Matt Bilbey, az Electronic Arts stratégiai növekedésért felelős alelnöke (elég érdekes pozíciók vannak a cégen belül…) a Gamesindustrynak adott interjújában arról beszélt, hogy az EA küszködik az imázsával.
Csodálkoznak? 2012-ben és 2013-ban is legrosszabb cégnek nevezte a Consumerist az Egyesült Államokban, 2017-ben pedig a Star Wars: Battlefront II-ben és a Need For Speed: Paybackben található lootboxokkal még inkább felhúzták az agyunkat. „25 éve vagyok az Electronic Artsnál és még mindig azzal a külsős benyomással találom szembe magam, hogy mi vagyunk a rosszfiúk. Imádunk játszani és játékokat készíteni. Sajnos amikor hibákat követünk el a játékainkban, a világ tud róla.
Ahogy növekedtünk, voltak afelől aggodalmak, hogy eltávolodtunk az új tehetségektől. Az EA Originals a mi lehetőségünk arra, hogy ezekhez az új tehetséges fejlesztőkhöz, továbbá az ő kisebb ötleteihez kapcsolódjunk. Amikor egy nagy cég része vagy, túlzottan is könnyű abba a csapdába esni, hogy ha látsz egy játékkoncepciót, azt mondod, hogy annak nagynak kell lennie. Az elképzelés, hogy kicsi, egyedi játékötletekkel rukkolsz elő… tudjunk az előfizetéses üzletünkben elvégzett munkánkból, hogy a játékosok FIFÁznak vagy Fortnite-oznak – van egy fő franchise-uk -, de szeretnének szünetet tartani, hogy valami olyasmivel játsszanak, ami kb. 5-10 óra hosszú.
Az EA Originalsban olyan játékok vannak, amiket az Electronic Arts nagyobb részében nem csinálunk, vagy nem csinálunk eleget belőlük. Szóval miközben van egy kis filantróp része is, önző módon ez volt a mód arra, hogy a kisebb ötleteken csatlakozhassunk a tehetséghez. Amikor egy olyan cég vagy, aminek sikerei és hibái is voltak az élő szolgáltatásos mikrotranzakciók, a free-to-play körül, vagy az együttműködő partnerek, a területek, az animációs engine-ek tekintetében… jól esik a csapatainknak, hogy az EA Originals fejlesztőkkel leülhetnek beszélgetni és ténylegesen ötleteket adni nekik. Őszintén jobban érzed magad tőle, ha tanácsokat adhatsz nekik, hogy ne kövessék el ugyanazokat a hibákat,” mondta Bilbey.
Talán azért is rosszfiú ábrázolású az Electronic Arts, mert egy halom stúdiót vesézett ki vagy zárt be az utóbbi évtizedek során. Itt egy pár példa…
Forrás: WCCFTech