„Nehéz kiegyensúlyozni a System Shock 3-ban az erőszakot!”

Ezt a játékipar egyik ismert veteránja, Warren Spector állítja – és mivel ő az első System Shock producere volt 1994-ben, nála hozzáértőbb személyt nehéz lenne találni ezzel a témával kapcsolatban! (Talán Doug Church, az első rész rendezője? Igaz, ő a System Shock 3 fejlesztőcsapatával, az OtherSide Entertainmenttel kreatív konzultátusi pozícióban van…)

Spector igencsak kritikus személy: jó másfél évtizede a Grand Theft Auto 3-at úgy jellemezte, mint „egy hihetetlen játéktervezési eredmény, ami egy nagy városi rablószimulátorra lett pazarolva”, és tavaly is hasonlóan keserű nyilatkozata volt, amikor is a Fehér Házban bemutatásra került pár erőszakos videojáték egy montázsban. Erről a videóról azt mondja, hogy egy csapda, amibe beleesett, mivel ő túlzottan próbálja a saját álláspontját kifejezni, de megismételte, hogy szeretné, ha a fejlesztők egy kicsit visszafognák magukat, és ha a játékosok a túlzott erőszak ellen felszólalnának.

Emiatt nem csoda, ha az OtherSide egy kicsit félénken közelíti meg az erőszakot a System Shock 3-ban. „Hogy őszinte legyek, nagyon nehéz. A System Shock egy szinten egy túlélő horrorjáték, és a horror elérése a feszültségkeltésen, illetve az emberek megállításában rejlik, hogy elgondolkodjanak azon, mi is vár rájuk a folyosón a kanyaron túl. Vannak elvárások egy olyan játék iránt mint amilyen a System Shock is, és az ilyennekkel erőszak szempontjából tovább megyek mint amennyire én szeretnék. Azt próbálom meg, hogy meghallgatom a csapatomat, meghallgatom a közönséget, és ezek révén módosítom a hitemet, vagy ehhez azonosulva dolgozom,” mondta a VGC-nek Spector.

Kitért egy korábbi játékára is. Az Epic Mickey egy kísérlet volt egy fegyverektől mentes játékra, de úgy véli, hogy az abban objektumeltüntetésre szánt festékvékonyítót fegyverként lehet kezelni, és nem nagyon tudta elérni így a célját.

A System Shock 3-nak pedig továbbra sincsen megjelenési dátuma (és most kiadója sincs – a Starbreeze anyagi gondjai miatt most saját magát finanszírozza az OtherSide…), így pedig nem kizárt, ha next-gen cím lesz belőle.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu