A RAGE 2, amit az id Software és az Avalanche Studios (és nem Avalanche Software – könnyen összetéveszthető a kettő…) közösen fejleszt (és az utóbbi csapat Apex nevű engine-jét használják), joggal (?) hagyja el a mély történetet.
„Nem fogok itt ülni, és azt mondani, hogy a RAGE 2-t a mély történet miatt kellene játszanod – ez egy akciójáték, de kisebb történeteket próbálunk elmesélni interakciók és az utad során felbukkanó NPC-k, illetve a környezet révén. Ez valami olyasmi, amit jobban nyomtunk. Sok jó történetmesélő játék van, amik csak másodlagosan nyílt világúak, de az gyakori hiba, hogy egy lineáris történetet próbálnak előadni. Akkor elbuksz, és nem adod meg a játékosnak azt a nagy szabadságot. Szerintem a teljes játékiparnak meg kell találnia azt a mágikus pillanatot, amikor valaki a nyílt világú történetelőadásban előrukkol az evolúcióval,” mondta Magnus Nedfors, a RAGE 2 rendezője a VG247-nek.
Az első bekezdésben nem véletlenül említettük, hogy a játékot egyszerre két fejlesztőcsapat is készíti – az interjúban ugyanis Nedfors kitért arra, hogy akkor a RAGE 2 most egy id Software vagy egy Avalanche Studios játék-e: „Az id Software nem jött oda hozzánk azt mondani, hogy miként kellene csinálnunk a RAGE 2-t. Megvolt a lehetőségünk arra, hogy a saját kreatív elképzelésünket csináljuk, majd előrukkoljunk egy olyan ötlettel, amivel már a kezdetek óta rendelkeztünk. A projekt korai részében Tim [Willits, az id Software vezetője] azt mondta, hogy nem érti, miként csináljuk ezeket a nyílt világú játékokat. Egy játékipari legendától tanultam, és ő is tanult valamit tőlünk!”
Nedfors még kiemelte, hogy kihívás volt számukra egy belső nézetes játékot csinálni, mivel ilyet még nem hoztak össze korábban. Ettől függetlenül érdekes lesz látni, hogy az id és az Avalanche elképzelése miként lesz összeegyeztethető: a RAGE 2 május tizennegyedikén jön ki PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.
Forrás: WCCFTech