A Techlandtől a vezető tervező, Tymon Smektala a Gamesindustrynak adott interjújában elmondta, hogy a Dying Light 2 skálája bővült (de a méret akkora mértékben nem).
„Egyszerűbbnek indult [a Dying Light 2]. Amikor a[z első] Dying Lightot elemeztük, rájöttünk, hogy igencsak sandboxos játékot hoztunk létre. Sok eltérő lehetőségt ad a játékmenetbeli problémák megoldására, ám a narratíva igencsak lineáris volt. A narratíváben, ami nem volt menő, a főszereplő [Kyle Crane] sok igazán megosztó döntést hajtott végre. Sokszor volt az a Dying Lightban, ahol azt szeretted volna, hogy Kyle válasszon valamit, de a forgatókönyvírók teljesen mást hoztak össze. Szóval az álom ezzel a játékkal (a folytatással) az volt, hogy ugyanakkora mértékű szabadságot adjunk neked a narratívában mint a játékmenetben.
Először csak a narratíván gondolkodtunk, de a technológiai fejlődés az új engine-ünkön (a C-Engine-en) rámutatott arra, hogy többre is képesek vagyunk. Például mi lenne, ha a döntések nem csak a narratívát változtatják meg, hanem magát a sandbox teret is? Elkezdtünk ezen dolgozni, és rájöttünk, hogy ez egy nagyon erős érzés a játékosnak, mert meghozzák a döntést, majd felfedezik a világot, és látják, hogy az körülöttük megváltozott. Felmászhatnak a legmagasabb épület tetejére, körülnézhetnek, és elmondhatják, hogy „wow, én csináltam ezt – a döntéseim hatása vesz engem körül”. Ez igazán izgalmas volt számunkra, és ez egy olyan ötlet volt, amit eredetileg nem terveztünk a projektbe, de kb. két évvel ezelőtt rájöttünk, hogy ez olyasmi, amit megcsinálhatunk,” mondta Smektala.
Ettől függetlenül nem lesz két játékkal egyenértékű a Dying Light 2, de az első résznél így is nagyobb lesz: „Ez egy AAA, nagy költségvetésű, nyílt világú játék. Az emberek elvárják majd tőle, hogy sok tartalommal rendelkezzen. Igen, többet kell csinálnunk mint egy általános játékban, de ez lényegében csak azt takarja, hogy mi érthető döntéseket hozunk meg afelett, hogy mik legyenek a döntések és következményeik és mik ne. Nagyobb [a Dying Light 2 az első részhez képest], de nem őrült mértékben. Szubjektívan mi még mindig egy kis stúdió vagyunk, kb. 300 emberrel. Ez nem a Ubisoft, ahol öt ilyen méretű stúdió dolgozik az Assassin’s Creeden vagy a Far Cryon. Több tartalmat csináltunk, de nem két játéknyit – az túl sok lenne számunkra,” tette hozzá Smektala.
A Dying Light 2 tavasszal jön ki PlayStation 4-re, Xbox Onera és PC-re.
Forrás: WCCFTech