A World of Warcraft után egy újabb, nagy MMO-n dolgozott a Blizzard, ennek a kódneve Titan volt. Ez törlésre került, és Mike Morhaime, a Blizzard korábbi vezetője elárult pár részletet arról, hogy miért került törlésre.
Már közel öt éve, hogy bejelentette a Blizzard, hogy a Titan nem fog sosem elkészülni. Most Morhaime, aki korábban a Blizzard elnöke volt, elmondott egyet s mást a törlés indokairól. „Igazán keményen próbálkoztunk azzal, hogy nem jelentünk be egy játékot sem, amik még nem álltak készen erre, vagy ha nem voltunk biztosak abban, hogy ki fogjuk-e adni azokat. A Titan egy kivétel volt – ez lett volna a mi következő generációnk, egyfajta folytatás a World of Warcraftnak. Elég sok senior fejlesztőt állítottunk át erre a projektre, és szerintem igazándiból ott buktunk meg, hogy túlzottan ambíciózus, nagyra törő volt az egész.
Egy vadonatúj univerzum volt, és ez lett volna a következő generációs MMO, ami sok mindent csinált, eltérő módokkal rendelkezett, és valójában párhuzamosan két játékot építettünk egyszerre. Ez nem nagyon jött össze. Szenvedtünk – a játék éveken át fejlesztés alatt állt, és nem jelentettük be, de arról beszéltünk, hogy egy next-gen MMO-t készítünk. Úgy gondolom, hogy valahogy kiszivárgott a kódnév. Nem tudom, hogy mi tettük-e közzé vagy sem. De a „next-gen MMO” kifejezésre emlékszem, hogy több, főleg elemzőknek szánt dián láttam, mivel egy nyilvános cég része voltunk.
Aztán végül azt csináltuk [a játékkal is], hogy egy ponton a csapat hozzánk jött, és azt mondták, hogy az engine nem igazán volt ott, ahol lennie kellett volna, és a csapat olyan méretűre növekedett, hogy igazán nehéz volt a megfelelő pontra hozni az engine-t úgy, hogy közben a csapatnak elfoglaltság jutott volna. Emiatt egy kis időt akartak, hogy az eszközöket és a technológiát átgyúrják, hogy jóval hatékonyabban készülhessen a játék, de ehelyett azt kérdeztük tőlük, hogy ez alatt a pár hónap alatt gondolkodjanak arról az egy ötletről, amivel haladhatnánk előre. Gondolkodjanak pár másik ötleten, ahol ha most azonnal elkezdtünk volna fejleszteni valamit úgy, hogy bármit csinálhatnánk, mi mást lehetett volna az ötletekkel kezdeni? Ezzel eltöltöttek két hónapot, előrukkoltak pár eltérő ötlettel, és ezek egyike az Overwatch volt. A csapat igazán izgatott volt eziránt, úgyhogy elkezdtük azt fejleszteni,” mondta Morhaime a GameLab rendezvényen Barcelonában.
Az időutazással, és havi előfizetéssel tervezett Titan tehát egyike lett a Blizzard projektjeinek felének, amik sosem készültek el… mivel túl sokat akart a szarka.
Forrás: VG247