Phil Spencer, az Xbox-vezér a GameSpotnak adott interjújában felfedte, hogy mi az a két aspektus, amire a hivatalos névvel még nem rendelkező next-gen Xbox, az Xbox Project Scarlett koncentrálni fog.
„Úgy gondolom, hogy a területek, amikre igazán koncentrálni szeretnénk a következő generációban, az a frame rate és a játékok játszhatósága lesz. Ebben a generációban a 4K [felbontású] látványvilágra koncentráltunk, illetve arra, hogy miként hozhatunk el 4K Blu-ray [lemezek] és a videók streamelése révén filmeket, és hogy miként engedélyezhettük az Xbox One X-en futó játékoknak, hogy 4K-n fussanak, amivel a következő generáció igazán erős látványvilági fejlődésen eshet át.
A dolgok, amiket tőlünk vásároltatok, legyen szó a játékokról, vagy az általatok használt kontrollerektől, biztosítani szeretnénk, hogy ezek mind kompatibilisek lesznek a konzolunk legmagasabb minőségi verziójával, ami ebben az időpontban az lesz, amit épp elindítottunk,” mondja Spencer. Ez a második bekezdés gyanús: legmagasabb minőségi verzió – tehát itt is lesz egy Xbox One X-nek megfelelő erősebb változat majd?
Amúgy Spencer mindenről tud az Xbox körül: „Nincs olyan rész vagy esemény az Xboxon belül, amiről Phil [Spencer] nem szeretne tudomást szerezni, vagy részt nem venni benne. Mindig azon gondolkodik, hogy hol kellene lennünk és hogy hogyan juthatunk el oda. Ebben az értelemben véve ő egy sakkjátékos, aki mindig öt lépéssel előre tervez. Ha ebben megbízol, eljuttat téged oda,” mondja róla Matt Booty, az Xbox Game Studios vezetője. „Ez nem jelenti azt, hogy tökéletes vagyok erre a munkára. Biztosan találhatsz jobb embereket is rá. Egy halom olyan dolog van, amit én képtelen vagyok elvégezni. Ha engem a Microsoft Office vagy valami ehhez hasonló élére raknál, teljesen képmutató lenne…”, tette hozzá Spencer.
Tehát ez már biztos: a játékok legjobb játszhatósága és a frame rate lesz a fontos a 2020 végén megjelenő next-gen Xboxban. Eközben akkor a Sony a teljesítményre gyúrhat rá talán?