Next-gen SSD: változatosabb világok, kevésbé idegesítő töltési idők

Az SSD, ami a következő generációs PlayStationben (PlayStation 5, még nem hivatalos név) és Xboxban (Xbox Project Scarlett, hivatalos kódnév, végleges neve még nem ismert) lesz, több lehetőséget fog megnyitni a fejlesztőknek.

Az SSD (solid state drive) röviden, tömören: gyorsabb mint egy hagyományos HDD, amivel a PlayStation 4, az Xbox One, és azok további kiadásai (PlayStation 4 Slim, PlayStation 4 Pro, Xbox One S, Xbox One X, Xbox One S All-Digital Edition) rendelkeznek. Ezt a következő generációs konzolok le fogják cserélni egy SSD-re, így a töltési idők (amik a gyatra portolás esetében akár több percig is eltarthattak a múltban, pl. Lichdom Battlemage…) alaposan le fognak rövidülni, vagy akár meg is szűnhetnek. (A Sony ezzel kapcsolatban már regisztrált egy védjegyet korábban, amiről nálunk is szó esett valamikor az idei év során…)

Ricardo Seligmann, aki a Novaramánál dolgozik a Killsquadon (kooperatív akció-RPG, jelenleg Steamen korai hozzáférésben, Early Accessben érhető el), azt mondta a Gamingboltnak, hogy elvárja a PlayStation 5-től a benne levő SSD miatt, hogy „gyorsan töltse be a tartalmakat, legyenek a töltőképernyők kevésbé idegesítőek, lehetősége legyen a fejlesztőknek arra, hogy több ellenfelet, részecskeeffekteket, illetve környezeteket töltsenek be [a játékba] anélkül, hogy hatással legyen ez a teljesítményre”. Seligmann ezen felül elvárja az SSD-k használatától, hogy a játékok világai „változatosabbak és érdekesebbek” legyenek.

Jelenleg nem tudni, hogy a következő generációs PlayStationra és Xboxra (utóbbi esetében már hivatalos, hogy 2020 végén fog érkezni, és a Sony nagy eséllyel közel fog hozzá megjelenni, ahogy ezt 2013-ban is tette a PlayStation 4-gyel az Xbox Onenal szemben) milyen hatással lesznek az SSD-k, és hogy mekkora mértékben fogják a játékok kihasználni ezt a meghajtót, de a PC-s tapasztalatok alapján ki lehet bátran mondani, hogy tényleg jóval gyorsabban betöltődik a Windows is, és akkor még a programokról és játékokról nem is esett szó.

Forrás: Gamingbolt

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu