Menu

Mortal Kombat 11 – Kezdődik a végjáték!

TESZT – A Mortal Kombat 11 legújabb része az 1992 óta világhírűvé vált franchise legújabb darabja és talán egyben a sorozat legvéresebb epizódja is. Semmit sem szégyell megmutatni a kivégzések során, fröcsög a vér, hullanak a végtagok mindenfelé. Négy évvel a legutóbbi Mortal Kombat játék után, ismét visszatérünk, hogy megvédjük Earthrealmot és ezúttal annyira őrült történetet kapunk, hogy még Raidennek is elmentek otthonról. Emellett kapunk egy vadonatúj gonoszt is persze a régi kedvencek visszatérnek – méghozzá bizonyos esetekben többféle verzióban is. A Krypt is kapott egy új designt, új harcrendszer és egy elég fura lootbox rendszerrel találkozik az egyszeri játékos.

 

A Mortal Kombat  11 pontosan ott kezdődik, ahol a Mortal Kombat X végződött: Raidennek tele lesz a hócipője, hogy az Earthrealmet állandóan letámadja az Outworld és a Netherrealm most egy sokkal proaktívabb megoldást keres: inkább egymás után megöli az Earthream ellenségeit, ahelyett, hogy valamilyen bajnokságra várjon. Raiden csúnyán elintézi Shinokot a Netherrealm urai előtt, hogy távol tartsa őket, ettől mondjuk Raidennek kicsit vörössé válik a szeme, amely egyéb implikációkkal is jár… Másrészről, mivel Raiden oly mértékben belepiszkált a különféle idősíkokba, nem csekély mértékben bosszantja fel Kronikát, az idő úrnőjét, aki úgy dönt, hogy egyszer és mindenkorra kitörli Raident az összes idősíkból. Ehhez pedig azt az ötletét igyekszik megvalósítani, hogy a jelenkori harcosokat keveri a múltéval, ezzel nem kevés kavarást okozva mindegyik idősíkon.

FIGHT!

A sztori sokkal strukturáltabb, mint a Mortal Kombat X esetében és az új karakterek is szerethetők. Emellett kevésbé darkos és még – többé-kevésbé működő – könnyed poénokat is találhatunk benne, már amennyire egy ilyen brutális játékba ez belefér. Az angol szinkronhangok kíválóak, és a Kyrptben és a várható DLC-ben még a legelső Mortal Kombat filmben szereplő Shang Tsungot megformáló színész, Cary-Hiroyuki Tagawa is rövidesen tiszteletét teszi a szinkronszínészek között. Egy másik „híresség” is szerepet kapott a Mortal Kombat 11-ben: az UFC harcos Ronda Rousey, aki egyszerűen borzalmas Sonya Blade hangjaként. Fel nem tudom fogni, hogy miért cserélték le Tricia Helfert, aki többek között a Battlestar Galactica és más videojátékok (Command&Conquer-sorozat) sztárja is volt. Persze, Ronda esetében ismert UFC-sztárról van szó, de a színészi játéka borzalmas.

Összesen tizenkét epizóddal találkozunk és mindegyben nagyjából öt összecsapásban vehetünk részt, köztük jópárnál választhatunk, hogy melyik karakter bőrébe bújva kell megküzdenünk az ellenségünkkel. Nagyon 3-4 óra alatt lehet befejezni a sztorimódot és van némi újrajátszhatósági faktor, ha más karakterekkel is ki akarod próbálni az említett összecsapásokat. Szórakoztató a sztori, és alig várom, hogy lesz-e folytatása, csak Rondát hagyják ki belőle.

Konquest és más játékmódok

Miután végeztünk a sztorimóddal, rengeteg más játékmódot is kipróbálhatunk. Összesen 25 karakterrel harcolhatunk a különféle játékmódokban, de jönnek továbbiak is a Kombat Pack DLC-ben, illetve három karakter a 25-ből teljesen új. Az egyikük Geras, egy Kronika által készített android-szerű figura, akinek időt kimerevítő képességei is vannak, illetve a játékos egy Elder God karaktert is irányíthat, végül ott van a Kollektor, egy hatkarú hátborzongató harcos, mágikus támadásokkal. Shao Khan is irányítható karakter, de ha nem fizettél elő a játékra, akkor külön pénzt kell kiadni érte, ami elég szégyenletes, mert még a Premium Editionban sincs benne. Hat külön DLC karaktert is kapunk majd, ha a Kombat Pack megvan és illetve ott a Klassic Tower, vagyis az arcade mode, ahol megadott ellenségekkel küzdünk, továbbá ne felejtsük el az Endless Tower játékmódot sem.

A játék ezen része okés viszont az új tornyok, amelyeket Towers of Time-nak (Időtornyoknak) hívnak, egyszerűen csak bosszantók, és e cikk írásakor, egy héttel a megjelenés után, koncepció még most sem igazán kiforrott és kellően szórakoztató. A játékosoknak különféle változókat felhasználva kell megküzdeniük ellenséges harcosokkal. A változókkal az a gond, hogy nem szórakoztatók, túl nehezek és az ellenséges AI-nak annyi HP-ja van, hogy ezt a tartalmat sokáig teljesen ignoráltam. Május másodikán íriom e sorokat és még mindig kínlódás vele játszani, még a nemrég kiadott patch után is. Az MK9-ben és az MKX-ben is voltak ilyen változók, de ott szórakoztatók voltak. Itt minden csak a grindról szól, ami az első héten elviselhetetlen volt.

Másrészről, míg játékoknál általában csak egy felhasználható pénznem van érvényben és egy premium, itt háromféle pénznem van és még csak nem is használhatjuk arra ezeket, hogy mindent kilockoljunk a boltból. Az Mortal Kombat 11 boltja ugyanis rotációs módszerrel osztja meg kínálatát és így a Kryptben minden évekbe kerül, amíg végre elérhetőek lesznek. A fejlesztők a legutóbbi patch során hatalmas „készpénzzel” dobták meg a játékosokat, de még ez sem oldja meg a problémát. Kár, hogy egy egyébként remek játékot ennyire lehúz egy ilyen triviális dolog.

Emellett rengeteg módon alakíthatjuk harcosaink külsőjét és némileg képességeit is. A karaktereket oly módon is alakíthatjuk, hogy újabb alapszintű és speciális támadásokat kapnak, illetve egyedi győzelmi videókat is. A gond csak az, hogy ezeket a Kryptben, vagy a Towers of Times-ban kell feloldani, szóval ezekért rendesen grindolni kell.

Igaz, még a grind mellett is a harc tényleg igazi nagy fun. Az irányítás tökéletes és minden karakternek teljesen egyedi képességei, támadásai vannak. Az oktató rész kiváló, szóval még azok is beletanulhatnak a játék fortélyaiba, akik nem olyan jók a beat’em’upok terén. Ráadásul nemcsak egy általános, alap- és magasszintű oktatás, hanem karakterspecifikus oktatás is megtalálható a játékban. Az online-ból pedig a szokásos ranked, unranked, king of the hill, AI elleni csaták és 1v1 sem hiányoznak.

A történelem újraírása

A Mortal Kombat 11 grafikájáról még nem esett szó, leginkább azért, mert még mindig Unreal Engine 3-mat használ, amely túlzott mértékben nem változott, vagy javult az előző részéhez képest. A karaktermodellek és az animáció általában rendben vannak, de a harcosok mozgásánál még most is fel lehet fedezni egy kis darabosságot.

Ami az átvezetőket illeti, azok próbálják követni a játékmenet során látott grafikát, de talán emiatt is találkozunk fura problémákkal, mint a haj kidolgozása, vagy a megvilágítás. Remélhetőleg a következő generációs konzolokon már Unreal Engine 4 motort kapunk, mert ez a mostani már kicsit elavult.

Ami a hangokat és a zenét illeti, az hibátlan: minden ütésnek, rúgásnak, csonttörésnek tökéletesen élethű hangja van, csakúgy, mint a pörgős, dinamikus „talpalávaló”.

Végsősoron igen jó lett ez a Mortal Kombat 11, de jelenlegi állapotában nem vagyok vele teljesen elégedett. Remek játék, de a Towers of Time körüli problémák és a sok grind lehúzzák – igaz, ott van mellette a rengeteg, a cikkben taglalt sok pozitívum. Ki tudja, talán a Mortal Kombat 11 XL-re tökéletes lesz ez a rész is?

Dante(fordította: BadSector)

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ Remek történet
+ Kiváló audio design
+ Remek kivégzés animáció

Kontra:

– Túl sok grind
– Az Unreal Engine 3 miatt kicsit már elavul grafika
– Lehetett volna hosszabb a sztorimód


Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment

Fejlesztő: NetherRealm Studios

Stílus: Akció-kaland

Megjelenés: 2019. április 23.

TESZT – A Mortal Kombat 11 legújabb része az 1992 óta világhírűvé vált franchise legújabb darabja és talán egyben a sorozat legvéresebb epizódja is. Semmit sem szégyell megmutatni a kivégzések során, fröcsög a vér, hullanak a végtagok mindenfelé. Négy évvel a legutóbbi Mortal Kombat játék után, ismét visszatérünk, hogy megvédjük Earthrealmot és ezúttal annyira őrült történetet kapunk, hogy még Raidennek is elmentek otthonról. Emellett kapunk egy vadonatúj gonoszt is persze a régi kedvencek visszatérnek – méghozzá bizonyos esetekben többféle verzióban is. A Krypt is kapott egy új designt, új harcrendszer és egy elég fura lootbox rendszerrel találkozik az egyszeri játékos.…
Végsősoron igen jó lett ez a Mortal Kombat 11, de jelenlegi állapotában nem vagyok vele teljesen elégedett. Remek játék, de a Towers of Time körüli problémák és a sok grind lehúzzák - igaz, ott van mellette a rengeteg, a cikkben taglalt sok pozitívum. Ki tudja, talán a Mortal Kombat 11 XL-re tökéletes lesz ez a játék is?

Mortal Kombat 11

Játékmenet - 8.2
Grafika - 7.6
Történet - 8.1
Zene/Audio - 8.4
Hangulat - 8.6

8.2

KIVÁLÓ

Végsősoron igen jó lett ez a Mortal Kombat 11, de jelenlegi állapotában nem vagyok vele teljesen elégedett. Remek játék, de a Towers of Time körüli problémák és a sok grind lehúzzák - igaz, ott van mellette a rengeteg, a cikkben taglalt sok pozitívum. Ki tudja, talán a Mortal Kombat 11 XL-re tökéletes lesz ez a játék is?

User Rating: Be the first one !

Spread the love

No comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.



NAPI COSPLAY BABE: Jeanette (Vampire the Masquerade: Bloodlines)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu

https://smallseotools.com/