Erős túlórázások a Mortal Kombat 11 fejlesztőinél is!

Új hét, újabb csapat esetében hallunk arról, hogy az angolul crunch névre hallgató erőltetett menet áldozatai lettek. Mostani alanyunk a NetherRealm Studios (NRS).

„Alig alszom. Otthon zsémbes vagyok. Nincs erőm elmenni otthonról. Hatalmas eredmény, ha egy hétvégére elszabadulhatok a munkától. Ha kiveszek egy szombatot, bűnösnek érzem magam. Nem vagyok kényszerítve arra, hogy így dolgozzak, de ha nem teszem meg, a munka nem készül el. Ez nyolc éve volt, és tisztán kimondták, hogy persona non grata, egy el nem fogadott személy vagyok, úgyhogy b_sszák meg: a NetherRealmnál a Mortal Kombat 9-en való munka majdnem megölt engem. Hónapokon át nem aludtam több mint négy órát. A 2011 januárja és áprilisa közötti időben több mint 50%-ban többet dolgoztam,” mondta James Longstreet, aki két évig volt szoftvermérnök a NetherRealmnál a Twitteren.

„Ez valószínűleg feketelistára fog tenni engem, de beszélni akarok arról a sok nevetséges élményről, amit a NetherRealmnál eltöltött öt hónapom alatt láttam. Az NRS-t fel kell fedni a kihasználó, rabló viselkedéséért, ami az Riot Gamesre, az Epic Gamesre, és a Telltale Games-re [volt] jellemző. Az összes szerződéses művésszel egy hátsó szobában voltam, tele munkaállomásokkal, hogy a lehető legtöbb ideiglenes embert bezsúfolják. Naponta hallottam teljes munkaidősektől, hogy a crunch ciklusban mennyi szerződésest zsúfoltak be abba a szobába. A munkám második vagy harmadik hete során egy új ideiglenes környezetes művész leült mellém felállítani az asztalát, és az első dolog, amit egy teljes munkaidős mondott neki: „készen állsz meghalni a crunchtól?” – ezt sosem fogom elfelejteni. Én, és a legtöbb szerződéses – néhány legtehetségesebb junior-szintű munkás a játékoknak – óránként 12 dollárt kapott azért, hogy egy AAA-játékon dolgozzon… kivéve, ha nő voltál, ahogy én is, mert akkor csak 11 dollár járt. Emiatt az NRS szerződéseseinek túlóráznia kell a túlélésért. A lakbérért másfélszer annyit kell dolgozniuk. A chicagói tehetségek legtöbbje olyan kevés fizetést kap, hogy hitelkártyás tartozásba esnek, csak hogy ételt vehessenek, és emiatt 60+ órás munkaheteket vállalnak, hogy fizessék a számláikat. Tudom, hogy a nők nem voltak érintettek a scrum (napi megbeszéléses) összejöveteleken, mert „zavaróak” voltak a pasiknak,” tette hozzá több tweeten keresztül Beck Hallstedt, aki az Injustice 2-n szerződéses koncepciós művészként dolgozott a NetherRealmnál. „Szerződésesként voltam az NRS-nél, és mindent megerősíthetek azzal kapcsolatban, amit Beck mondott. Sok kiváló ember dolgozik ott, de vannak komoly, rendszerbeli problémák, amikről beszélni kellene,” mondta Rebecca Rothschild, egy korábbi, szerződéses minőségellenőr-elemző.

„Kb. négy hónapon keresztül folyamatosan erősen túlóráztam… folyamatosan 90-100 órás munkaheteket toltam le, és minden nap dolgoztam. Állandóan fáradt voltam. Kb. 30-45 percembe tartott hazajutni, mert buszoznom kellett. De tudom, hogy valaki az irodában a kanapén maradt, mert attól félt, hogy elalszik vezetés közben. Jóformán hónapokon át nem volt életem. Nem volt egyszerűen időm. Kb. 9-10-kor értem be, és hajnali 2-3-kor mentem haza, és ez a folyamat gyakran megismételte önmagát. Őszintén fogalmam sincs, hogy miként hoztam ezt össze. Biztos vagyok benne, hogy három hónap alatt 20 évet öregedtem,” írta Isaac Torres, aki az Injustice-on dolgozott minőségellenőrként, de most az Iron Galaxy-nél tervező. A Warner és az NRS persze nem nyilatkozik.

Ezek után a NetherRealmot nehéz védeni – korábban már volt arról szó, hogy mennyi pénzbe kerülne minden kosztümöt megvenni. Most a Redditen írták, hogy a Towers of Time játékmódba belenyúlnak, mert a játékosok unfairnek találják. Kiadnak fél millió koint, 500 heartot, 1000 soul fragmentet, és 1000 time krystalt, hogy segítsenek a játékosoknak. Csökkentik a mesterséges intelligencia nehézségi szintjét (vannak olyan buffok, hogy lövedékeket használhatnak pl…), és több jutalmat adnak. A patch napokon belül megjelenik PlayStation 4-re és Xbox One-ra. (A PC-re már meglépték, és a Nintendo Switchre is hamarosan jön egy másik, stabilizáló patch-csel.)

A Mortal Kombat 11 az Egyesült Királyságban – legalábbis lemezes kiadásban – a PlayStation 4-en fogyott a legjobban. Az ottani vásárlók 73%-a válaszotta PS4-re az NRS játékát.

Forrás: DualShockers, DualShockers, Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu