Phil Spencer: minőségre kell hajtania az Xboxnak!

A Fortunenek Phil Spencer, az Xbox-vezér adott interjút, és azt mondja, hogy van még hová fejlődnie az Xbox brandnek.

„[…] És úgy érzem, hogy a tartalom ereje – amit minden nap látok -, a dolgok, ami miatt az Xboxhoz jönnek az emberek… nagyon kevesen kapcsolják be az Xboxukat, hogy a dashboardot nézzék. Azért kapcsolják be, hogy játsszanak, és úgy gondolom, hogy egy erős first-party Xbox azt jelenti, hogy amikor az Xboxra gondolok, akkor minőségi játékokra gondolok. Ezen a téren még munkánk van. A saját first-party outputunkkal nem végeztük el a legjobb munkát az utóbbi pár év során. Egy tudatos törekvést tettünk, hogy befektessünk a first-partyba. Úgy gondolom, hogy ennek része a színpadra állás és a felvásárolt stúdiók bejelentése, egy másik része az, hogy felveszünk új munkaerőt a már létező stúdiónkba. Aztán egy újabb rész az, hogy biztosítsuk, hogy megfelelő mennyiségű idővel rendelkezünk és így tudjunk koncentrálni… illetve az, hogy autonómiám van a Microsoft játékos szervezetének futtatásában Natya [Sadella, a Microsoft vezérigazgatójának] vezetése alatt, hogy így megfelelően tekinthessünk a játékfejlesztésre. Ez a technológia és a művészet furcsa keveréke is. Nem mindig könnyű menetrendbe tenni ezeket a dolgokat, hogy biztosan elegendő időnk legyen. És ez nem mindig volt igaz a szervezeten belül, de jól érzem magam már ezzel kapcsolatban. Tudom, hogy a rajongóink azt akarják, hogy jobban teljesítsünk, és a csapatok is tökéletesen e cél mögé álltak be,” mondta Spencer kellően önkritikusan.

Spencer a játék-mint-szolgáltatás modell fontosságának növekedéséről is beszélt, hiszen a felhő alapú technológia révén így többen, bármilyen készülékkel tudnak bármikor játszani a játékokkal: „Ha visszamész több konzolgenerációnyit, akkor kiadsz egy konzolt, és a játékok csak azon a konzolon futnak, aztán amikor kijön a következő konzol, akkor a régi cuccokat elrakod egy dobozba a szekrénybe, aztán játszol az új konzollal. Erre azt mondanád, hogy oké, ezzel a forgatókönyvvel a játékipar nem növekszik. Ez csak azt éri el, hogy valaki, aki az előző konzolodon volt, most ki kell menniük az új platformon megvenni az összes új játékot; mi valódi megkülönböztetést akarunk létrehozni, és akkor könnyű fejlesztés volt még. De ha megnézed a mostani játékokat – a Blizzard épp most indította el a World of Warcraft 15. évfordulóját. Ezek olyan játékok, amik egy évtizednél is több élettartammal rendelkeznek, és még mindig vannak érdekességek bennük az embereknek. És úgy vélem, hogy a játékipar szerepeként ha időt és pénzt akarsz fektetni ezekbe a remek franchise-okba, akkor ezeknek sokáig ki kell tartaniuk. Szóval ezért van fókusz a felhő infrastruktúráján, amivel lehetséges eszközök között mozgatni a játékokat, vagy legalábbis az állapotodat (elmentésedet), még úgy is, ha helyileg futtatható része van a játéknak. De amikor az Androidos telefonomon belépek az Xbox Live-ra, ugyanazt kapom mint egy Xbox-konzolon, és ez igazán fontos. Minden csak ezen az eszközön fog élni, és a tartalom eleje, közepe és vége, a játékélmények csak ezen az egy eszközön működnek – nem errefelé találhatóak napjaink legnagyobb játékai,” tette hozzá Spencer.

Az xCloudot a következő évtizedre építi a Microsoft, mert ezzel nem akarják egyhamar lecserélni a PC-t vagy a konzolokat. De azért itt is volt egy kis önkritika Spencertől.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu