Double Fine: „újra a játékokra koncentrálhat a csapat”

Miután a Microsoft felvásárolta a Double Fine Productionst, a san francisco-i fejlesztőcsapat annak vezetője, a veterán Tim Schafer szerint újra képes lesz a játékokra koncentrálni, és akár kísérletezhetnek is a Microsoft alatt.

„A remek dolog a felvásárlásban az, hogy mi mind újra koncentrálhatunk ahelyett, hogy egy játékon dolgoznánk, és közben több eltérő aspektus miatt aggódnunk kellene. Számomra ez azt jelenti, hogy koncentrálni fogok a Psychonauts 2-re, Lee Petty a Radre összpontosít, és elkezdhetünk gondolkodni új játékokon, amiket képesek leszünk fejleszteni, mivel olyan helyen leszünk, hogy különös, új ötleteken agyalhatunk. Lelkes vagyok, hogy kísérletben lévő dolgokon ötletelhetek,” mondta a Gamasutrának Schafer.

„Úgy vélem, hogy jól átgodolt, új modellt alakítottak ki a megszerzett cégek működtetésével kapcsolatban. Egyfajta unplugged megközelítéssel élnek, azaz a felvásárolt stúdiók nincsenek beolvasztva egy nagyobb céges egységbe. Nem csinálják azt, hogy automatikusan felvesznek valakit. Nincs az, hogy vesznek egy halom alkalmazottat és Microsoftos munkásokká teszik őket. Azt akarják, hogy megőrizzük az egyéniségünket, lelkünket – azt szeretnék, hogy ezeket hozzuk a közösbe. Valami olyasmit látni mint a GamePass és az, hogy miként volt értelme változatos tartalmakat kínálni, ez nagy szerepet játszott [a felvásárlásban]. Látom, hogy miért jó, hogy egy hozzánk hasonló cég, illetve egy másik, ami Forzát csinál (két teljesen eltérő dolog!) egyazon előfizetéses szolgáltatáson van, amivel az jóval értékesebb lesz. Látom, hogy miért akartak bevonni minket [az Xbox Game Studiosba] anélkül, hogy megváltoztatnának minket,” tette hozzá Schafer, aki a nyolcvanas, kilencvenes években a LucasArtsnál készített pár kiemelkedő játékot.

A Double Fine hasonló szituációban van, mint az Obsidian vagy az inXile: a még fejlesztés alatt álló, multiplatform játékukat kiadhatják például PlayStation 4-re vagy Nintendo Switchre, mielőtt az Xbox Project Scarlettre és a Windows 10-re fókuszálnának. Így a Psychonauts 2, Tim Schafer csapatának közösségi finanszírozásban megalapozott következő játéka (amit nem az anyagilag csődközelben levő Starbreeze fog kiadni) nem fogja elkerülni még a Sony konzolját.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu