A Fortunenek Phil Spencer, az Xbox-vezér adott interjút, és azt mondja, hogy van még hová fejlődnie az Xbox brandnek.
„[…] És úgy érzem, hogy a tartalom ereje – amit minden nap látok -, a dolgok, ami miatt az Xboxhoz jönnek az emberek… nagyon kevesen kapcsolják be az Xboxukat, hogy a dashboardot nézzék. Azért kapcsolják be, hogy játsszanak, és úgy gondolom, hogy egy erős first-party Xbox azt jelenti, hogy amikor az Xboxra gondolok, akkor minőségi játékokra gondolok. Ezen a téren még munkánk van. A saját first-party outputunkkal nem végeztük el a legjobb munkát az utóbbi pár év során. Egy tudatos törekvést tettünk, hogy befektessünk a first-partyba. Úgy gondolom, hogy ennek része a színpadra állás és a felvásárolt stúdiók bejelentése, egy másik része az, hogy felveszünk új munkaerőt a már létező stúdiónkba. Aztán egy újabb rész az, hogy biztosítsuk, hogy megfelelő mennyiségű idővel rendelkezünk és így tudjunk koncentrálni… illetve az, hogy autonómiám van a Microsoft játékos szervezetének futtatásában Natya [Sadella, a Microsoft vezérigazgatójának] vezetése alatt, hogy így megfelelően tekinthessünk a játékfejlesztésre. Ez a technológia és a művészet furcsa keveréke is. Nem mindig könnyű menetrendbe tenni ezeket a dolgokat, hogy biztosan elegendő időnk legyen. És ez nem mindig volt igaz a szervezeten belül, de jól érzem magam már ezzel kapcsolatban. Tudom, hogy a rajongóink azt akarják, hogy jobban teljesítsünk, és a csapatok is tökéletesen e cél mögé álltak be,” mondta Spencer kellően önkritikusan.
Spencer a játék-mint-szolgáltatás modell fontosságának növekedéséről is beszélt, hiszen a felhő alapú technológia révén így többen, bármilyen készülékkel tudnak bármikor játszani a játékokkal: „Ha visszamész több konzolgenerációnyit, akkor kiadsz egy konzolt, és a játékok csak azon a konzolon futnak, aztán amikor kijön a következő konzol, akkor a régi cuccokat elrakod egy dobozba a szekrénybe, aztán játszol az új konzollal. Erre azt mondanád, hogy oké, ezzel a forgatókönyvvel a játékipar nem növekszik. Ez csak azt éri el, hogy valaki, aki az előző konzolodon volt, most ki kell menniük az új platformon megvenni az összes új játékot; mi valódi megkülönböztetést akarunk létrehozni, és akkor könnyű fejlesztés volt még. De ha megnézed a mostani játékokat – a Blizzard épp most indította el a World of Warcraft 15. évfordulóját. Ezek olyan játékok, amik egy évtizednél is több élettartammal rendelkeznek, és még mindig vannak érdekességek bennük az embereknek. És úgy vélem, hogy a játékipar szerepeként ha időt és pénzt akarsz fektetni ezekbe a remek franchise-okba, akkor ezeknek sokáig ki kell tartaniuk. Szóval ezért van fókusz a felhő infrastruktúráján, amivel lehetséges eszközök között mozgatni a játékokat, vagy legalábbis az állapotodat (elmentésedet), még úgy is, ha helyileg futtatható része van a játéknak. De amikor az Androidos telefonomon belépek az Xbox Live-ra, ugyanazt kapom mint egy Xbox-konzolon, és ez igazán fontos. Minden csak ezen az eszközön fog élni, és a tartalom eleje, közepe és vége, a játékélmények csak ezen az egy eszközön működnek – nem errefelé találhatóak napjaink legnagyobb játékai,” tette hozzá Spencer.
Az xCloudot a következő évtizedre építi a Microsoft, mert ezzel nem akarják egyhamar lecserélni a PC-t vagy a konzolokat. De azért itt is volt egy kis önkritika Spencertől.
Forrás: WCCFTech