Kibővül a Quantic Dream látásköre a NetEase révén

David Cage, a Quantic Dream alapító-vezérigazgatója a GameSpotnak adott interjújában beszélt a cég jövőjéről.

„Játékról játékra fejlődik a technológia és új platformok érkeznek, és tovább akarod tolni a realizmust. Évek óta beszélünk a fotorealisztikus megjelenítésről a játékiparban, és játékról játékra próbálunk közelebb jutni hozzá. Szerintem a Detroit[: Become Human] jobban nézett ki mint a Beyond[: Two Souls], a Beyond jobban néz ki a Heavy Rainnél, stb. Szerintem a következő játék esetében megpróbáljuk [kivitelezni a fotorealisztikus megjelenítést]. Úgy gondolom, hogy a megvilágítás kulcsfontosságú lesz. Ott van még az új technológia, a [valós idejű] sugárkövetés is, amiről napjainkban sokat beszélünk. Érdekes lesz, mert ez fejlesztheti a tükröződéseket, a megvilágítást és az árnyékokat, és szerintem ez nagy tényező. Éveken át a megjelenített poligonszám volt kulcsfontosságú, aztán jöttek a shaderek, a textúrák, és most szerintem minden a megvilágításról szól: minél finomabb, kifinomultabb lesz, annál jobb lesz a kép. Szerintem nem felbontásháború lesz; tudom, hogy manapság a 8K-ról beszélnek az emberek, bla bla bla bla. Szerintem nem itt lesz a következő valós csata. Én inkább a megvilágításra koncentrálnék. Megvilágítás, megvilágítás, megvilágítás,” mondja Cage.

A Quantic Dreamben nemrég kisebb tulajdonrészt szerzett a NetEase, egy kínai kiadó, és ennek révén lesz lehetősége a cégnek bővítenie a látáskörét: „Az utóbbi tucat évben kizárólag a Sony-val dolgoztunk együtt, és abszolút fantasztikus partneri kapcsolatunk volt velük, élveztük a velük való munkát, és sok kreatív szabadságunk volt arra, hogy azon játékokon dolgozzunk, amin mi akartunk dolgozni – ez nagyon jó volt. De tizenkét év után úgy éreztük, hogy talán itt az ideje, hogy más utakat fedezzünk fel, és más, eltérő dolgokat csináljunk, továbbá mi magunk is kiadó szeretnénk lenni, és igazából dolgozhassunk a saját címeinken – talán egyszerre több mint egy játékon. Látjuk, hogy a környezet milyen gyorsan változik: új platformokat, a mobilt látjuk, ott a felhő alapú játék, és szeretnénk, ha ezeknek mi is részesei lehetünk. És ez volt az, ami igazából motivált minket a körültekintésre, és elkezdtünk eltérő emberekkel beszélni, és gyorsan megtaláltuk a NetEase embereit. Ők a világon az ötödik legnagyobb kiadó, és bár most nem olyan ismertek, mint más kiadók, de ők is eléggé hatalmasak. Olyan embereket ismertünk meg, akiket igazán kedvelünk, és ők megértik, hogy mit csinálunk, megértik az elképzeléseinket, és csak segíteni akarnak a növekedésünkben és az eltérő lehetőségek felfedezésében. Ugyanazt a szabadságot adják [mint a Sony], és azt a támogatást, ami az új ambícióinkhoz kell, de jóval inkább nagyratörőek akarunk lenni, és továbbra is olyan játékokat akarunk csinálni, amik eltérőek.

Eltérő projekteken dolgozunk, és ez olyasmi, amit régóta akartunk: ugyanazt a szenvedélyt, lelkesedést rakni [beléjük], és eltérő állásokat fedezünk fel. Fontos része volt annak, amit csinálni szeretnénk, hogy kiadó legyünk, és a saját játékainkat kiadjuk (ez fontos volt nekünk), és együttműködhessünk más kiadókkal, és nem biztosan az interaktív történetmesélés műfajában, hanem bármilyen műfajban. Amíg eredeti, innovatív, és minőségi, addig érdeklődünk [a játék iránt]. És 22 éve az iparban vagyunk, szóval hosszú ideje úgy éreztük, hogy a fejlesztői tapasztalatainkat megoszthatjuk, hogy hozzáférést adjunk a motion capture-höz, a hangstúdiókhoz, színészekhez, tehetségekhez, az outsourcinghoz, és minden olyan ipari előnyhöz, amivel rendelkezünk. A technológia is megosztható. Szeretnénk esélyt adni más fejlesztőknek ahhoz, hogy hozzáférhessenek ehhez a fantasztikus piachoz és a játékosokhoz, és hogy amennyire csak tudjuk, segítsük őket,” tette hozzá Cage.

Tehát valamelyest eladták magukat a kínaiaknak?

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu