A veterán játékfejlesztő, Warren Spector nem tudja felfogni, hogy a fejlesztők miért is különítik el ilyen mértékben a játékaikban a karakterek típusait.
„Nem akarom azt mondani, hogy nem vagyok [ennek] a rajongója. Sok olyan játék van, ahol az ilyen fajta fejlődés, amiről épp szó van, logikus. A skillfák is jó ötletnek tekinthetőek, és olyan emberek is vannak, akik szerint a karakterosztályok is annak mondhatóak. Az immerzív szimulátoroknak egyik fémjelzője az, hogy rólad szól a [játék]világban. Rólad, a játékosról, nem pedig a 64 pixel magasságú avatarodról, vagy bármi másról. Rólad szól, aki meghozza a döntéseket, amik a szituációnak szerinted megfelelhetnek. Szóval számomra a legfontosabb dolog az, hogy mindegyik játékosnak az eltérő játékstílusa vezesse az élményt. Emiatt rendelkezünk testaugmentációkkal és harci módosítókról, amiket korábban használtunk már a Deus Exben vagy más játékokban is.
[…] Ebben a játékban [itt a System Shock 3-ról van szó – a szerk.], illetve azokban is, ami ehhez hasonlít, az inventory-don keresztül fejleszted a karaktert. A játék során dolgokat fogsz szerezni. Az általad létrehozott eszközökkel képes leszel egyedi módon, a játékstílusodat kiszolgálva interakcióba lépni a világszimulációnkkal és az ellenfeleinkkel.
Nem értem, hogy a játékfejlesztők miért használnak karakterosztályokat. Szerintem egyszerű az embereknek megérteniük, hogy harcosok, gyógyítók, vagy mágusok. Ez talán logikus is, és van indok amögött, hogy miért vagyok valamelyest „a kultikus klasszikusok királya”, és hogy miért nem adtam el egy játékból száz millió példánnyal, de a karakterosztályok és azok a titkos szerepek a legjobb szimulációs eszközök voltak, amikkel Gary Gygax és Dave Arneson rendelkezett, amikor is létrehozták ezt az egész szerepjátékosdit [itt a Dungeons & Dragons asztali RPG-re gondol – a szerk.]. És most jobb eszközeink vannak. Nem értem. Játékosként persze, játszok egy olyan játékkal, amiben karakterosztályok vannak, de nem vagyok ennek a rajongója…”, mondta a GameSpotnak adott interjújában Spector.
A System Shock 3-ról azt mondta még, hogy a pre-alpha videótól számított kilenc hónap múlva fog ő és az Otherside Entertainment beszélni. Az úgy 2020 júniusára, az E3 időszakára kerekíthető. Next-gen játék lesz belőle, úgy tűnik…
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!