Epic Games: kemény túlórázásról beszélnek a Fortnite fejlesztői

A Fortnite: Battle Royale sikerének volt ára is. Erről maguk a fejlesztők beszélnek…

A Polygon egy részletes beszámolót készített jelenlegi és korábbi Epic-alkalmazottakkal és szerződéses dolgozókkal, és bizony nem festenek valami hűdepozitív képet Tim Sweeney cégéről a kommentek. „Legalább napi tizenkét órát dolgoztam a hét minden napján, legalább 4-5 hónapon keresztül. Sokszor az történt, hogy hajnali 3-4 óráig benn kellett maradni dolgozni,” mondja egyikük.

Többen nem voltak hajlandóak hétvégéken dolgozni, és amikor egy határidővel elcsúsztak, ki is rúgták őket. A szerződésesekben foglaltak szerint, a munka elutasítása azzal is járhatott, hogy nem hosszabbították meg a szerződésüket annak lejárta után. Valaki itt hozzátette, hogy a menedzserek vagy figyelmen kívül hagyták a munkaidővel kapcsolatos panaszokat, vagy a kirúgással fenyegetőztek.

„Ez embereket öl meg. Valaminek változnia kell. Nem tudom, miként tudunk így működni még egy éven át. Először ez jó volt, mert a Fortnite sikeres volt, és ez jól esett. Olyan problémákat oldottunk meg, ami új volt az Epicnek – miként lehet egy nagy, nemzetközi játékot egy online szolgáltatásként működtetni – de a munkaterhelés már végtelen…”, mondta egy másik illető. A Fortnite sikere meglepte még az Epic Gameset is, de a napi 20-40 játékosok által feltett kérdés/panasz helyett már napi 3000-rel találták magukat szemben, és emiatt is megduplázódott az alkalmazottak száma, külsős stúdiók is segítenek a terhelés csökkentésében, és több csapat is párhuzamosan dolgozik, ennek érdekében.

A baj az volt, hogy túl gyorsan vettek fel és képeztek ki embereket, és a vezetőség sem nagyon kezelte megfelelően a Fortnite-ot, ami egy élő szolgáltatásos (live service) modellel rendelkezik. „A vezetők folyamatosan reagálnak és módosítgatnak. Mindent azonnal meg kell csinálni. Nem szabad bármivel is időt eltöltenünk. Ha valami nem működik – egy fegyver, mondjuk -, akkor nem kapcsolhatjuk csak le, amíg a következő patch-csel meg nem javítjuk. Azonnal ki kell javítani, miközben a következő heti patchen dolgozunk. Brutális,” mondja a Polygon forrása.

„Az emberek nagyon keményen dolgoznak a Fortnite-on és más Epices dolgain. Az extrém munkaszituációk – mint a 100 órás munkahetek – igazán ritkák, és ezekben az esetekben azonnal megnézzük, miként tudjuk ezeket orvosolni, hogy ne ismétlődjenek meg,” mondja az Epic szóvivője.

Tehát egy újabb csapatról halljuk azt, hogy a fejlesztőket keményen megterhelik, és eldobják azokat, ha már kihasználták őket, vagy ellenszegülni mernek. Már kezd túlzásba esni a játékipar, nem?

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu