Tim Sweeney gyakran alkalmazza a Twittert, hogy itt válaszoljon kérdésekre, vagy itt osszon meg új részleteket. Így tett az utóbbi pár nap során is.
Az Epic Games Store esetében többször látni lehetett, ha egy fejlesztő az eladási számokkal kapcsolatban közöl vagy konkrétumokat (pl. Saber Interactive – World War Z), vagy csak ködös összehasonlítással él (pl. 4A Games – Metro Exodus a Metro: Last Lighttal összevetve). „Amikor mi vagy a mi partnereink eladott példányszámokat közlünk, ezek a számok mindig tükrözik a tényleges példányszámot, amit az Epic Games Store fogyasztói megvásároltak. Amikor a fejlesztőknek vagy kiadási okokból biztosítunk anyagiakat, az nem hat az eladott példányszámok kalkulációjára,” mondja Sweeney.
A másik nagy téma a Kickstarter. Ez azért merült fel, mert a 2015-ben bejelentett Shenmue III anno itt kalapozott össze egy rakat pénzt, és ugye akkor még nem volt Epic Games Store… amire azóta átköltözött PC-n exkluzívként a Ys Net játéka! „A Kickstarter szituációja trükkös, mert – amennyire jól értelmezzük a Valve szabályzatát – csak úgy biztosíthatnak a fejlesztők a támogatóknak Steam-kódokat, ha a játékot mindenkinek elérhetővé teszik a Steamen úgy, hogy a Valve elvisz 30%-ot. Ha lenne egy mód arra, hogy a létező támogatóknak, a fejlesztőknek és kiadóknak biztosítani lehessen a Steam-kódokat – és az Epic szeretné ezt lehetővé tenni még az exkluzivitás után is -, mi boldogan fizetnénk 30%-ot a kódokért… de, ahogy mi értelmezzük, a Valve egy mindent vagy semmit megközelítéssel él,” reagált az ügyre Sweeney.
„Két különböző szituáció van itt. Az első ügy az, hogy a támogatók valamire pénzt költenek, és ebben az esetben dolgozunk azon türelmet kérve, hogy megoldjuk ezt. Itt el is magyaráztuk. A másik ügy, ahol a fejlesztő csak kifejezi a közönség előtt a jövőbeli terveit. Ebben az esetben teljesen érthető a tervek megváltoztatása, és egy új terv bejelentése,” mondja az Epic Games vezérigazgatója. Tehát ők fizetnének 30%-ot kódonként a Steamnek a Shenmue III esetében (mivel eredetileg Steamre lett bejelentve a játék, és be kellene tartani az ígéretet a támogatóknak…).
Exkluzivitás? „A bolttal kapcsolatos bejelentések az első kilenc hónapban olyan játékok felé vannak tolva, amik nemsokára megjelennek, és így a fejlesztési folyamat vége felé lépünk csak be. A 2020-as bejelentésekben jóval szélesebb finanszírozási megállapodások lesznek. A legtöbb korai állapotú projekt finanszírozása kötöttségek nélkül érhető el (nincs Epic Games Store-exkluzivitás, vagy kiadási kötelezettség sem),” mondja Sweeney.
„Szeretném kihívni a kritikusokat arra, hogy tegyenek állítást: milyen morális alapelv a tét itt? Ha az oké, hogy egy cég elkerüli a 30%-os Valve-adót úgy, hogy a saját boltjában értékesíti a játékát, miért rossz az, ha több cég együtt dolgozik ugyanazon célok elérése érdekében? A 30%-os Steam-adó elkerülése egy privilégium, fenntartva az erőteljes cégek által készített játékoknak? Milyen morális elv tiltja meg a kisebb fejlesztőknek és kiadóknak, hogy megállapodásokat köthessenek finanszírozásra, továbbá 12%-os boltbeli költségekre? Mi tiltja el az Epicet ezektől?”, teszi fel a kérdéseket Sweeney.
A fizetési költségekről is mondott pár szót (magyarul ez kb. annyit jelent, hogy a játék árán TÚL plusz költségek kerülnek levonásra az egyenlegünkről): „A fogyasztóknak mindegyik játék árát csökkentjük (lásd az Epic MegaSale-t), de nem vagyunk lelkesek, hogy a nagy átalánnyal dolgozó [pénz]feldolgozó cégeknek félretegyünk pénzt. A világszintű digitális fizetésfeldolgozás hosszú távú megtolásának korai napjaiban járunk. Több kontextus: a nagy átalányú fizetések nem a fejlődő gazdaságok strukturális jellegzetessége. Kínában az AliPay, a TenPay és a Union Pay mind, a hitelkártyáknál jobb szintű hatékonyságot mutatnak be egy olyan országban, ahol az éves átlagfizetés évi 12 ezer dollár. [azért ettől mi sem vagyunk olyan messze: tavaly a magyar átlagfizetés 355 ezer forint volt, a 12K USD pedig forintban 285 ezer… – a szerk.] A fizetésfeldolgozási költségek egy részét (max. 8%-ot) átvállalunk, és a nagy átalányú fizetési megoldások költségeit áthárítjuk. Így bátorítja az Epic arra a fogyasztókat, hogy hatékony fizetési megoldásokra álljanak át, és a cégeket így bátorítja arra, hogy hatékonyabban működjenek, mivel a költségeik többé nem rejtettek,” mondja Sweeney. Azért nem mindenki tehet arról, hogy gagyi cégen keresztül tud csak fizetni. Ezáltal pedig többet fizetni nem nagyon korrekt.
Nos, és a végére a bevásárlókosár, ami ugye még mindig nincs az Epic Games Store-on: „A számítástechnikai tudományban a két legnehezebb dolog a cache érvénytelenítése és a bevásárlókosarak!”.
Sweeney tehát közlékeny.
Forrás: WCCFTech