Todd Howard: „Nem vártunk erős értékeléseket a Fallout 76-nak!”

Önkritika a Fallout 76-tal kapcsolatban, vagy csak nem más, mint egy kis ködösítő PR-szöveg Todd Howardtól?

Howard az IGN-nek adott interjújában arról beszélt, hogy a Fallout 76 gyenge értékelései, illetve a megjelenéskor az állapota „némi” kárt okozott a Bethesdának. „Naív lenne azt mondanom, hogy nulla [kárt okozott nekünk a Fallout 76 rajtja]. Tudtuk, hogy sok buktatónk lesz. Ez egy nehéz fejlesztés; sok új rendszer, ilyesmi. „Hé, kipróbáljuk ezt az új dolgot.” – bármikor, amikor valami ilyesmit fogsz csinálni, tudod, hogy sok buktatód lesz. Tudod, hogy sok ember azt fogja mondani, hogy „Ez nem az a játék, amit tőled akarunk.”, de mi olyanok akarunk lenni, akik új dolgokkal kísérleteznek. Ez egy nehéz, nagyon nehéz fejlesztés volt, mire eljuttattuk a játékot oda, ahol tartott [a megjelenésekor]… és sok nehézség felbukkant a képernyőkön. Tudtuk, hogy ez nem az a játéktípus, amit megszoktak tőlünk az emberek, és emiatt némi kritikát fogunk kapni. És annak nagy része igazán megérdemelt kritika volt,” mondja Howard.

Howard hozzátette, hogy a Bethesda soha nem várta el a Fallout 76-tól, hogy az a Metacriticen igazán magas átlagértékeléssel rendelkezzen: „Már a kezdetektől fogva úgy gondoltuk, hogy ez nem egy magas pontszámú játék lesz a Metacriticen, ez egyszerűen nem az,” mondja Howard. És tény: 53-as átlagpontszám az 1-100 skálán a PlayStation 4-en, 52 a PC-n, és 49 az Xbox One-on.

Ennek ellenére Howard úgy gondolja, hogy a Bethesda erősnek érezte magát, amikor egy kizárólag online játszható, multiplayer Fallout-játékot készítsen, ami szerinte idővel fejlődni fog. Itt Todd a The Elder Scrolls Online-t hozta fel példaként: a gyenge rajt után már 8,5 milliónál is több játékossal rendelkezik (eközben pedig nem tudjuk, mennyi fogyott a Fallout 76-ból… ): „Nem a rajt számít, hanem az, hogy mi lesz a játékból idővel. Ha van valami, amit másképp csináltam volna vele, az az, hogy valamilyen megoldást kerestem volna az embereknek, hogy mértékkel is, de a nap huszonnégy órájában játszhattak volna, mielőtt azt mondtuk volna, hogy tessék, itt a játék, lehet fizetni,” tette hozzá Howard, aki itt egy – feltehetőleg több hónapos – bétára gondolt.

A Fallout 76-ot amúgy nem a fő Bethesda Game Studios csapat csinálta Marylandben, hanem a texasi Austinban található csoport egy kis dallas-i, montreal-i, és egy kis rockville-i segítséggel. Vajon a Fallout 76-ról szó lesz az E3-on?

Forrás: GameSpot

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu