[GC 2019] Bizalom-helyreállítás a Star Wars Battlefront II-ben

Dennis Brännvall, a játék dizájnrendezője elárulta, hogy a 2017-es, katasztrófális rajt után miként tudta a DICE visszaszerezni a Star Wars Battlefront II rajongóinak bizalmát.

„Nem telik el hét anélkül, hogy azon gondolkodunk, hogy mi lett volna, ha a lootboxok nélkül jöttünk volna akkor ki. Egy eltérő szituációban lettünk volna, ugyanis úgy véljük, hogy a [2015-ös] Battlefront méltó folytatása [a Battlefront II], és méltó a Battlefront franchise örökségére is. Vissza kellett lépnünk egy kicsit, és kitakarítani a házunk táján – hasonlóan a Rainbow Six Siege-hez. Ők sem úgy rajtoltak el, ahogy akarták volna, de most [az a játék] jól teljesít, és úgy hiszem, hasonló úton járunk mi is. A játékosok nézetében mélypontra kerültünk, de havonta javul az is. Több tartalmat adunk ki idén mint tavaly, ami szintén egy egészséges játék jele. A közösség boldogabb mint valaha. A csapatnak valamelyest a tükörbe kellett néznie, majd össze kellett szednie magát egy kemény karácsonyi időszak után a munka előtt. Most már szórakoztató. Nem volt ez annyira az 2018 tavaszán – az nem volt a legjobb időszak a DICE-nak sem, annyi szent.

Az első Battlefront úgy érződött, hogy egy folytatásos változási időszakban vagyunk – tudtuk már a megjelenése előtt is, hogy mikor jön ki hozzá az utolsó tartalom. Tudtuk, hogy egy season passban egy évnyi DLC lesz, aztán irány a Battlefront II. És így is kezeltük mintha vége lenne ott az élménynek, szóval ha valamilyen rendszer nem működött az első játékban. előnyben részesíthettük volna annak kijavítását a folytatás során. A Star Wars Battlefront II-vel kihívás elé állítjuk magunkat, hogy nagy, nem megfelelően működő rendszereket módosítsunk, mert ezen a játékon dolgozunk. Kliens patchek minden hónapban, új fícsőrök… miközben az első rész negyedévente került patchelésre a DLC-vel, és az is többnyire csak a fizetős játékosoknak szólt. Igen, voltak bugfixek, de főképp a fizetős játékosoknak dolgoztunk. Most már mindenkinek! A csapat jóval inkább élvezi a munkát, mert úgy érzed, hogy egy közösséget építesz fel. Jóval személyesebb, és a játék maga is jobb. Inkább a játék jobb minőségűvé tételéről szól ahelyett, hogy a fogyasztónak értéket adjunk, ami szerintem a season pass megközelítésének tekinthető.

Túl sok műfajú Star Wars-játék van, amikkel egy nagy közönséget ki lehet szolgálni. Mi csak egyet fedünk le, és jó, hogy nem csak mi egyedül dolgozunk Star Wars-játékokon a mindenkit való szórakoztatás elvárásai miatt. A DICE eléggé sokáig a folytatásokra állt rá, és úgy hiszem, hogy gyorsan változik az ipar. Ezt éreztük, és tudtuk, hogy közösségeket, nem pedig fogyasztókat akartunk építeni. Ez a megközelítésünkben nagy változás volt. Jóval tovább akartunk maradni a játékainkkal, és azt akartuk, hogy a közösségeink úgy érezzék, hogy törődünk velük. Nincs értelme folyton megállítani őket az általuk kedvelt játék használatában, hogy az újjal játsszanak csak amiatt, mert nem akarunk többet dolgozni a régin. Ez nem jó a közösségnek, és ebben a korban ha a közösségnek sem jó, akkor üzletileg sem kedvező. Ezért tartunk ki [a Battlefront II] mellett.

Amikor hozzánk került a [Battlefront] franchise, voltak kérdések akörül, hogy nevezzük-e az elsőt Battlefront 3-nak. Nem vagyok teljesen biztos abban, hogy a Battlefront 3 iránt milyen rajongói elvárások vannak. Szerintem az összes Battlefrontos fantáziád megszerezhető a mi játékainkból. Ez a mi gondolatmenetünk – odaadni mindent. Az Instant Action [játékmód] erre jó példa. Ez egy klasszikus név a franchise-ban (amikor nem az Electronic Artsé volt), és az emberek imádják ezt. Ez a kulcs a jövőre: a múlt tisztelése. Nem vagyok biztos abban, hogy eleinte jó munkát végeztünk, de úgy vélem, most már jobbat végzünk,” mondta Brännvall a Gamesindustry-nak.

Nem a mi reszortunk eldönteni, hogy tényleg jó úton járnak-e, de tény, hogy a DICE kitartott a játék mellett, és a hármas szám a sorozatban itt sem szerencsés. (Lásd még: Half-Life, Portal, Left 4 Dead…)

A játék tesztjét itt olvashatjátok el.

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu