Az ausztrálok nem viccelnek: a bíróság elé viszik a Sony-t, mivel szerintük nem felhasználóbarát megközelítéssel rendelkeznek.
Az ausztrál Verseny- és Fogyasztói Bizottság (innentől az angol kifejezés rövidítését az ACCC-t használjuk) egy közleményben arról beszél, hogy a Sony az ausztrál játékosoknak „téves vagy megtévesztő kijelentéseket tett” a pénzvisszatérítéssel kapcsolatban. Még 2017 szeptemberében azt mondta a Sony európai ágazata, hogy nem kell pénzvisszatérítést végrehajtaniuk olyan játékoknak, amiket már több mint két hete vásároltak, vagy azon címeknek, amik már letöltésre kerültek. Ezzel kapcsolatban van az ACCC-nek kifogásolnivalója. „A Sony Europe is állítólag azt mondta a fogyasztóknak, hogy nem kellett pénzvisszatérítést garantálniuk, hacsak a játék fejlesztője nem mondta a fogyasztónak, hogy kijavíthatatlanul hibás volt, vagy ha engedélyt adott a visszatérítésre. Azt is mondta az európai Sony a fogyasztóknak, hogy virtuális PlayStation-pénznemben tud biztosítani visszatérítést pénz helyett,” írja az ACCC, akiktől a teljes panaszleírást itt találhatjuk.
Szerintük ez megtévesztő, ugyanis az ausztrál törvények szerint a fogyasztóknak joguk van pénzvisszatérítésre, javításra vagy cserére, „ha a termék a hibája komolyságától függően el nem fogadható minősége miatt hibás, nem használható működtetésszerűen, vagy a cégek általi jellemzésnek nem felel meg”. „Úgy véljük, hogy a Sony Europe hamis és megtévesztő információkat adott a fogyasztóknak a PlayStation Store-on keresztül értékesített játékokkal kapcsolatos jogaikról. A fogyasztói garancia nem jár le, miután egy digitális termék letöltésre került, és mi úgy látjuk, hogy a Sony Europe ezt mondta fogyasztóknak. A visszatérítésnek az eredeti fizetség formájában kell bekövetkeznie, hacsak a fogyasztó nem úgy dönt, hogy a boltbeli pénznem (PlayStation-pénznem) formáját választja. A fogyasztók, akik digitális termékeket vásárolnak, ugyanazon jogokkal rendelkeznek, mint akik boltban vesznek valamit. A Sony Europe feltételezett magaviselete miatt lehetséges, hogy az ausztrál fogyasztók nem kértek visszatérítést, cserét, vagy javítást, holott az ausztrál fogyasztói törvény révén erre joguk lett volna,” mondja Rod Sims, az ACCC elnöke.
Még 2017-ben talán írtunk is arról, hogy az ACCC bevasalt a Valve-on három millió dollárt, amikor pont ugyanezzel vádolták meg Gabe Newell cégét – azóta a Steam ausztrál kiadásában tisztázták a pénzvisszatérítési rendszerét. Az ACCC szerint minden cégnek, ami Ausztráliában jelen van, be kell tartani a törvényeket, és most ebből nagy eséllyel a Sony-nak kinézhet egy szép nagy bírság…
Forrás: GameSpot