Egy előrejelzés szerint mindössze négy év kell ahhoz, hogy valamiben már túlszárnyalja a kommunista állam az Egyesült Államokat.
A 2019 China PC Online Games Report, ami itt olvasható a Niko Partners cégtől, elég komoly előrejelzést tett: szerintük 2023-ra 354 millió játékos lesz PC-n Kínában. Ez pedig már nagyobb mint az Egyesült Államok összlakossága! Ennek lesz egy olyan eredménye is, hogy erre az évre (mármint 2023-ra) a kínai játékipar 16 milliárd dollárosra nő!
Ez azért is meglepő, mert egyrészt 2001 óta (akkor a teljes játékpiac értéke érte el együttesen a 100 millió dollárt…) hatalmas robbanást mutatott be a játékipar, másrészt pedig ugye 2018 márciusában a kínai kommunista kormány befagyasztotta a játékelfogadási folyamat során a licenszkiadást, ami pedig szükséges ahhoz, hogy az országban hivatalosan is játszható legyen mondjuk egy küföldi PC-s játék.
2018-ban a PC-s játékipar 15,21 milliárd dollárt hozott össze 312,4 millió PC-s játékossal, de közülük csak 79,7 millióan költekeztek játékokra. Összehasonlításképp: a teljes amerikai játékipar (tehát a PC mellett a konzolos és mobilos címek is beleértendőek) 30,4 milliárdot kuporgatott össze a Newzoo szerint.
A Steam kiemelkedően fontos arrafelé: ezen keresztül a játékosok még olyan címeket is elérhetnek, amik amúgy nem biztos, hogy elfogadásra kerülnének a cenzorok révén (pl. Grand Theft Auto V). A Steam-felhasználók összesen 24%-a állította egyszerűsített / mandarin kínaira a nyelvet, és a letöltő forgalom jelentős részét Kínában generálják – mivel például a PlayerUnknown’s Battlegrounds 920 millió dolláros pénzforgalmának 53%-át Ázsiában hozták össze, nem is csoda… Még a végére pár adat: Kína PC-s játékforgalmának 60%-át külföldi címek generálták. Ezeket 138 ezer netkávézóban (is) elérhették az országban, de a legnagyobb PC-s piaci növekedésért az eSport felel: 6,3 milliárd dollárnyi forgalom, ami a PC-s online játékok jövedelmének 41,3%-át tette ki. Ez a pénzösszeg 2023-ra 9.5 milliárd dollárra nőhet.
Szóval a PC-s piac arrafelé igazán erős. Ezért sem tudta megvetni komolyabban a lábát Kínában a PlayStation 4 és az Xbox One, és a nemrég elindult Nintendo Switch is kérdéses helyzetben lehet.
Forrás: PCGamer