Ezt maga Tim Sweeny nyilatkozta, aki szerint a Steam általános 30%-os zsíros haszonkulcsa (amely 25%-ig mehet le legfeljebb) a játékokat fejlesztő csapatok legfőbb problémája.
Az exkluzív Epic Games Store címek vásárlása alaposan feldühített igen sok Steam-rajongót és nagyon rossz képet alakított ki magáról a webáruházról is. Éppen azért a cég vezetői újra és újra kénytelenek megvédeni a tetteiket – közöttük pedig az elnök, Tim Sweeny úttörő a nyilatkozatok terén. Sweeny nagyon is világosan fogalmazott: ha a Valve csökkenti a haszonkulcsot, amelynek fejében játékokat ad ki Steamen, akkor az Epic nem vesz több exkluzív címet. Mennyire kellene csökkentenie a 25%-ról? Sweeny ezt is konkrétan kifejtette.
„Ha a Steam a bevétel 88%-át osztja meg a fejlesztőkkel és a kiadókkal – mindenféle egyéb kötöttségek bevezetése nélkül – akkor az Epic azonnal beszünteti a maga részéről az exkluzív vásárlását (természetesen a partnerek kívánságait figyelembe véve) és még azt is meggondolja, hogy a saját játékait Steamen kiadja.” – nyilatkozta Tim Sweeny, arra a 12%-os haszonkulcsra utalva, amelyet az Epic Games Store is kifizet.
Az Epic Games számára az a tény, hogy egy webüzlet amelyik az egész piacot dominálja a legfőbb probléma a PC-s fejlesztők és kiadók, továbbá azok számára is, akik e fejlesztők sikerétől függenek.
„Meg akarjuk oldani ez a problémát és az egyedüli módja, hogy igazi változást érhetünk el.”
If Steam committed to a permanent 88% revenue share for all developers and publishers without major strings attached, Epic would hastily organize a retreat from exclusives (while honoring our partner commitments) and consider putting our own games on Steam.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) April 25, 2019