A digitális piac pedig e múltbéli Final Fantasy címek még inkább tudnak érvényesülni.
A múlt év elég siralmas volt a Square Enix számára, hiszen a bevételei bőven a forecast (előzetes számítások) alá zuhantak. Nem csoda tehát, hogy a felkelő nap országának cégje most büszkén jelentette be, hogy ennek a fiskális évnek az első negyedévében a jelentős profitnövekedést, méghozzá kifejezetten a Final Fantasy régi címeinek köszönhetően.
A cég net bevételei elérték az 501 millió dollárt, amely 19.1%-os profitnövekedés az előző év adataihoz képest. Még meglepőbb a tényleges bevétel erősödése, amely egy egészen durva 85%: 35.7 millió helyett 67.7 millió dolláros bevétellel dicsekedhet a Square ebben a negyedévben.
Ennek egyik fő oka a digitális piac nagy arányú erősödése, amely a japán bevételeiben most nagymértékben jelentkezik. Ez a trend egyébként a brit játékpiacra is jellemző, ahol szintén egyre inkább a digitális játékpiacra jellemző a szép profit. A Square Enix esetében ez 5.5%-os emelkedést jelent, csak a digitális piacra jellemzően. Egész konkrétan 1.81 millió digitális játékot adtak el három hónap alatt, míg a tavalyi évben ez alatt az időintervallum alatt 1.44 volt ugyanez az érték.
És hogy mely játékok voltak azok a régi Final Fantasy címek (illetve azok remake-jei), amelyekről a bevezetőben írtunk? Nos, Final Fantasy X, X-2 és a XII, Nintendo Switch-en és Xbox One-on, melyek anno PlayStation 2-őn láttak napvilágot és a remake verziók már korábban PS3-ra (X, X-2), PS Vitára (X, X-2) és PS4-re (X, X-2, XII) is régóta megjelentek. A Square emellett a Final Fantasy XIV Online előfizetőit is tekintélyes mértékben növelte – még a Shadowbringers, a legutóbbi kiegészítőjük előtt. Emellett mobilfronton sem maradtak le: ott a Romancing SaGa Re: Universe hozott szép bevételeket a japán cégnek.
Forrás: 3djuegos