Project xCloud: már több stúdió is teszteli a Microsoft streamelő szolgáltatását

Kareem Choudhry, a Microsoft videojátékos felhős szolgáltatásaiért felelős céges alelnöke egy hosszabb posztban közölt új információkat az xCloudról, ami a cégen belül már hazavihető formátumban működik.

„A Project xCloud ereje – akadálymentes kompatibilitás a fejlesztőknek, új, játékokra szánt helyszínek a játékosoknak – az Azura világszerte megtalálható adatközpontjaiban rejlik. Olyan hardverrel rendelkeznek, amik az Xbox konzoljainkkal közös komponenseket használnak. Már kiszállítottuk a Project xCloud „pengéit” 13 Azure adatközpontos régióba, elsősorban olyan fontossággal, hogy az észak-amerikai, ázsiai és európai játékfejlesztési központokhoz közel legyenek. Olyan vezető fejlesztőcsapatok mint a Capcom és a Paradox Interactive már rendelkeznek azzal a képességgel, hogy tesztelhessék közvetlenül a Project xCloudon a játékaikat anélkül, hogy egy új platformra kellene portolniuk őket. Ez az építkezésünknek csak a kezdete – a végső célunk az, hogy világszerte támogathassuk a játékosokat az Azure-régiókban.

Ma az Xbox One-on három generációnyi király játékkal játszhatsz. Ez azt jelenti, hogy a Project xCloudnak megvan a technikai képessége több mint 3500 játék streamelésére anélkül, hogy egy fejlesztőnek bármiféle változtatást, módosítást végre kellene hajtania rajtuk, azaz a fejlesztőknek lehetőségük lesz drámaian megnövelniük a már létező játékaik elérhetőségét több eszközön is extra fejlesztés, kódkarbantartás, vagy külön frissítés nélkül. Amikor a fejlesztő frissíti a játékának Xbox One-os verzióját, az a frissítés mindenféle plusz munka nélkül az összes létező Project xCloudos verziót is érinteni fogja.

Jelenleg több mint 1900 játék áll Xbox One-on fejlesztés alatt, és mindegyik képes lesz futni a Project xCloudon. A fejlesztők továbbra is az általuk birtokolt eszközökkel készítik ezeket a játékokat, miközben mi elvégezzük azt a munkát, hogy a lehető legtöbb játékosnak elérhetővé tegyük őket. A streamelés támogatásának érdekében fejlesztettük a hagyományos Xbox fejlesztőkészletet, az XDK-t is. Az egyik API (application programming interface – alkalmazásprogramozási felület), ami iránt izgatottak vagyunk, az az IsStreaming, ami bármelyik játéknak elmondhatja, hogy felhő alapú streamelés alatt áll-e vagy sem. A játékok így a streamelő élmény javítása érdekében fícsőröket és funkciókat indíthatnak el – például kisebb kijelzőkön módosíthatják a betűméretet, vagy a latencia/lag csökkentésének érdekében egy szerveren hosztolhatják a multiplayeres meccseket. Továbbra is keressük a lehetőségeket, hogy a fejlesztők képesek legyenek úgy testre szabiuk a játékaikat, hogy a fogyasztóik nem kevés játékstílusához igazodni tudjanak,” írja a poszt.

Tehát a Capcom és a Paradox már tesztelget. Utóbbinál mondjuk a Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 lehet tesztelt játék, a Capcomnál pedig talán a Resident Evil 3 Remake? Majd meglátjuk az E3-on.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu