A Gearbox játékáról lassan megtudunk egyre többet és többet.
Először térjünk ki erre a mikrotranzakcióra. Randy Pitchford a Borderlands 3 játékmenet-bemutatója során ezt mondta: „Király kampány DLC-ket fogunk csinálni, és biztos vagyok benne, hogy mindenféle szórakoztató testreszabást mint fejeket és skineket is, de semmilyen free-to-play szemétre nem fog sor kerülni. Nem lesznek mikrotranzakciók, semmi ilyen nonszensz nem lesz.” A GameInformernek pedig ezt mondta: „Kozmetikus tárgyakat adunk el, de nem fogunk kibabrálni a játékosokkal. A DLC-k jönnek, de a játék nem fog semmiképpen sem túlzásokba esni.” A PCGamer megerősítette, hogy XP-, és loot boostok is vásárolhatóak lesznek. Pitchford pedig kikelt a GameInformer ellen a Twitteren: „Gyerünk már, srácok, ez egy sz_r clickbait cím. Szó szerint másodpercekkel azután, hogy ezt mondtam, tisztáztam, hogy több kozmetikus cuccot csinálunk, ahogy a Borderlands 2-ben is. Tudjátok, hogy a prémium fizetőeszközökről és a loot boxokról beszéltem, amik nem lesznek a játékunkban. Miért b_sztok ki velem emiatt? Nem értem… kösz mindent.” Majd később 17 tweeten keresztül megvédte magát, de ha ezt lefordítjuk, akkor egy könyvet tenne ki az egész. Nem fogunk Pitchforddal tovább foglalkozni, mert a bossfightokról is van mondanivaló – a lényeg: kozmetikus, XP-s, loot boostos mikrotranzakciók.
Josh Jeffcoat, a vezető ellenségtervező a Gamesindustrynak az alábbit nyilatkozta: „Teljesen eltérő ökoszisztémákat és ellenségeket kellett bolygónként terveznünk. Valami újat kellett csinálnunk, nem pedig átemelnünk valamit korábbról. Megpróbálunk a mérethez felnőni, és az, hogy mindent időben tudtunk felépíteni, az egy hihetetlen akadály legyőzése volt. A bossok száma a játékban, illetve azok az igazán nagy pillanatok száma jóval több mint bármelyik eddigi Borderlandsben. Ez egy abszurd mennyiség. Annyira nagy volt, hogy a részlegem egy új részleget hozott létre csak ezeknek a „mega-pillanatú” bossoknak. A barátom, Matt Cox futtatja a boss-csapatot, és az ő egyedüli munkája az, hogy minden hatalmas, fontosabb bossfight átmegy a kezei között. Így oldottuk meg a problémát – több embert szereztünk és ráfeküdtünk.”
„Pandorát három játékon át csináltuk. Környezetileg új dolgokat akartunk csinálni, és eltolni azokat egy másik irányba, és ez azt jelentette, hogy új bolygókra kellett mennünk. Ezekben az új bolygókban való elmélyedés azt jelentette, hogy több művészeti munka, flóra, fauna, és környezetbeli történetmesélés kellett. Ez nem lehet mind csak Pandora – az nem lenne értelmes. A világépítés több világon keresztül, talán ez volt a legnagyobb küzdelem számunkra. Meg kellett változtatnunk azt, ahogyan dolgozunk – skálázhatóaknak kellett lennünk; csapatokon át kellett dolgoznunk,” tette hozzá Chris Brock, a játék producere.
A Borderlands 3 szeptember 13-án jön PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re (Epic Games Store).