Menu

Eldőlt: a Sony saját maga veszi kézbe a játékai mozi- és tévéadaptációit!

MOZI HÍREK – A Sony végre komolyan veszi, hogy a legnagyobb PlayStation címeit a nagy és kis képernyőkön adaptálja.

Ehhez konkrétan egy új stúdiót nyitottak, PlayStation Productions néven. Ez a stúdió készíti majd a Sony videojátékos adaptációinak projektjeit, melyekből filmek és tévésorozatok egyaránt készülnek. Ez azt jelentik, hogy The Last of Us, Metal Gear Solid, God of War és Crash Bandicoot videojátékos adaptációk is valósággá válhatnak, ilyen, vagy olyan formában.

A The Hollywood Reporter írása szerint Asad Qizilbash vállalta a PlayStation Productions vezetését és Shawn Layden is felügyeli majd a projekteket. Készülnek már egyébként alkotások a stúdión belül, de hogy konkrétan milyen címek, azt még nem tudni.

„25 éves videojátékos múltunk van, ami azt jelenti, hogy ennyi idő alatt készítettünk remek játékokat, franchise-okat és történeketek. Úgy gondoljuk, hogy most van itt az ideje újabb média adaptációknak streaming szolgáltatásokon, filmeken, vagy tévésorozatokon keresztül, hogy a világainkat másféle spektrumon keresztül is megismerhessék az emberek. Láthattuk, hogy a Marvel mekkora döbbenetes sikereket ért el, hogy a képregények világát filmvászonra vitte. Persze, nagyképűség lenne azt mondani, hogy az ő nyomdokaiba akarunk lépni, de az biztos, hogy az inspirációt tőlük vesszük.”

Persze: mindannyian tudjuk, hogy a videojátékos adaptációk a legkevésbé sikeresek Hollywoodban. Éppen ezért, egyre több kiadó veszi inkább saját kézbe az adaptációkat. A Ubisoft és Activision például saját stúdiókat nyitott, amelyek a saját franchise-aikat adaptálják. A különbség annyi lesz, hogy PlayStation Productions nem licenceli másoknak a saját tartalmát, hanem saját maga gyártja majd. Ez azt is jelenti, hogy a disztribúció is „házon belül” történik majd, hiszen azzal majd a Sony Pictures foglalkozik.

A PlayStationnek több mint 100 saját franchise-a van, amelyek közül jó pár hatalmas népszerűségnek örvend. Ezek közül az Uncharted mozi még évek óta küszködik, hogy a „fejlesztési pokolból” végre a következő, aktívabb szintre lépjen. Jordan Vogt-Roberts a Kong: Koponyasziget rendezője is kétségbeesetten próbálja a Metal Gear Solid mozit tető alá hozni.

„Ahelyett, hogy licencelnénk másoknak a saját IP-inket, úgy gondoltuk, hogy sokkal jobb ötlet, ha saját magunk fejlesszük és adjuk ki őket. Például azért, mert mi magunk sokkal jobban képben vagyunk velük kapcsolatban, de azért is, mert tudjuk, mit szeret a PlayStation közösség. Az utóbbi másfél év óta próbáltuk minél jobban átlátni a filmipart, írókkal beszéltünk, rendezőkkel producerekkel, mint például Lorenzo di Bonaventura és Kevin Feige, hogy tejles egészében átlássuk a piacot.” – nyilatkozta Asad Qizilbash az új céges profillal kapcsolatban.

FORRÁS: The Hollywood Reporter

Spread the love

No comments

Vélemény, hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..



Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu

https://smallseotools.com/