nem lehet kipergetni őkelmét, de az Unruly Heroes kicsivel több mint öt óra alatt a padlóra küldhető, ám meg kell ismételnem, hogy ez egy igazán tömör, lenyűgöző élményt kínált ennyi idő alatt, bár azért az újrajátszhatóság miértjét, továbbá az itt-ott valamelyest ellaposodó játékmenetet ki kell még emelnem itt.
Sha Wujing
Bár a Unity engine-t használó Unruly Heroes PlayStation 4-re még nem jött ki (de mire tavasszal megjön, lesz easy/hard nehézség, fotó mód, új szintbesorolások a pályák végén, több skin, finomhangolt kezelés, ilyesmi), szerintem attól függetlenül a játék bátran megérdemel egy nyolcast, ami tényleg lehetett volna magasabb is. Ez egy szép játék, ami hangulatos, és bár vannak problémás elemei (már-már elhanyagolt történet, a szinkron minősége, továbbá az újrajátszhatóság alatt rezgő léc), ettől függetlenül szerintem jogosan kapja ezt a pontszámot.
A Magic Design Studios alkotása örömmel fogadtatott, és bebizonyította, hogy hiába tűnik valamelyest elavultnak műfajilag (legalábbis úgy, hogy jaj, erre nincs akkora igény, mint a 22648. FPS-re), egy kis odafigyeléssel és törődéssel lehet olyat is csinálni, amit akár később is elővehetünk. A hősök tehát boldogan térhetnek haza a tekercssel és a nyolc pontukkal.
-V-
Pro:
+ Nagyon szép vizualitás
+ Négy karakter, eltérő képességekkel
+ Picit elhanyagolt történet és nem valami jó szinkron
Kontra:
– Picit elhanyagolt történet és nem valami jó szinkron
– Valamelyest lassú karakterek
– Kicsit rövid
Kiadó: Magic Design Studios
Fejlesztő: Magic Design Studios
Stílus: 2D-s, oldalnézetes platformer
Megjelenés: 2019. január 23. (PlayStation 4-re még nem jelent meg)
Unruly Heroes
Játékmenet - 8.8
Grafika - 9.2
Történet - 5.8
Zene/Audio - 6.6
Hangulat - 9.4
8
KIVÁLÓ
Nos, van még valaki, aki szerint a 2D-s platformereket nem érdemes erőltetni? Itt a Cuphead után még egy példa rá, hogy jót is lehet csinálni.