Miután az utóbbi fél évben padlóra került Starbreeze a System Shock 3 kiadási jogaitól is megszabadult az anyagi helyzetük helyreállítása céljából, az OtherSide jelenleg kiadó nélkül dolgozik a játékon…
Az egész történet ott kezdődött a „másik oldalnak”, amikor is a Starbreeze-től visszavásárolták a System Shock 3 kiadási jogait, így jelenleg megint teljesen független a csapat, ahol jelenleg a veterán Warren Spector, a System Shock egyik fontos alkotója is jelen van. Ő a VGC-nek nyilatkozva azt mondta, hogy új partnert keresnek, és sok érdeklődés mutatkozott idáig más kiadóktól.
„Jelenleg nincs megállapodásunk, de szerencsénkre az OtherSide van annyira vagyonos, hogy saját magunkat finanszírozhassuk, és ezt egy ideig folytathatjuk is. Meglátjuk, mi történik. Kell valaki, hogy azt mondja, hogy „Igen, beszéljünk a megállapodás feltételeiről”, és ilyen tárgyalások zajlanak egyesekkel, de még nem értünk ezek végére. Az az igazság, hogy az OtherSide egy fejlesztőkből álló cég, ami játékokat akar készíteni. Nem nagyon szeretnénk kiadó lenni. Paul Neurath [az OtherSide alapítója] és én korábban már együttműködtünk kiadókkal, az Origin saját maga adta ki a játékait, amíg ott voltam, és mi nem akarunk a terjesztés piacára lépni. Nem zárunk ki semmit sem, de ebben a pillanatban egy kiadót és egy [fejlesztést] finanszírozó partnert keresünk,” mondja Spector. Tehát a legrosszabb esetben ők maguk kiadnák a játékot, de ez „igencsak zavaró lenne” nekik, és ehhez új embereket is fel kellene venniük.
Az OtherSide Entertainmentnek helyre is kell állítania a renoméját, ugyanis a legutóbbi játékuk, az Underworld: Ascendant nem volt valami maradandó. Talán pont emiatt sem mondják el, hogy mikor is fog a System Shock 3 megjelenni – lassan ott tartunk, hogy már a next-gen platformokon is feltűnhet majd a játék, de a PC, a PlayStation 4, illetve az Xbox One tűnik a leginkább realisztikus célplatformnak ebben a pillanatban.
Forrás: PCGamer