Valljuk be: a 2018. április 20-án megjelent PlayStation 4-exkluzív God of War nem lett volna az igazi Kratos nélkül (és ezt most nem azért mondjuk, mert valahol poénos, ahogy fiát, Atreust a játék legvégéig BOY-nak, azaz csak fiúnak szólítja). Pedig lehetett volna ilyen is a Sony Interactive Entertainment Santa Monica (innentől SIE Santa Monicára rövidítve) játéka…
Korábban már volt szó arról is, hogy a SIE Santa Monica Atreus kivágásának gondolatával is kokettált, de végül Kratos fia felbukkant a játékban (és jó is az: az ő figyelmeztetései sokat érhetnek magasabb nehézségi szinteken). Nos, csavarjuk meg a szituációt: ugyanez bekövetkezhetett volna Kratosszal is!
„A [játékkal kapcsolatos] fejlesztés korai stádiumában azt mondták az emberek, hogy szabaduljunk meg Kratostól. Kb. azt mondták, hogy idegesítő. Lefőtt neki a kávé! Sokáig tartott meggyőzni [a kétked]őket arról, hogy azt véljék, jó ötlet [megtartani Kratost],” olvasható az Eurogameren Cory Barlog, a God of War rendezőjének gondolatai, amit a barcelonai GameLaben osztott meg a közönséggel.
Direkt úgy megterveztük eredetileg a már szakállas hős, hogy ne legyen kedvelt, de Barlog meg tudta menteni azzal, hogy kitalálta, miként fejlődjön Kratos karaktere a játékban, így az ő sötétebb vágyaitól megmenekülhetett. Barlog azért felkészült – legalábbis Atreusszal kapcsolatban – egy B tervvel is, ugyanis megírta a God of War történetét úgy is, hogy Kratos teljesen egyedül indult útra. (Szerencsénkre nem ezt a változatot kaptuk meg.)
Amúgy Atreus kivágásáról azért gondolkodott a SIE Santa Monica, mert a költségvetéssel kapcsolatban adódtak aggodalmak, és az animátorok, progamozók úgy gondolták, hogy nehéz volt „értelmet nyerni” Kratos fiának a God of War történetében.
A God of Warról kb. egy hete írtuk már, hogy nagy eséllyel a next-gen PlayStationön (PlayStation 5-ön?) készül már a folytatás, de ez még abszolút nincs bejelentve.
Forrás: GameSpot