Önkritika a Fallout 76-tal kapcsolatban, vagy csak nem más, mint egy kis ködösítő PR-szöveg Todd Howardtól?
Howard az IGN-nek adott interjújában arról beszélt, hogy a Fallout 76 gyenge értékelései, illetve a megjelenéskor az állapota „némi” kárt okozott a Bethesdának. „Naív lenne azt mondanom, hogy nulla [kárt okozott nekünk a Fallout 76 rajtja]. Tudtuk, hogy sok buktatónk lesz. Ez egy nehéz fejlesztés; sok új rendszer, ilyesmi. „Hé, kipróbáljuk ezt az új dolgot.” – bármikor, amikor valami ilyesmit fogsz csinálni, tudod, hogy sok buktatód lesz. Tudod, hogy sok ember azt fogja mondani, hogy „Ez nem az a játék, amit tőled akarunk.”, de mi olyanok akarunk lenni, akik új dolgokkal kísérleteznek. Ez egy nehéz, nagyon nehéz fejlesztés volt, mire eljuttattuk a játékot oda, ahol tartott [a megjelenésekor]… és sok nehézség felbukkant a képernyőkön. Tudtuk, hogy ez nem az a játéktípus, amit megszoktak tőlünk az emberek, és emiatt némi kritikát fogunk kapni. És annak nagy része igazán megérdemelt kritika volt,” mondja Howard.
Howard hozzátette, hogy a Bethesda soha nem várta el a Fallout 76-tól, hogy az a Metacriticen igazán magas átlagértékeléssel rendelkezzen: „Már a kezdetektől fogva úgy gondoltuk, hogy ez nem egy magas pontszámú játék lesz a Metacriticen, ez egyszerűen nem az,” mondja Howard. És tény: 53-as átlagpontszám az 1-100 skálán a PlayStation 4-en, 52 a PC-n, és 49 az Xbox One-on.
Ennek ellenére Howard úgy gondolja, hogy a Bethesda erősnek érezte magát, amikor egy kizárólag online játszható, multiplayer Fallout-játékot készítsen, ami szerinte idővel fejlődni fog. Itt Todd a The Elder Scrolls Online-t hozta fel példaként: a gyenge rajt után már 8,5 milliónál is több játékossal rendelkezik (eközben pedig nem tudjuk, mennyi fogyott a Fallout 76-ból… ): „Nem a rajt számít, hanem az, hogy mi lesz a játékból idővel. Ha van valami, amit másképp csináltam volna vele, az az, hogy valamilyen megoldást kerestem volna az embereknek, hogy mértékkel is, de a nap huszonnégy órájában játszhattak volna, mielőtt azt mondtuk volna, hogy tessék, itt a játék, lehet fizetni,” tette hozzá Howard, aki itt egy – feltehetőleg több hónapos – bétára gondolt.
A Fallout 76-ot amúgy nem a fő Bethesda Game Studios csapat csinálta Marylandben, hanem a texasi Austinban található csoport egy kis dallas-i, montreal-i, és egy kis rockville-i segítséggel. Vajon a Fallout 76-ról szó lesz az E3-on?
Forrás: GameSpot