A történelem már megint megismétli önmagát? Azok után, hogy a 2000-es években a Starcraft: Ghost alól húzta ki a szőnyeget a Blizzard, most arról van szó, hogy egy FPS-nek fellegzett be a franchise-ban…
A Kotaku arról ír, hogy az Ares kódnevű Starcraft FPS, ami olyan lett volna „mint egy Battlefield a Starcraft-univerzumban”, törlésre került két év után, holott a site egyik forrása szerint „egész jól nézett ki”, egy másik szerint pedig „hatalmas sokk” volt, hogy a Blizzard végül törölte az egészet, és ezzel egy időben egy másik játéknak is a kukában lett vége, ugyanis egy be nem jelentett mobilos projektnek is befellegzett…
Az egészben az a jó hír, hogy a két projekt törlése után senki sem lett kirúgva, csak át lettek irányítva az Overwatch és a Diablo franchise-ra, és itt jön a meglepetés: Mindkét franchise esetében egy új játék bejelentésére készülhetünk, akár már az idei BlizzConon! (Csak aztán nehogy mobilos legyen az Overwatch 2 – tavaly a Diablo Immortallal hatalmas csalódást okozott a rajongóknak a Blizzard!)
„Általában nem kommentálunk be nem jelentett projekteket, de erre ez a válaszunk: mindig vannak embereink, akik eltérő ötleteken dolgoznak a kulisszák mögött (most is több projektről van szó), de azért nem beszélünk róluk nyilvánosan, mert bármi történhet a fejlesztés során. Ahogy ez már többször is megtörtént a Blizzarddal a múltban, mindig ott a lehetősége annak, hogy egy adott projekttel nem haladunk tovább. Ha bejelentenénk valamit, mielőtt úgy gondolnánk, hogy az készen áll rá, kockázatot tartalmaz, hiszen így sok frusztrációt és csalódást kelthet nekünk és a játékosoknak egyaránt, nem beszélve arról, hogy a fejlesztő csapataink figyelemét ez elterelheti, továbbá nagyobb nyomás helyezedne rájuk.
Mi a szívünket, lelkünket öntjük ebbe a munkába, és mivel mi magunk is játékosok vagyunk, tudjuk, hogy mennyire izgalmas látni és biztosan tudni arról, hogy egy új projekt érkezik. Azt tudva, hogy bekövetkezhetnek változások és csalódások, az nem teszi kevésbé fájdalmassá azt, amikor törölnünk kell egy projektet, vagy ha egy bejelentés nem a tervek szerint jött össze. Mindig döntéseket hozunk ezekkel kapcsolatban, függetlenül a végkimeneteltől, vagy attól, hogy miként értelmezhetőek a dolgok az értékeink szerint, mi az, amiről úgy hisszük, hogy a Blizzard számára értelmes, és az, amiről reméljük, hogy a játékosok a leginkább élvezni fogják. A munka, ami ezekbe a projektekbe kerül – attól függetlenül, hogy megjelennek vagy sem – hihetetlenül értékes. Ez gyakran remek dolgokhoz vezet, és egy kísérletező kultúrát táplál nálunk.
Ezeket elmondva igazán várjuk, hogy bemutathassunk más dolgokat, amiken dolgozunk, de csak akkor, ha ennek eljön az ideje,” válaszolt egy bika közleményben a Blizzard.
A Starcraftból shootert csinálni nem valami értelmes. Hogy festene már egy zerg rush egy FPS-ben…?
Forrás: Gamesindustry