A kognitív viselkedési terápiával szerintük a videojáték-, és internetfüggőség kezelhető lehetne ahelyett, hogy a függőknek gyógyszert kellene szedniük.
A tanulmányukban 143 férfit vizsgáltak meg, akiknek az átlagéletkora 26 év volt. Ők a saját bevallásuk szerint főképp internetfüggőségtől, pszichoszociális viselkedéstől és depressziótól szenvednek. Két részre bontották a csapatot. Az egyik fele kezelést kapott, ami eleinte a játéktól és az internettől való részleges tartózkodást jelentette, de a csoportos terápia és az egyéni kezelés volt a fő hangsúly, hiszen így vizsgálták meg, hogy a pácienseknek milyen kapcsolata van az internettel és a játékokkal. A teljes megtartóztatás helyett a tudatosságra koncentráltak, hogy megtudják, milyen magaviselet vezetett a függőséghez, továbbá a technológiával való kapcsolatuk módosulását is figyelték.
„Általában a páciens azon alapos jellemvonás-készletével kezdődik, ami a játékfüggőség kialakulásához és fenntartásához kapcsolódik. A kutatók ott kezdték, hogy a pácienseket kioktatták a videojáték-függőség mechanikájával és hatásaival kapcsolatban. A pácienseknek egy személyes naplójuk volt azon előidéző elemekről, amiktől játszottak. Gyakran arra koncentráltak, hogy miként érezték magukat egy játékmaraton előtt, majd megtanulták, hogy miként irányítsák át ezt az energiát. A harmadik lépésben a releváns jellemvonások módosítása kulcsfontosságú a beavatkozás során. Ez például a páciens stresszel teli események iránti rugalmasságát, vagy a szociálás készségeit fejlesztheti, hiszen megérti az érzelmi reakcióit, és ezzel egyidőben alternatív magyarázatokat és reakciókat fejleszt magában ki.
A nők, akik internettel kapcsolatos betegségektől szenvednek, tényleg nem jutnak meghatározott, függőségekhez kötött egészségügyi ellátáshoz, hanem ehelyett inkább terapeuták segítségét kérik más, ehhez köthető betegségek miatt, amiket az elsődleges problémaként észlelnek. Jelenleg ezt a jelenséget egy másik kutatási projektben vizsgáljuk,” mondta Kai W. Müller, a tanulmány társszerzője a Vicenak.
Tehát a kutatóknak sikerült csoportos (és személyes) terápiákkal megoldani azt, hogy kigyógyuljanak a függőségükből ahelyett, hogy többféle tablettát kellene napi szinten szedniük. Ez pedig igencsak jó hír, hiszen így meg lehet menekülni például a napi 14-16 óra Final Fantasy XIV-ből. Kíváncsiak leszünk a női tanulmány eredményére is.
Forrás: Gamesindustry