Crash Team Racing: Nitro-Fueled – Remake boosttal

TESZT – A Crash Bandicoot Trilogy hatalmas siker volt 2017-ban az Activisionnek, szóval érthető, hogy a cég üti a vasat, amíg meleg. A kiadó a stafétabotot a Beenoxnak adta át, hogy egy új remake-et készítsen a másik fajta Crash-franchise-hoz, a Crash Kart játékokhoz (Crash Team Racing, Crash Nitro és Crash Tag Team Racing).

 

Mégis, ahelyett, hogy három különböző játékot adnának ki egy csomagban, ahol egy menüben választhattunk három játék közül, inkább egybeolvasztotta a három játékot az összes karaktert, illetve a régi pályákat is egyetlen nagy játékká, több, különálló világra és egy könnyed történetre, amely a fajok meséjét mondja el. Vajon tényleg megéri ez a remake a pénzét, vagy csak egy lelketlen lehúzás? A tesztből megtudhatjátok…

Győzzön a gyorsabbik!

Bár a remake-ben a három játék összes eleme megtalálható, a történet, illetve a kalandmód csak a Crash Team Racingból vette a történetet. E mese szerint egy idegen lény, akit Nitros Oxide-nak hívnak, eljött a Földre, hogy a bolygónk legjobb versenyzőjét kihívja versenypárbajra. Ha a „földi” győzedelmeskedi, akkor Oxide nagy kegyesen békén hagy minket, de ha veszít, akkor az egész bolygót egy hatalmas parkolóvá alakítja át, amelyen csak azok nyernének, akik parkolódíjat szedik.

A játék kalandmódjában az egyik világba kerülünk, ahol kiválaszthatjuk, hogy milyen versenyekben akarunk részt venni. A bevezető animáción, az időnként elforduló boss szövegelése és az epilógus átvezetőink kívül nincs túl sok sztori, de végül is, egy kart-játékhoz ennyi épp elegendő. Ebben a műfajban a lényeg úgysem a történet, hanem a játékmódok és a pályák mennyisége. A Nitro-Fueledben aztán van dögivel!

Ugyanez igaz a játékmódokra is: a lokális játékmódokon és a Kalandmódon kívül helyi arcade és online játékmódokat is kapunk a pénzünkért. A játékban nem kevesebb, mint 31 pálya és 26 karakter található. A helyi arcade módon belül is rengeteg lehetőség kínálkozik: egyszerű verseny, kupa (négy szint, amelyet bajnoksággá alakítottak), csata (amelyben a játékosnak a többi AI által irányított ellenséget kell legyőznie), időmérkőzés, „relic race” (ahol a pályaválasztó térképet egy bizonyos idő alatt kell letudni) és a kristálykihívás, mely során annyi kristályt kell összeszedni, amennyi csak lehetséges és a CTR kihívás.

Csillogó kerekek, fura helyszínek

A játék grafikája egyszerűen pazar! Mind a 31 pálya elképesztően jól néz ki és teljes egészében megfelel a modern megjelenítés iránti igényeknek. Ha van 4K/HDR tévéd, akkor aztán még elképesztőbb a látvány, mert a Crash Team Racing teljes egészében kihasználja ezt a két technológiát.

A grafika szépségét leszámítva külön említést érdemel a hihetetlen művészi érzék, amellyel a pályák készültek. Ez nem csak a viccesen elborult látványra, de rengeteg kreatívan kidolgozott átjáróra, háttérre is vonatkozik. A látvány tényleg egészen elképesztő, semmi rosszat sem lehet mondani a remake vizuális világára.

A zene és a hangeffektek is nagyszerűek, már csak abban a tekintetben is, hogy mindegyik szintnek saját zenéje van, méghozzá saját teljesen egyedi stílussal. Az egész játéknak olyan hangulata van, mint egy kilencvenes években készült játéknak, amelyet 2019-es látványvilággal és audióval dobtak fel. Egyértelmű, hogy ez minden idők leglátványosabb Kart játéka, egyedül az sajnálatos, hogy csak 30 FPS-sel megy a játék, miközben sokan 60 FPS-re számítottak.

Nehéz beletanulni

A Crash Team Racing: Nitro-Fueled nem egy könnyű játék. Két nehézségi szintje van a kaland módban: a klasszikus mód, ahol nem választhatsz másik karaktert, ha már az egyik mellett letetted a voksodat, vagy a kartod nem módosíthatod.

Akik az eredeti nehézségi szintet akarják választani, azok a Klasszikus mellett teszik le a voksukat, de ez a visszajelzések és a saját élményeim alapj sem fun.  Az AI egész egyszerűen túl könnyen hagyja le a játékost és ez az „új fiúkat” különösen frusztrálhatja. A fejlesztőknek ezt vagy ki kellene patch-elni, vagy az AI-n valamit hegeszteni, mert a kipördülésekből, borulásokból túl könnyen és túl gyorsan „feléled”. Másrészről a játékosnak egészen elképesztően profi reflexekkel kell rendelkeznie magasabb szinteken, különben a többi AI röhögve lehagyja. A driftelés és a turbo létszükséglet és nem állítom, hogy a kihívásoknak nincs meg a maguk öröme, de a fejlesztők kicsit már túltolták.

Ez igazi nitro-élmény!

Végsősoron a játék újabb bizonyítéka annak, hogy az ilyen remake-ek megérik az időt és a fáradtságát a fejlesztőknek és a pénzt a játékosok részéről. Egy régi franchise-nak adott egy hatalmas ráncfelvarrást és egyáltalán nem tűnik puszta pénzlehúzásnak, mint oly sok hasonló próbálkozás. Emellett pedig a 2019-es év egyik legszórakoztatóbb játéka, különösen, ha szingliben is helyreütik a túl erős AI-t.

-Dante- (fordította: BadSector)

Pro:

+ Rengeteg pálya és karakter
+ Rengeteg állíthatási lehetőség
+ Szuper grafika, zene és hangok

Kontra:

– A boost és a powerslide mechanizmusa kicsit kezdetleges
– Az AI csal és frusztráló nehezebb szinteken
– Csak 30 fps


Kiadó: Activision

Fejlesztő: Beenox

Stílus: Kart Racing

Megjelenés: 2019. június 21.

Crash Team Racing: Nitro-Fueled

Játékmenet - 8.6
Grafika - 9.3
Történet - 6.3
Zene/Audio - 8.6
Hangulat - 8.5

8.3

KIVÁLÓ

Végsősoron a játék újabb bizonyítéka annak, hogy az ilyen remake-ek megérik az időt és a fáradtságát a fejlesztőknek és a pénzt a játékosok részéről. Egy régi franchise-nak adott egy hatalmas ráncfelvarrást és egyáltalán nem tűnik puszta pénzlehúzásnak, mint oly sok hasonló próbálkozás. Emellett pedig a 2019-es év egyik legszórakoztatóbb játéka, különösen, ha szingliben is helyreütik a túl erős AI-t.

User Rating: 5 ( 1 votes)

Spread the love
Holt hősök társasága
Bence is a Senior Staff Writer for our site. He is an avid gamer, that enjoys all genres, from Indie to AAA games. He mostly plays on the PS4 or on the laptop (since some indies get a preview build there faster). Loves obscure Japanese games that no one else dares to review on this site.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu